Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637477 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3735 Gepost op: 02 oktober 2013 - 13:07:56
Hi Jordi,

De beste man heet Jort.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3736 Gepost op: 02 oktober 2013 - 13:11:08
De beste man heet TB82...

Fraaie schoenen wel die Lobbs.

jort

• Gebruiker
  • Nederlandse Dandy met Italiaanse roots
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Schoenen algemeen
Reactie #3737 Gepost op: 02 oktober 2013 - 13:36:20
Hartelijk dank Leone!

waar ik al bang voor was, dit is een slanke leest en ik heb zeer brede voeten.
daarnaast vind ik bijna 12 meijer ook wel aangepakt voor een paar schoenen, max 800,- is wat ik ongeveer kwijt wil.

aangezien ik vrij kort (1.83) ben en een size 10 draag van C&J wil ik een iets meer verfijnde schoen zodat het niet zo lomp oogt.
En nu weet ik dat ik mij daar niks van aan moet trekken, maar ik vind een standaard Oxford nog iets te ouwelijk voor mijn leeftijd (begin 20) dus vond ik dit wel een mooi alternatief, een beetje een Oxford met een twist

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3738 Gepost op: 02 oktober 2013 - 15:15:27
Jort, als je dan toch door een trap moet zakken, kun je maar beter Prada's of iets dergelijks aan je voeten hebben.  :mrgreen:

Voor de helft van de prijs van die JLs kun je een paar handgrade Crockett & Jones kopen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3739 Gepost op: 02 oktober 2013 - 16:56:22
Graag gedaan Jort,
Mag ik vragen welke leest jij van C&J comfortabel draagt? Kan je in ieder geval (beter) inschatten op welke leest je van bijvoorbeeld John Lobb uitkomt.
Ik neem overigens aan dat je nu een segment hoger wilt dan C&J? Voor maximaal euro 800,= kan je in de classic line van JLP eventueel nog wel slagen, maar in de prestige line zoals deze Becketts, in ieder geval niet.
Ik ga er van uit dat hetzelfde geldt voor EG (hoewel de meeste modellen best klassiek zijn) de normale lijn zit wel rond rond jouw max. maar de topdrawer lijn weer niet; misschien iets te vinden bij G&G? Die hebben ook moderne leesten en modellen.
Wellicht een idee JLP te proberen voor een zacht prijsje? breedtemaat UK10EE en dan ook nog op de bredere (tov 8000) 7000 leest; de JLP2003 (lijkt wat op de Becketts)

http://www.ebay.co.uk/itm/JOHN-LOBB-WONDERFUL-HANDMADE-CALF-LEATHER-SHOES-2003-7000-10-5-EE-ab-/271281183785?pt=UK_Men_s_Shoes&hash=item3f299e5c29
Laatst bewerkt op: 02 oktober 2013 - 17:23:08 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #3740 Gepost op: 02 oktober 2013 - 23:06:36
Voor 8 snip zou ik Greens nemen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3741 Gepost op: 03 oktober 2013 - 08:10:42
Vind G&G wel iets voor Jort, als hij toch zoveel gaat stukslaan. Is weer wat scherper dan Groen.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3742 Gepost op: 03 oktober 2013 - 09:11:43
Precies MF; daarom gaf ik eveneens al aan dat Groen vast wat te klassiek zal zijn voor iemand die de Becketts helemaal mooi vind en dat G&G ongetwijfeld meer zijn smaak zal zijn.

@ Chris; waarom zou er een voorkeur bestaan voor Groen bij 800 snip, of is dat gewoon een kwestie van persoonlijke smaak?
Voor mij is het verschil in maakwijze/kwaliteit tussen Lobb en Green niet zo groot in de classic line; ik vind de modellen van Lobb dan juist wel weer iets mooier/moderner dan de klassiekere modellen van Green, maar iemand met een voorkeur voor klassiek denkt ongetwijfeld precies het tegenovergestelde.
Het verschil tussen de Topdrawer line en Prestige line vind ik dan wel wat groter, vooral door het verschil in leer, bevelled waist en kleuring.

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #3743 Gepost op: 03 oktober 2013 - 09:18:58
Voor 800 snip zou ik denk ik iets anders kopen dan schoenen.

Schoenen heb ik zelf liever van een ekte schoenmaker dan een opgedirkte prestige (pun intended) naam. Onderbuikgevoel. Vind Green een mooier bedrijf dan Wobb en over het algemeen zijn hun producten meer mijn smaak. (Al heb ik op jouw St. Crepin dubmonks gestemd)

G&G overigens ook een prima keuze indien haalbaar binnen budget. (Wel de 70 leest ipv de 73 nemen)
Toplijn van AS een optie? Of Vass op de U leest?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3744 Gepost op: 03 oktober 2013 - 09:30:07
 :mrgreen:
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3745 Gepost op: 03 oktober 2013 - 09:52:59
Ik heb dan weer minder last van onderbuikgevoel aangaande schoenen of ekte schoenmakers en reageer dan ook wat meer op basis van persoonlijke ervaringen; een mooier bedrijf maakt niet perse mooiere/betere schoenen, hoewel de bijvoeglijke naamwoorden uiteraard ook hier een eigen smaak betreft.
De jaarmodellen zoals de St. Crepin nemen sowieso een bijzondere positie in als jaarlijks 'prestige' object en zijn van nog betere kwaliteit dat de normale topline.

De genoemde AS en Vass hebben i.t.t. G&G toch ook weer iets behoudender modellen en hoewel ik daar persoonlijk geen ervaring mee heb, ook een wat ander/minder niveau?
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3746 Gepost op: 03 oktober 2013 - 10:05:27
Alles is minder dan Lobb.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3747 Gepost op: 03 oktober 2013 - 10:21:00

Neen, dat zeker niet; hooguit anders.  :')
Laatst bewerkt op: 03 oktober 2013 - 10:24:31 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3748 Gepost op: 03 oktober 2013 - 10:28:57
Ik heb net een stuk tekst gedelete (goed woord??), deze 5 woorden zeggen alles.
Be yourself no matter what they say

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3749 Gepost op: 03 oktober 2013 - 10:33:01
gedeletet