Auteur Topic: Jacob Cohen  (434966 keer gelezen)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Jacob Cohen
Reactie #585 Gepost op: 06 april 2009 - 14:14:09
Sounds good enough, en ik ben daarmee benieuwd naar je alternatieven!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #586 Gepost op: 08 april 2009 - 11:19:08
Ik heb twee maten van een JC model 688 ontvangen. De grootste maat komt overeen met de maat die ik reeds draag bij mijn JC model 620 en Borrelli jeans. Bij de JC model 688 is er echter behoorlijk wat ruimte over bij de taille. Na het dragen zal deze ruimte hoogstwaarschijnlijk alleen maar groter worden. Ik heb dezelfde broek een maat kleiner besteld. Alleen zit deze broek behoorlijk strak rondom mijn taille en heupen.

Graag zou ik van jullie advies willen hebben. 
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #587 Gepost op: 08 april 2009 - 11:23:11
Je valt dus precies tussen de twee maten, als ik het goed begrijp? Althans, de grootste heeft behoorlijk wat ruimte over, en de kleinere zit behoorlijk strak. Dat maakt het wellicht lastiger om de broek(en) eventueel aan te laten passen, zou de kleinere maat niet net genoeg oprekken na een aantal keer dragen? Zoals je ook al aangeeft bij de grotere maat?
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #588 Gepost op: 08 april 2009 - 11:24:51
Het strak zitten rond de heupen en taille is volgens mij een eigenschap van JC. Daar moet je van houden. Als het te veel van het goede is kan je de grotere maat nemen en deze naar de kleervermaker brengen om te late tailleren. Een goede kleervermaker is hier zeer goed toe in staat.
Life is too short to drink bad wine

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #589 Gepost op: 08 april 2009 - 11:41:22
Dank voor jullie antwoord.

Misschien is het toch het beste de kleinere maat terug te sturen en de grotere maat bij een kleermaker te laten aanpassen. Klopt het dat de "bilnaad" van de jeans open zal worden gehaald voor deze aanpassing?

Toevoeging: ik herinner me ooit gelezen te hebben dat de 688 eigenlijk een 610 is met de taillehoogte van een 620. Ik krijg echter de indruk dat de 688 een 620 is waarbij het onderste deel van de pijpen versmald is (610). Een subtiel verschil dus.
Laatst bewerkt op: 08 april 2009 - 12:45:54 door foto010101
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #590 Gepost op: 08 april 2009 - 12:52:13
Misschien is het toch het beste de kleinere maat terug te sturen en de grotere maat bij een kleermaker te laten aanpassen. Klopt het dat de "bilnaad" van de jeans open zal worden gehaald voor deze aanpassing?

Bij mij is inderdaad de bilnaad open gehaald (ahum). De band van de broek wordt achter de riemlus open gehaald zodat de naad die ontstaat niet zichtbaar is.

Toevoeging: ik herinner me ooit gelezen te hebben dat de 688 eigenlijk een 610 is met de taillehoogte van een 620. Ik krijg echter de indruk dat de 688 een 620 is waarbij het onderste deel van de pijpen versmald is (610). Een subtiel verschil dus.

Wat ik begrepen heb in de winkel van Frans Boone is dat 610 een laag model is, 620 een hoog model (taille matig that is) en 688 daar precies tussen in zit. Of er verschil in lijn van de broek zit weet ik eigenlijk niet.

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #591 Gepost op: 08 april 2009 - 13:24:20
610, wat slank en hoog (taille), 620, wat lagere taille (mijns inziens meer normaal), 688 is een 610 met de taillehoogte van de 620.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #592 Gepost op: 08 april 2009 - 14:00:33
Ah, oh...  :-^ Dat is wat anders.

Wellicht kan Michael Corleone wat uitsluitsel geven in deze?

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #593 Gepost op: 08 april 2009 - 17:15:37
Ah, oh...  :-^ Dat is wat anders.

Wellicht kan Michael Corleone wat uitsluitsel geven in deze?

je kan t draaien zo je t wilt, een 610 met lagere taille zit anders op de heup een 620 met smalle pijpen is toch ook weer anders. Het is gewoon een op zichzelf staand model die vergelijkbaar is met één van de 2. Daarnaast is er in de afgelopen jaren toch ook nogal veel onderling verschil zichtbaar geworden in de diverse wassingen en doeken waardoor de pasvorm nog minder vast is te definieren.  Helemaal leuk is het nu met de premium lijn van cohen, waarbij ik tot nu toe model Steve het leukste vind. Is echter veel minder des sf's en meer een jeans voor de "blauwe winkels" en qua prijs ook al aardig richting prps of een beetje blue blood achtig qua wassing en model... Ik zou echter geen jeans compleet laten verbouwen, bespaar je de moeite en kosten zou ik zeggen.  Pas liever eens een andere wassing (@foto01010101). meestal wordt t er met compleet verbouwen niet mooier op, maar dat hangt ook weer van de kleermaker af natuurlijk (denk aan de stand van de achterzakken als je de bilnaad inneemt, niets is zo belangrijk bij een jeans als die simpele details.

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #594 Gepost op: 08 april 2009 - 17:16:08
610, wat slank en hoog (taille), 620, wat lagere taille (mijns inziens meer normaal), 688 is een 610 met de taillehoogte van de 620.

zo kijk ik er dus ook tegenaan

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #595 Gepost op: 08 april 2009 - 17:17:37
Bij mij is inderdaad de bilnaad open gehaald (ahum). De band van de broek wordt achter de riemlus open gehaald zodat de naad die ontstaat niet zichtbaar is.

pijnlijk..

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #596 Gepost op: 08 april 2009 - 17:27:29
Ik ben tevreden over het 610 model de 620 zit me niet zo lekker.Overigens ik blijf het mooie jeans vinden.

Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #597 Gepost op: 08 april 2009 - 17:32:38
+1 Gusto (wat betreft: mooie jeans) en verder: gelukkig pas ik ze altijd eerst even ...

.... en dan blijkt het wel of de jeans goed zit of niet. Ik heb het even nagekeken maar (voor zover ik de aanduiding heb kunnen vinden) heb ik vooral 620.

zie
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=1898.msg217787#msg217787

Gegroet!
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #598 Gepost op: 08 april 2009 - 17:35:07
Dat is een grote collectie een tevreden drager zo te zien.

Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #599 Gepost op: 08 april 2009 - 17:38:02
Yes indeed.

Gegroet!

PS: wil nog een keer een 'limited' met zo'n metalen J op de nametag achterop ... voor wahjmig ... (MC als er wat leuks is, let me know)
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven