Auteur Topic: Shirt by Hand  (257578 keer gelezen)

ELJorano

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #60 Gepost op: 19 maart 2007 – 08:58:08
Citaat van: "Baldi"
ben ook zeer benieuwd :) ...

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #61 Gepost op: 19 maart 2007 – 09:06:42
Wat kun je nou voor zo'n prijs verwachten...?

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #62 Gepost op: 19 maart 2007 – 09:59:33
...in ieder geval geen levering conform bestelling als ik 't zo lees  :shock:
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Shirt by Hand
Reactie #63 Gepost op: 19 maart 2007 – 11:19:02
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Citaat van: "Timothy"
Ben erg benieuwd leveren ze met paarlemoeren knoopjes eigenlijk ?


Citaat van: "Clay"
Zodra je ze binnen hebt graag ervaringen delen elmer.

En parelmoeren knoopjes of niet?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #64 Gepost op: 19 maart 2007 – 15:09:40
Citaat van: "Vortex"
Wat kun je nou voor zo'n prijs verwachten...?


Dat vraag ik me dus ook af ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #65 Gepost op: 19 maart 2007 – 16:41:52
Van de website begrijp ik dat ze alleen je maat komen opnemen als er meerder collega's zijn die dit willen (en ook daadwerkelijk bestellen?). Ze komen dus niet bij je thuis langs om je maten te meten?

Verder spreekt de site me wel erg aan. Bij SuSu onlangs een wit hemd gekocht voor 59 euro. Shirt bevalt me verder goed.
Maar voor 65 euro een shirt wat ik zelf kan samenstellen vind ik nog beter. Hier nog geen ervaringen van het samenstellen van je hemd op basis van je boordmaat?

Ik zit nog niet zo lang op het forum en zit hier vooral om via het lezen van reacties één en ander te leren. Over een paar opties van shirtbyhand ben ik benieuwd naar advies van de kenners:
- Voorkant: normal of box. Welke van deze twee is de juiste keuze voor onder een pak?
- Zijkant: round, cut of straight. Straight valt sowieso af (is er uberhaupt een reden om voor deze optie te kiezen?) Zelf vind ik round het mooist om te zien, maar cut is wellicht beter/comfortabeler?
- Achterkant: plain, pleated, two-sides pleats. Pleated is volgens mij informeler en Two-sides pleats het formeelst?
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #66 Gepost op: 21 maart 2007 – 09:06:29
Zijn mijn bovenstaande vragen zo moeilijk  :lol:   :wink:
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #67 Gepost op: 21 maart 2007 – 09:11:08
Citaat van: "Willeam"
Zijn mijn bovenstaande vragen zo moeilijk  :lol:   :wink:


Mijn mening:

Front: Normaal houdt het geheel rustig.
Side: Round of cut maakt niet zo veel uit vind ik
Back: Plain, dus zonder pleats.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #68 Gepost op: 21 maart 2007 – 12:19:44
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "Willeam"
Zijn mijn bovenstaande vragen zo moeilijk  :lol:   :wink:


Mijn mening:

Front: Normaal houdt het geheel rustig.
Side: Round of cut maakt niet zo veel uit vind ik
Back: Plain, dus zonder pleats.



inderdaad, box en pleated is meer casual.

two side pleats vind ik af en toe wel leuk, maar zelf kies ik meestal waist darts om het onderin extra strak te maken.. sbh levert dat alleen niet.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #69 Gepost op: 21 maart 2007 – 13:41:43
Citaat van: "Willeam"
Van de website begrijp ik dat ze alleen je maat komen opnemen als er meerder collega's zijn die dit willen (en ook daadwerkelijk bestellen?). Ze komen dus niet bij je thuis langs om je maten te meten?

Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven.

Citaat van: "Willeam"
Verder spreekt de site me wel erg aan. Bij SuSu onlangs een wit hemd gekocht voor 59 euro. Shirt bevalt me verder goed.
Maar voor 65 euro een shirt wat ik zelf kan samenstellen vind ik nog beter. Hier nog geen ervaringen van het samenstellen van je hemd op basis van je boordmaat?

Die gevraagde ervaring heb ik niet.

Citaat van: "Willeam"
Ik zit nog niet zo lang op het forum en zit hier vooral om via het lezen van reacties één en ander te leren. Over een paar opties van shirtbyhand ben ik benieuwd naar advies van de kenners:
- Voorkant: normal of box. Welke van deze twee is de juiste keuze voor onder een pak?
- Zijkant: round, cut of straight. Straight valt sowieso af (is er uberhaupt een reden om voor deze optie te kiezen?) Zelf vind ik round het mooist om te zien, maar cut is wellicht beter/comfortabeler?
- Achterkant: plain, pleated, two-sides pleats. Pleated is volgens mij informeler en Two-sides pleats het formeelst?

Zonder mijzelf nu direct als een kenner te kwalificeren kan ik natuurlijk wel laten weten wat mijn keuzes zouden zijn (uitgaande van een formeel hemd):

Voorkant: normal. Box is minder formeel en zou ik nog wel verdragen bij button down, maar niet voor een dress-shirt. Hier lijkt ook op te gaan (net als bij schoenen) 'hoe meer zichtbaar stiksel des te informeler'.

Zijkant: Minder gelukkig is dat zowel bij rounded als bij cut geen mouche wordt ingezet om voor- en achterpand te verstevigen. Tenminste dat kan ik niet uit de foto opmaken. Dat zou een reden kunnen zijn om voor straight te kiezen. Verder zal straight vooral worden aangeboden omdat het een bewerking scheelt, maar dat is slechts een vermoeden. Ik zie er in ieder geval geen esthetische reden voor.

Achterkant: Pleated zie je veel bij button-down hemden en zou ik vermijden bij formelere hemden. Pleats zorgen ervoor dat je rechte, verticale lijnen in het rugpand krijgt en gaat wat mij betreft dus ten koste van de natuurlijke lijn. Maar ook dat is weer persoonlijk.

Groeten,
Don

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #70 Gepost op: 21 maart 2007 – 14:42:48
Ik heb net weer twee shirts besteld.

1 lichtblauwe streep met wit boord & manchet (manchet napolitaans)
1 zwart shirt voor het uitgaan

kwaliteit voor dat geld is echt top, natuurlijk maakt shirtmakers veel mooiere shirts en ze hebben meer opties, maar je betaald veel meer.
Ik betaal nu 65 incl. daar doe ik niet moeilijk over.

Over 2 weken weer 2 shirts bestellen.


GR.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Shirt by Hand
Reactie #71 Gepost op: 21 maart 2007 – 14:44:34
Citaat van: "Elmer"
Ik heb de shirts ook binnen, zal vanavond f reageren zit nu bij Intrum Justitia :roll:


Citaat van: "Mikey Fuoco"
Citaat van: "Timothy"
Ben erg benieuwd leveren ze met paarlemoeren knoopjes eigenlijk ?


Citaat van: "Clay"
Zodra je ze binnen hebt graag ervaringen delen elmer.

En parelmoeren knoopjes of niet?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #72 Gepost op: 21 maart 2007 – 14:48:34
Dank! Ik leer een hoop hier. Ik dacht dat pleated min of meer noodzakelijk was om het hemd goed te laten vallen. Dat is dus niet het geval.

Ben er inmiddels achter dat SBH niet langskomt bij één particulier. Wel als je wat meer geinteresseerde verzamelt in je huis (of collega's in je bedrijf). Je kunt als particulier ze wel bezoeken als ze ergens bij een bedrijf/cafe oid staan.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #73 Gepost op: 21 maart 2007 – 14:56:51
Citaat van: "Elmer"
Ik heb net weer twee shirts besteld.

1 lichtblauwe streep met wit boord & manchet (manchet napolitaans)
1 zwart shirt voor het uitgaan

kwaliteit voor dat geld is echt top, natuurlijk maakt shirtmakers veel mooiere shirts en ze hebben meer opties, maar je betaald veel meer.
Ik betaal nu 65 incl. daar doe ik niet moeilijk over.

Over 2 weken weer 2 shirts bestellen.


GR.


Klinkt goed. Wit boord & manchet moet je via de mail aangeven neem ik aan? Staat er namelijk niet tussen als optie bij het samenstellen van je hemd.

Sergio wil nog reactie op het feit of ze wel of geen parelmoeren knoopjes leveren.  :)
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #74 Gepost op: 21 maart 2007 – 14:58:52
Citaat van: "Willeam"
Dank! Ik leer een hoop hier. Ik dacht dat pleated min of meer noodzakelijk was om het hemd goed te laten vallen. Dat is dus niet het geval.

Ben er inmiddels achter dat SBH niet langskomt bij één particulier. Wel als je wat meer geinteresseerde verzamelt in je huis (of collega's in je bedrijf). Je kunt als particulier ze wel bezoeken als ze ergens bij een bedrijf/cafe oid staan.

Pleats hebben geen functie voor de pasvorm van een hemd. Het zijn opties die te maken hebben met je persoonlijke voorkeur voor stijl. Net als waist darts trouwens, maar dat zal (op dit forum in ieder geval) wel niet zo gemakkelijk worden geslikt :)

Groeten,
Don