Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637478 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #3705 Gepost op: 05 september 2013 - 11:18:55
Ik heb de indruk dat zowel de zolen als de schoen zelf van net iets dikker leer is.

Nu wil ik het weten ook. Ga vanavond de schuifmaat ter hand nemen. :P

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3706 Gepost op: 05 september 2013 - 11:20:42
Mijn post was meer sarcastisch bedoeld nav het elastiekjes tafereel. Anyway ik vind C&J handgrade voor mij de beste beste p/k verhouding hebben. Alhoewel de handgrade's laatst wel een flinke prijsstijging hebben gekregen. Zie jammer genoeg weinig moois van Santoni met GY maakwijze.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3707 Gepost op: 08 september 2013 - 13:07:30
Heren,

Een maandje of 2 gelden heb ik bij van Arendonk te Eindhoven een paar schoenen gekocht. De schoenen zijn gemaakt volgens de Balke stitch maakwijze en is vaak/altijd gelijmd waar de rode pijl staat.

Nu is het probleem dat dit stuk steeds maar weer los blijft "scheuren" en gaat gapen. Nadat ik terug ben gegaan hebben ze de schoenen weer opnieuw laten lijmen, maar dit blijft maar weer los "scheuren".

Eigenlijk ben ik het nu een beetje zat met de schoenen, maar hun blijven maar volhouden dat het zo hoort en dat ze het laten repareren. Erg professioneel gerepareerd word het overigens niet, overal lijmresten en er maar tussen "gekwakt".

Is het mogelijk dat ik zeg dat ik mijn geld terug wil en de schoenen niet meer hoef? Ze blijven maar proberen om ze te laten maken, maar zoals jullie wel kunnen begrijpen ben ik het wel zat.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3708 Gepost op: 08 september 2013 - 13:14:25

Beste Jeroenvriend35,

Dit is onacceptabel in mijn optiek, ruilen is de enige remedie; wel benieuwd naar het merk en de prijs onder de noemer alle waar naar zijn geld.

Mijn Berluti's zijn allen volgens (rapid) blake gemaakt en geven geen probleem, dus is de maakwijze geen synoniem voor het "normaal" losraken/gapen van de randen.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3709 Gepost op: 08 september 2013 - 13:19:15
Beste Jeroenvriend35,

Dit is onacceptabel in mijn optiek, ruilen is de enige remedie; wel benieuwd naar het merk en de prijs onder de noemer alle waar naar zijn geld.

Mijn Berluti's zijn allen volgens (rapid) blake gemaakt en geven geen probleem, dus is de maakwijze geen synoniem voor het "normaal" losraken/gapen van de randen.

Het gaat hier om Francesco Benigno nieuwprijs was €234,-

Precies, ik heb zelf natuurlijk ook wat rondgevraagd enzo. mijn schoenmaker vertelde ook dat dit verre weg was van "normaal"

Ze zijn erg eigenwijs en moeilijk bij van Arendonk in Eindhoven. Volgende week zou ik telefoon krijgen wat ze er mee gaan doen.

guest45

• Gast
Reactie #3710 Gepost op: 08 september 2013 - 13:24:46
Vind Carmina mooier afgewerkt dan C&J Benchgrade
Ik ook.
Hoe de kwali. van het leer zich gaat verhouden weet je pas na een fiks aantal kilometers.
Wel vind ik dat mijn carminas wel erg snel en veel gingen plooien. Bij mijn vorige bezoek aan hun winkel viel het me ook op dat de split-toes en hielsluitingen vaak verschillend gestikt zijn, wat verder niets zegt over de kwali. van het leer.
Bij C&J heb ik het idee dat het allemaal vrij constant is.

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3711 Gepost op: 11 september 2013 - 15:12:08
Een vraagje betreffende onderhoud, beter gezegd bescherming:

Gebruiken hier mensen een middeltje om schoenen te beschermen tegen de regen? Zoja, welke?

Er zijn zoveel middeltjes te vinden, maar zijn ze allemaal even goed ter bescherming en goed voor de schoenen?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3712 Gepost op: 11 september 2013 - 15:15:43

Gebruiken hier mensen een middeltje om schoenen te beschermen tegen de regen? Zoja, welke?

Er zijn zoveel middeltjes te vinden, maar zijn ze allemaal even goed ter bescherming en goed voor de schoenen?

Swimms.......................... :cool:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3713 Gepost op: 12 september 2013 - 10:15:34

Ik gebruik zelf de ShoeBoy's Nano Protect.

Werkt echt super! Als het regen blijven de druppels erop liggen en rollen van de schoen. Een verbluffend resultaat.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3714 Gepost op: 12 september 2013 - 10:56:26
wat zijn de bestanddelen hiervan?
Be yourself no matter what they say

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3715 Gepost op: 12 september 2013 - 11:00:26
Sluit je daarmee het leer niet af? Leer is een natuurproduct en moet volgens mij altijd kunnen 'ademen'.
Style is never out of fashion

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3716 Gepost op: 12 september 2013 - 11:21:58
niks smeren hier.
live and let die

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Schoenen algemeen
Reactie #3717 Gepost op: 12 september 2013 - 11:57:59
Ik gebruik zelf de ShoeBoy's Nano Protect.

Werkt echt super! Als het regen blijven de druppels erop liggen en rollen van de schoen. Een verbluffend resultaat.

Probeer eens NeverWet.

https://www.youtube.com/watch?v=hyeQUBRMbm4
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3718 Gepost op: 12 september 2013 - 12:20:30
Probeer eens NeverWet.

https://www.youtube.com/watch?v=hyeQUBRMbm4

Erg cool spul, maar er ontstond een rare glans op het t-shirt in het filmpje net of er lak op zat.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3719 Gepost op: 16 september 2013 - 15:45:23

What is 5.5 meters in length, 2.25 meters in width, 1.83 meters in height and can fit 30 people inside? That's right ... the world's largest shoe in Turkey.

Read more: http://www.nydailynews.com/news/guinness-world-records-gallery-1.10054#ixzz2f3wBWcgl
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“