Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637498 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4425 Gepost op: 12 juni 2014 - 15:25:19
Vergeet trouwens Cheany niet (wsl in de sale) of Zwartjes huismerk (staat gewoon in dat het Loake is zag ik op de website :mrgreen:).
The man with style, is the man who can smile

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4426 Gepost op: 12 juni 2014 - 15:26:00
Ik zou de Van Bommels iig niet aanraden... matige prijs-/kwaliteitsverhouding vind ik. Degelijk gebouwd, maar goedkoop (ogend) leer. Suitsupply-schoenen vind ik helemaal niets. Magnanni, Church's, Kings, allemaal van een beter niveau.

Aan van Bommel mankeert niet zo heel veel; een redelijke prijs/prestatie verhouding, SuSu shoes lijkt me idd nog minder.
Binnen het genoemde budget blijven echter niet zo veel andere mogelijkheden over en zeker Church's zal daar m.i. boven zitten.
Wellicht deze van Magnanni?

http://www.deroosschoenen.nl/nl/heren/magnanni/magnanni-gespschoen-13645-bruin-sude?gclid=CO-I-5S39L4CFWjjwgodzw4A_g
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4427 Gepost op: 12 juni 2014 - 15:26:59
Suitsupply = Magnanni, heb ik me ooit laten vertellen.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4428 Gepost op: 12 juni 2014 - 15:27:41
Zwartjes/Loake:

The man with style, is the man who can smile

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4429 Gepost op: 12 juni 2014 - 15:36:09

Dat is wellicht van heel lang geleden, wanneer je de schoenen van SuSu omdraait dan zie je tegenwoordig van de lelijke grove open channel steken, uit China?  :/
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4430 Gepost op: 12 juni 2014 - 15:47:25
Ik zit enorm in dubio. Ik ben op zoek naar een paar cognac/ bruine monk straps. Mijn budget reikt tot 250 euro. Ik ben van alles tegen gekomen, maar ik twijfel heel erg. Veel monk straps die ik mooi vind, doen erg modieus aan (geperforeerd leer in de neus, diverse bewerkingen, stiksels, etc).  Ik ben bang dat ik ze nu erg mooi vind, maar dat ze op den duur gaan vervelen.

Even wat voorbeelden:
http://www.voorwinden.nl/magnanni-instapschoenen/A347057
http://www.voorwinden.nl/harris-instapschoenen/A371239
http://www.voorwinden.nl/greve-instapschoenen/A396730
http://www.voorwinden.nl/magnanni-instapschoenen/A347055

Vooral de Harris schoenen spreken me op dit moment erg aan, ook omdat de kwaliteit een slag beter is dan de rest van de schoenen.

Wat zouden jullie doen? Gewoon een paar kopen dat ik mooi vind en me niet zo druk maken om de mode, of toch een wat meer tijdloze schoen kopen? En hebben jullie nog andere suggesties qua merken in die prijsklasse?

Dat laatste paar Magnanni's die je noemt zijn redelijk vrij van poespas. Heb ze zelf ook al bijna 4 jaar en zijn nog niet gaan vervelen.
Als je student bent kun je ook even gaan kijken bij Pelger, 30% korting op schoenen. Dan komt C&J budgettechnisch al een stuk dichterbij.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4431 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:02:27

Heb begrepen dat dit gold toen men net begon met de schoenencollectie, maar dat er (als proef) ook gesourced werd bij andere leveranciers. Geen idee wat er waar van is en wat nu de situatie is.

bartgooss

• Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4432 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:10:45
Zo... Veel reacties in een dag, waarvan allemaal erg nuttig. Mijn dank daarvoor.

De van Bommels had ik ook al gezien, maar die vind ik dan net weer een beetje saai, al moet ik zeggen dat ik een aantal van Bommels al jaren met veel plezier draag. Maar het mag wel iets spannender voor mij.

Suede zie ik niet zo zitten. Ik vind dat wel erg mooi, maar wil de schoenen regelmatig zonder zorgen gaan dragen en ik heb het idee dat suede daarvoor minder geschikt is.

Het is ook de bedoeling om de schoenen niet alleen onder een pak te dragen, maar ook onder een pantalon of spijkerbroek en dan vind ik zo'n tijdloze schoen wel weer een beetje saai. En als ik een pak draag, dan is dat vaak in een omgeving waar men amper in de gaten heeft wat een das is (ik werk als docent op een hoge school). Het hoeft dus allemaal niet heel erg "volgens de regels" en men vindt het al gauw goed.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4433 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:17:40
De veronderstelling van suède schoenen in gebruik hierboven is niet geheel juist; suède is uitstekend inzetbaar zowel casual als (semi) zakelijk, beter weerbestendig, minder saai materiaal en wellicht zelfs nog wel beter dan glad leer.  :azn:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4434 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:19:10
Suède is een ander woord voor zorgeloos.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4435 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:19:47
Zeiden we tegelijk.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Schoenen algemeen
Reactie #4436 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:20:46
Tot je in een smerige feestkroeg staat en de volgende dag die meuk uit de suede moet zien te krijgen :mrgreen:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4437 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:50:44
Daar zijn tutorials voor. : )

bartgooss

• Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4438 Gepost op: 12 juni 2014 - 16:51:49
Tot je in een smerige feestkroeg staat en de volgende dag die meuk uit de suede moet zien te krijgen :mrgreen:

Die associatie heb ik ook een beetje met suède. Als het vies is, dan is het een heel gedoe om schoon te krijgen. Maar dat is dus niet zo?

Ik ga morgen even een rondje doen in de bakermat van de Nederlandse schoenmakerij: Waalwijk. Ik ga even een bezoekje brengen aan Greve, Van Dijk (is een v.d. Assem winkel) en er zitten nog wel een paar schoenwinkels. Ik hou jullie op de hoogte.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4439 Gepost op: 12 juni 2014 - 19:21:26
Die associatie heb ik ook een beetje met suède. Als het vies is, dan is het een heel gedoe om schoon te krijgen. Maar dat is dus niet zo?

Ik ga morgen even een rondje doen in de bakermat van de Nederlandse schoenmakerij: Waalwijk. Ik ga even een bezoekje brengen aan Greve, Van Dijk (is een v.d. Assem winkel) en er zitten nog wel een paar schoenwinkels. Ik hou jullie op de hoogte.

Neen, dat is niet zo met suede; de vlekken zijn (na het nodige werk uiteraard) vaak geheel te verwijderen, wat bij gladleder niet (altijd) te zeggen is.

Onlangs geheel onverwacht een lange nacht in de kroeg doorgebracht met mijn nieuwe Zonkey Boot Loafers, omdat ik geen andere schoenen had meegenomen richting Kleintje Sneekweek; volgende dag gewoon goed nat gemaakt en afgeborsteld en alle pils/drankvlekken waren weg!  :thumbsup:

Veel plezier aan de eens zo unieke 'Schoenen Straat' van Nederland in de buurt van Waalwijk.  8)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“