Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644690 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1680 Gepost op: 04 januari 2011 - 14:25:39
Ga even op het forum zoeken in de desbtreffende topics van de merken die jou voorkeur genieten.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1681 Gepost op: 04 januari 2011 - 15:03:59
Sorry heren, ik zal de discussie staken. Anders wordt het toch een wellus/nietus verhaal :-#
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

M!ch!el

• Bekijk profiel
Reactie #1682 Gepost op: 04 januari 2011 - 18:20:14
Citaat
Ga even op het forum zoeken in de desbtreffende topics van de merken die jou voorkeur genieten.

Dat probeerde ik - bijvoorbeeld Magnanni - zonder succes. Ik probeer het nu andersom: ik heb geen voorkeur voor een merk. Ik zoek een leest die past en kijk daarna welke modellen daaromheen gemaakt worden.

Om nog een voorbeeld te noemen: Van Bommel heeft, denk ik, geen enkele schoen in een kleine breedtemaat.

(Jaja, v Bommel... is hier niet zo populair.)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1683 Gepost op: 04 januari 2011 - 18:22:11
je zoekt een kleine breedte maat?
spaar anders even door en koop gewoon een c&j op een d leest

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1684 Gepost op: 04 januari 2011 - 18:42:15
Nee hij zoekt juist een extra smalle schoen. Probeer gewoon eens een paar maten kleiner zoals eerder gezegd. Kan je ook even geen suggestie doen in die prijsklasse die jij noemt en ik denk dat dat ook voor anderen geldt. Wordt zoeken en passen voor jou, succes!  
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1685 Gepost op: 04 januari 2011 - 18:43:21
een d leest niet smal genoeg nee?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1686 Gepost op: 04 januari 2011 - 18:44:50
Ik las het als een kleine schoen met een grote breedte maat, fout, sorry.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1687 Gepost op: 04 januari 2011 - 18:46:32
Zinloze discussie Italiaanse versus Britse schoenen 6.000 start nu. Komt dat zien!
Was dat maar zo, iemand vraagt om raad, krijgt wat tips en dan begint de italiaanse modepolitie zich er op een zinloze, ongevraagde en ongenuanceerde manier tegenaan te bemoeien.
Be yourself no matter what they say

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1688 Gepost op: 04 januari 2011 - 18:49:48
Ik las het als een kleine schoen met een grote breedte maat, fout, sorry.

no problemo

Mediaman

• Gast
Reactie #1689 Gepost op: 04 januari 2011 - 20:47:47
Ik betwijfel of Cheaney goedkoper is dan een C&J Radstock. Zo'n 300+ euro als ik me niet vergis.

Gewoon een smalle (ongeveer D) zwarte oxford met cap toe en vijf paar vetergaten. Eigenlijk heel eenvoudig. Het vinden, echter, blijkt moeilijk.

Je zou kunnen mailen met de site Pediwear UK (http://www.pediwear.co.uk/) die voeren een hele rits Engelse merken in verschillende prijsklassen en zij kunnen je wellicht adviseren.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1690 Gepost op: 04 januari 2011 - 21:57:46
Je zou kunnen mailen met de site Pediwear UK (http://www.pediwear.co.uk/) die voeren een hele rits Engelse merken in verschillende prijsklassen en zij kunnen je wellicht adviseren.
Goedkoopste degelijke schoen is de Loake Aldwych. De Loake 1880-lijn is, kennelijk, nog geeneens onaardig.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1691 Gepost op: 04 januari 2011 - 21:58:52
Nee, heel degelijk en keurig, in het bruin en een beetje opgepoetst is hij al iets spannender.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1692 Gepost op: 04 januari 2011 - 22:07:21
Wat ik heb begrepen van ManOfKent van SF.net is dat de Loake 1880-lijn een beetje hit-or-miss is. Soms zijn ze dubbel en dwars het geld waard, soms is het een stuk minder. Hangt een beetje van het model af. Geen idee of de Aldwych goed is, maar ik weet nog dat ik daar ooit eens naar heb gekeken toen ik ook nog geen cent te makken had.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1693 Gepost op: 05 januari 2011 - 00:09:11
Goedkoopste degelijke schoen is de Loake Aldwych. De Loake 1880-lijn is, kennelijk, nog geeneens onaardig.

Zijnde student en daar ik dus 'geen cent te makken' heb, moet ik mij 'behelpen' met merken als Loake.
Ik ben met name over de 1880-lijn zeer te spreken, hiervan heb ik zowel een monkstrap als een oxford.
De Aldwych staat toevallig op dezelfde leest als mijn schoenen, te weten de Capital leest. Deze is op een F-breedte, ik denk vergelijkbaar met of slecht iets breder dan C&J E. Voor mij sluit hij goed aan en ik heb geen bijzonder smalle voeten.

Van Loake kan ik in het geval van de behoefte aan een smalle leest, vooralsnog de Toya leest aanraden, welke een E-leest is. Bijvoorbeeld deze oxford:
http://www.pediwear.co.uk/loake/products/1886.php
Uiteraard is de kwaliteit van de Shoemaker-lijn iets minder, maar nog steeds worden deze in de fabriek in Engeland, Kettering gefabriceerd.

Ook iets smaller, maar vooral spitser is de Mayfair leest. Dat is wel een F, maar uit ervaring weet ik dat die ook iets smaller valt dan de Capital.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1694 Gepost op: 05 januari 2011 - 06:38:06
Dan kun je ook nog bij Herringshoes terecht. Die voeren oa Loake, Barker en eigen label in diverse breedte maten
Be yourself no matter what they say