Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637502 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4470 Gepost op: 24 juni 2014 - 13:08:45
Laatst bewerkt op: 24 juni 2014 - 13:26:15 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Schoenen algemeen
Reactie #4471 Gepost op: 30 juni 2014 - 11:32:21
Doordat ik zulke kleine voetjes heb ben ik heel erg gefocust op het strak aansluiten van schoenen en kijk ook vaak hoe dit bij anderen gebeurd.

Nou zie ik om me heen dat heel veel mensen ruimte hebben bij hun hiel, zie bijvoorbeeld dit plaatje uit "stijlfoto's "

Collega's op mijn stage hebben het en mijn vader heeft het ook altijd, maar ik heb ook het gevoel dat je er enorme plooien door krijgt. Je slipt toch ook als je schoenen zo wijd zitten als bij meneer?

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4472 Gepost op: 30 juni 2014 - 11:36:13
Nou zie ik om me heen dat heel veel mensen ruimte hebben bij hun hiel, zie bijvoorbeeld dit plaatje uit "stijlfoto's "

De schoenen zijn gewoon te groot gekocht. Het leer zal ook meer plooien, omdat er heel veel ruimte zit tussen leer en de voet.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4473 Gepost op: 30 juni 2014 - 11:53:20
De stijlfoto waar je op doelt is helemaal mooi tot aan de enkels, op de (te?) korte broekspijpen en sokloze monks na.

Deze schoenen zijn veel te groot voor de voeten van de heer in kwestie; schoenen behoren gewoon om de voet te sluiten zonder al te veel ruimte tussen schoen en voet, al dan niet met kous!   :azn:

Gewoon een modeboy om zijn schoenen, die hij waarschijnlijk normaliter met kousen draagt en ook zodanig gekocht heeft, nu zonder kousen te dragen.  :thumbsdown:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4474 Gepost op: 30 juni 2014 - 11:59:30
ben het niet helemaal met jullie eens dat de schoen dan automatisch te groot is gekocht en extra gaat plooien; dat hangt van veel meer zaken af.
Een klein beetje ruimte komt het comfort ten goede.
Wat je je zou kunnen afvragen is of de instap van getoonde schoen, de meest ideale is voor de voet van deze persoon.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4475 Gepost op: 30 juni 2014 - 12:23:51
Een klein beetje ruimte is geen probleem, maar hier kan je de schoenlepel nog tussen laten staan!  :mrgreen:

Uiteraard spelen er meer factoren mee zoals de instep en het feit of een monk strap uberhaubt wel een goede keuze is bij zijn voeten, omdat dit type sluiting nog 'nauwer' luistert qua pasvorm/aansluiten dan een veterschoen.  :/

Jammer dat de heer in kwestie een veel gemaakt "fout" heeft gemaakt door het pak aan te laten meten en de schoenen als sluitpost op de begroting te hebben gezet, hetgeen bij diverse schoenmakers wel vaker wordt opgemerkt.   :P

Laatst bewerkt op: 30 juni 2014 - 12:27:35 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4476 Gepost op: 30 juni 2014 - 12:37:43
Schoenen noch pak zijn voor de trouwerij gekocht, Leone. En het zijn geen Meermins iirc.

De schoenen zijn gewoon te groot gekocht. Het leer zal ook meer plooien, omdat er heel veel ruimte zit tussen leer en de voet.

Vergeef me mijn ongetwijfeld domme vraag, maar waarom zitten die vreselijke plooien er dan na vier jaar nog niet in?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4477 Gepost op: 30 juni 2014 - 12:43:16
Schoenen noch pak zijn voor de trouwerij gekocht, Leone. En het zijn geen Meermins iirc.

Ik veronderstel dan ook niet dat het perse voor een trouwerij is, maar kan evenzogoed over een nieuwe outfit gaan; vaak wordt de schoen echter wel gezien als sluitpost en dat hoeft geen Meermin op te leveren, maar kan uiteraard ook een gewoon te ruime schoen van een gerenommeerd merk zijn.  ;)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4478 Gepost op: 30 juni 2014 - 12:44:25
Dat zijn EG Oundles. Zou ik niet een sluitpost in welke begroting dan ook willen noemen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4479 Gepost op: 30 juni 2014 - 12:48:23
Dat zijn EG Oundles. Zou ik niet een sluitpost in welke begroting dan ook willen noemen.

Wanneer je het pak laat aanmeten en vervolgens in staat bent fraaie schoenen als de EG Oundles in een duidelijk te ruime of niet goed aan deze voet passend schoeisel aan te schaffen begint het toch wel op een begroting sluitpost te lijken.  :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 30 juni 2014 - 12:54:35 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4480 Gepost op: 30 juni 2014 - 12:48:47
Top Drawer nog wel. Maar ze zouden zomaar van eBay kunnen zijn natuurlijk.

Leone, ik beveel je hierbij om de laatste tien pagina's van het topic 'Stijlfoto's' aandachtig door te lezen.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4481 Gepost op: 30 juni 2014 - 12:58:21
Wellicht met kousen aan laten meten en tenslotte besluiten zonder kousen te dragen (op bruiloft)?
Opvallend dat het blootsvoets dragen van schoenen zo "in" is geraakt en dat deze persoon mooi voor de dag komt met bootschoeisel/loafers zonder voeten en wel mooi aansluitend passen en deze nagenoeg een vingerdikte tussen voet en schoen laat zien.
Maar ja ik heb dan ook weinig tot niets met dit soort stijliconen en bijbehorende outfits en de reactie dat men de trend 'moet' volgen.  ;)
Bij sluitpost ging het mij duidelijk om de hoogte van het bedrag wat de heer in kwestie voor de schoenen heeft betaald maar om het al dan niet goed passen van de schoen.
Laatst bewerkt op: 30 juni 2014 - 13:04:39 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4482 Gepost op: 30 juni 2014 - 13:02:09
't Is allemaal wat.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4483 Gepost op: 30 juni 2014 - 13:04:35
(...) dat deze persoon mooi voor de dag komt met bootschoeisel/loafers zonder voeten en wel mooi aansluitend passen (...)

Eh.

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #4484 Gepost op: 30 juni 2014 - 13:05:37
Die schoenen lijken mij niet te groot.

Hij zit. Hierdoor 'duwt' hij zijn voeten naar voren in de schoen. Als je staat is de gewichtsverdeling anders. De breedte bij de bal van de voet lijkt me goed.
Een schoen kan best aansluiten op de hiel zonder je achillespees aan te raken.