Auteur Topic: Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?  (31283 keer gelezen)

erikdegier

  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Gepost op: 04 februari 2007 – 13:36:58
Hallo,

Aangezien dit mijn eerste post is zal ik me even kort voorstellen. Ik ben Erik en ik ben student. Ik loop graag in pak, maar heb er vrij weinig verstand van en mijn middelen zijn ook wat beperkt aangezien ik nog studeer ;)

Ik heb laatst een pak gekregen van Scabal, maar deze valt een klein beetje ruim. Het pak is namelijk mt 50 en ik heb zelf 48. Nu vroeg ik me af wat jullie vinden dat het beste is:

- Pak laten vermaken (wat kost dat ongeveer?)
- Zo dragen

Voor vermaken heb ik twee goede adressen gevonden op de site die in de buurt van Delft zijn, namelijk Het Vingerhoedje (Amsterdam) en Twins (Den Haag). Zijn zij ook in staat een goede pasvorm aan te meten?

Alvast bedankt,

Erik

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #1 Gepost op: 04 februari 2007 – 13:38:39
Ik zou hem sowieso laten vermaken, maar overleg het even met je kleervermaker wat de beste oplossing is.
Maar zou sowieso geen oversized pak dragen ;)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #2 Gepost op: 04 februari 2007 – 13:44:55
Volgens mij is hier al ergens een topic over. Conclusie was dat het nagenoeg ondoenlijk is een pak een volle maat kleiner te laten vermaken. Je raakt de verhoudingen kwijt. Kijk of je het pak kunt verkopen en koop voor 't geld een pak in je eigen maat.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

erikdegier

  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #3 Gepost op: 04 februari 2007 – 14:28:11
Citaat van: "Sergio"
Volgens mij is hier al ergens een topic over. Conclusie was dat het nagenoeg ondoenlijk is een pak een volle maat kleiner te laten vermaken. Je raakt de verhoudingen kwijt. Kijk of je het pak kunt verkopen en koop voor 't geld een pak in je eigen maat.


Het topic heb ik helaas niet kunnen vinden. Verkopen vind ik echter geen optie omdat ik het pak gekregen heb (principekwestie).

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #4 Gepost op: 04 februari 2007 – 14:39:44
Citaat van: "erikdegier"
Citaat van: "Sergio"
Volgens mij is hier al ergens een topic over. Conclusie was dat het nagenoeg ondoenlijk is een pak een volle maat kleiner te laten vermaken. Je raakt de verhoudingen kwijt. Kijk of je het pak kunt verkopen en koop voor 't geld een pak in je eigen maat.


Het topic heb ik helaas niet kunnen vinden. Verkopen vind ik echter geen optie omdat ik het pak gekregen heb (principekwestie).


Dan kan je het laten aanpassen, maar zoals sergio zei wordt het er waarschijnlijk niet mooier op.
Ga in ieder geval wel naar een goede kleervermaker.

Guabello

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2007 – 20:44:12
Is geen optie
Jaslengte aanpassen is al niet aan te raden...

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2007 – 21:33:07
Citaat van: "Guabello"
Is geen optie
Jaslengte aanpassen is al niet aan te raden...


Op zich ben ik het met je eens, maar ik heb het een tijdje geleden eens gedaan, om te zien hoe goed/slecht de kleermaker hier is. Moet eerlijk zeggen dat hij het verdomd goed heeft gedaan.

Om echter een heel pak om te bouwen van maat 50 naar 48 ben ik bang dat iemand wel erg goed moet zijn wil hij dat een beetje toonbaar krijgen.
Daarnaast ben je aan vermaakkosten ook al rond de E 150 kwijt schat ik.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2007 – 22:14:22
Lijkt mij idd een hele klus alternatief is heel veel eten tot je hem past.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2007 – 22:52:32
Misschien moet je aangeven wat er juist in jouw ogen oversized is.

Zit hij op de schouders perfect, kan er namelijk een hoop aan de taille worden gedaan door de kleermaker. Ook zal er een groot deel van de stof op de rug worden afgehaald, dus wie weet kan de kleermaker een hoop voor je doen.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2007 – 22:58:27
Citaat van: "Zasa"
Misschien moet je aangeven wat er juist in jouw ogen oversized is.

Zit hij op de schouders perfect, kan er namelijk een hoop aan de taille worden gedaan door de kleermaker. Ook zal er een groot deel van de stof op de rug worden afgehaald, dus wie weet kan de kleermaker een hoop voor je doen.


Innemen op de zijnaden is over het algemeen ook goed mogelijk, probleem zit in zo'n geval ook meer in de armsgaten en de borstomvang. Beide kun je nauwelijks innemen. Als je de taille gaat innemen langs de zijnaden druk je het pak als het ware wat omhoog tijdens het dragen waardoor het rond de nek en borst vrij gaat komen. Ernstig lelijk gezicht.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2007 – 01:03:16
Ik heb ooit een (Isaia) pak bij Oger laten innemen. Ging van 52 naar een kleine 50. Weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar is uiteindelijk best prima geworden.

erikdegier

  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2007 – 16:33:00
Als ik het met een ander jasje vergelijk, zit het betreffende jasje bij de schouders vrij goed. De lengte is ook goed volgens mij (onderkant bil).
Het probleem zit hem volgens mij rond de taille en misschien de borst. Ik ben namelijk vrij lang maar smal.

De broek is ook wat aan de ruime kant. Bij mijn heupen valt het volgens mij mee, het is meer de wijdte van de broek.

Ik heb gebeld met Twins in Den Haag, die hebben me prijsopgaven gegeven van allerlei ingrepen, en ik kwam uit op max 70e.

Daarnaast ga ik binnenkort even bij een kennis langs die een winkel heeft die pakken verkoopt.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Erik

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2007 – 18:58:08
Citaat van: "erikdegier"
Als ik het met een ander jasje vergelijk, zit het betreffende jasje bij de schouders vrij goed. De lengte is ook goed volgens mij (onderkant bil).
Het probleem zit hem volgens mij rond de taille en misschien de borst. Ik ben namelijk vrij lang maar smal.

De broek is ook wat aan de ruime kant. Bij mijn heupen valt het volgens mij mee, het is meer de wijdte van de broek.

Ik heb gebeld met Twins in Den Haag, die hebben me prijsopgaven gegeven van allerlei ingrepen, en ik kwam uit op max 70e.

Daarnaast ga ik binnenkort even bij een kennis langs die een winkel heeft die pakken verkoopt.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Erik



Is het nog gelukt?
Do it
Do it right
Do it right now

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #13 Gepost op: 08 april 2008 – 09:55:55
Citaat van: "Gnis"

Is het nog gelukt?


Ben ik ook benieuwd naar, maar ik weet niet of dit lid nog actief is.

Ik heb zelf een Corneliani-pak dat inmiddels zo'n beetje een maat te groot is, maar waar ik wel aan gehecht ben.

Bij mij zouden van het jasje de schouders moeten worden versmald en de vulling eruit of verminderd, de borst-en buikomvang moeten kleiner en het jasje moet worden getailleerd. De mouwen moeten iets ingekort. Lengte is denk ik goed.

Van de broek moeten de pijpen worden versmald en hij moet worden ingenomen in de band.

Heb er wel een paar honderd euro voor over. De moeite waard?

Zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met pakken 'verkleinen'?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pak vermaken van mt 50 naar mt 48?
Reactie #14 Gepost op: 08 april 2008 – 10:31:28
Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat het bijna niet te doen is, de kans dat je de verhoudingen kwijt raakt is vrij groot. Daarnaast, waarom zou je die paar honderd euro niet in een nieuw pak stoppen? Zo duur is een Corneliani pak nou ook weer niet ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors