Goedkoopste degelijke schoen is de Loake Aldwych. De Loake 1880-lijn is, kennelijk, nog geeneens onaardig.
Zijnde student en daar ik dus 'geen cent te makken' heb, moet ik mij 'behelpen' met merken als Loake.
Ik ben met name over de 1880-lijn zeer te spreken, hiervan heb ik zowel een monkstrap als een oxford.
De Aldwych staat toevallig op dezelfde leest als mijn schoenen, te weten de Capital leest. Deze is op een F-breedte, ik denk vergelijkbaar met of slecht iets breder dan C&J E. Voor mij sluit hij goed aan en ik heb geen bijzonder smalle voeten.
Van Loake kan ik in het geval van de behoefte aan een smalle leest, vooralsnog de Toya leest aanraden, welke een E-leest is. Bijvoorbeeld deze oxford:
http://www.pediwear.co.uk/loake/products/1886.phpUiteraard is de kwaliteit van de Shoemaker-lijn iets minder, maar nog steeds worden deze in de fabriek in Engeland, Kettering gefabriceerd.
Ook iets smaller, maar vooral spitser is de Mayfair leest. Dat is wel een F, maar uit ervaring weet ik dat die ook iets smaller valt dan de Capital.