Auteur Topic: Waar vind ik...? Waar koop je dat?  (578846 keer gelezen)

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Waar vind ik...? Waar koop je dat?
Reactie #2250 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:26:43
Ik zou zo'n pak gewoon uit het rek halen. Je wil voor die losse, unconstructured look  van Drake's gaan. Met maatwerk ga je dat nooit bereiken. Dat wordt automatisch heel clean.

Dus gewoon bij Drake's bestellen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2251 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:37:42
ik kan niet bij drakes 2x meer uitgeven dan bespoke
live and let die

IvyLeek

• Bekijk profiel
Reactie #2252 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:42:43
Dank voor de snelle reacties!

Ik zou zo'n pak gewoon uit het rek halen. Je wil voor die losse, unconstructured look  van Drake's gaan. Met maatwerk ga je dat nooit bereiken. Dat wordt automatisch heel clean.

Dus gewoon bij Drake's bestellen.
Ja Drake's komt in de buurt van de prijs van New Tailor. Bovendien niks in bruin katoen op het moment. En ik heb het pak in juni nodig, dus op de nieuwe collectie wachten is beetje risico. Mocht er niks bij zitten heb ik geen tijd meer om iets te laten maken.

ga naar gianni
Dan bedoel je denk ik Gianni Lovadina, toch? De rondreizende tailor. Die naam kwam ik al geregeld tegen bij mijn zoektocht opt dit forum. Maar die man lijkt een enigma. Iedereen heeft het over Gianni, ik vond 1x een post met z'n achernaam. En verder kan ik nergens iets vinden over die man, of wanneer hij in NL zou zijn.

S.f.S.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2253 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:49:15
Die Barbour x Baracuta Porton Wax Green Olive... lijkt overal uitverkocht. Iemand nog een suggestie?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2254 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:50:37
Dank voor de snelle reacties!
Ja Drake's komt in de buurt van de prijs van New Tailor. Bovendien niks in bruin katoen op het moment. En ik heb het pak in juni nodig, dus op de nieuwe collectie wachten is beetje risico. Mocht er niks bij zitten heb ik geen tijd meer om iets te laten maken.
Dan bedoel je denk ik Gianni Lovadina, toch? De rondreizende tailor. Die naam kwam ik al geregeld tegen bij mijn zoektocht opt dit forum. Maar die man lijkt een enigma. Iedereen heeft het over Gianni, ik vond 1x een post met z'n achernaam. En verder kan ik nergens iets vinden over die man, of wanneer hij in NL zou zijn.

Ik zou ff bij suit supply checken wat er qua unconstructed mogelijk is.

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2255 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:58:40
Atelier Munro, 1000 euro.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #2256 Gepost op: 29 januari 2024 - 13:22:25
Die Barbour x Baracuta Porton Wax Green Olive... lijkt overal uitverkocht. Iemand nog een suggestie?
Had het daar laatst over bij Oeben’s. Gingen rap inderdaad. Komt een nieuwe levering misschien daar ff navragen? Kreeg gelijk te horen dat ze echt klein uitvallen. Voor mij dus XL ipv L.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2257 Gepost op: 29 januari 2024 - 13:24:42
Atelier Munro, 1000 euro.
Ik zou ff bij suit supply checken wat er qua unconstructed mogelijk is.

Ik had 2 jaar geleden ook een Drakes-achtig pak in m'n hoofd. Katoen, unconstructed, 2,5 knoops, patch pockets etc.

Bij Munro laten maken. Mooi pak, maar toch niet ècht dat casual gevoel. Komt vooral omdat het katoenen doek vrij stug/stevig is, daardoor krijgt je niet die hele nonchalante uitstraling.  320 gram/m, klinkt niet overdreven zwaar zou je denken. Misschien nog wat vaker tegen de muur gooien.

Momenteel ook maar 1 bruin katoenen stof in de collectie daar:

Zie dat de Susu meer keuze heeft in bruin katoen, dus wel een optie om daar even te gaan kijken en voelen. Zijn 240gram dus wel iets lichter dan wat ik bij Munro heb gekocht:

Verder, wie maakt Drakes pakken. In Italië, geen Caruso volgens mij, Belvest misschien?

Of andere merken met vergelijkbare pakken, Italiaans dingetjes als Boglioli, Massimo Alba: https://www.massimoalba.com/en-eu/products/sloop-cotton-baby-corduroy-suit-desert-t0301

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2258 Gepost op: 29 januari 2024 - 13:25:23
Had het daar laatst over bij Oeben’s. Gingen rap inderdaad. Komt een nieuwe levering misschien daar ff navragen? Kreeg gelijk te horen dat ze echt klein uitvallen. Voor mij dus XL ipv L.
had de jong daar maar op gewacht
live and let die

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2259 Gepost op: 29 januari 2024 - 13:26:19
keer in slapen
live and let die

S.f.S.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2260 Gepost op: 29 januari 2024 - 13:42:45

Ah, goed om te weten dat er nog stock lijkt te komen. Bedankt voor de informatie.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #2261 Gepost op: 29 januari 2024 - 14:11:30
had de jong daar maar op gewacht
Baracuta ook naar gekeken, maar allemaal uitverkocht en baracuta is voor mij gewoon te lang qua body.
Plus ik heb al een barbour,  nog zo een in dezelfde kleur is niks, zocht meer wat voor de warmere dagen, zoals afgelopen zomer toen het alle dagen regende dan is zo'n beige valstar perfect.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2262 Gepost op: 29 januari 2024 - 16:01:55
ik twijfel er niet aan dat je er een functie voor vindt.
de jong.
keer of 3 schat ik.
live and let die

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2263 Gepost op: 29 januari 2024 - 16:03:52

De boel hier goed in de gaten houden. Aan L. de Jong vragen of hij je aan de app groep toevoegt. Hij is er over pakweg twee weken weer.

Op het net ga je niks over hem vinden.

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2264 Gepost op: 29 januari 2024 - 16:06:35
Brown cotton jasje en broek op de site van Drake's bij elkaar 1600 euro. Ga je voor bespoke, zit je ook rond dat bedrag. MTM bij SuSu of Munro kennelijk iets lager. Maar ik blijf erbij, trek zoiets uit het rek.