Auteur Topic: Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)  (13957 keer gelezen)

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #15 Gepost op: 02 januari 2007 – 21:54:21
Ik kan weinig vinden over de bedrijfscultuur, maar als ik kijk op http://www.lostboys.nl/company/overview/  (onderaan) en op de hyves site kijk (al zijn dat wel de mensen in prive-situaties, ben ik zwaar overdressed als ik in pak ga.

Het is natuurlijk ook maar gewoon een stage, ik zal normaal gesproken nooit/vrijwel nooit een pak dragen naar die stage (althans, dat neem ik aan) :)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #16 Gepost op: 02 januari 2007 – 21:56:19
Citaat van: "Alex"
Ik kan weinig vinden over de bedrijfscultuur, maar als ik kijk op http://www.lostboys.nl/company/overview/  (onderaan) en op de hyves site kijk (al zijn dat wel de mensen in prive-situaties, ben ik zwaar overdressed als ik in pak ga.

Het is natuurlijk ook maar gewoon een stage, ik zal normaal gesproken nooit/vrijwel nooit een pak dragen naar die stage (althans, dat neem ik aan) :)


Ik zou voor de casual outfit gaan.
Als je nu in pak komt en vervolgens in casual klopt er ook iets niet ;)

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #17 Gepost op: 02 januari 2007 – 21:58:23
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Alex"
Ik kan weinig vinden over de bedrijfscultuur, maar als ik kijk op http://www.lostboys.nl/company/overview/  (onderaan) en op de hyves site kijk (al zijn dat wel de mensen in prive-situaties, ben ik zwaar overdressed als ik in pak ga.

Het is natuurlijk ook maar gewoon een stage, ik zal normaal gesproken nooit/vrijwel nooit een pak dragen naar die stage (althans, dat neem ik aan) :)


Ik zou voor de casual outfit gaan.
Als je nu in pak komt en vervolgens in casual klopt er ook iets niet ;)


Ik zou in pak solliciteren!
als je daarna je kledingcode aanpast aan de bedrijfsnorm, laat je zien dat je je kunt aanpassen  :wink:

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #18 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:00:36
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Alex"
Ik kan weinig vinden over de bedrijfscultuur, maar als ik kijk op http://www.lostboys.nl/company/overview/  (onderaan) en op de hyves site kijk (al zijn dat wel de mensen in prive-situaties, ben ik zwaar overdressed als ik in pak ga.

Het is natuurlijk ook maar gewoon een stage, ik zal normaal gesproken nooit/vrijwel nooit een pak dragen naar die stage (althans, dat neem ik aan) :)


Ik zou voor de casual outfit gaan.
Als je nu in pak komt en vervolgens in casual klopt er ook iets niet ;)


Ik zou in pak solliciteren!
als je daarna je kledingcode aanpast aan de bedrijfsnorm laat je zien dat je aanpassingsvermogen hebt.  :wink:


Als je direct in een casual outfit komt laat je zien dat je research hebt gedaan.  :wink:

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #19 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:03:08
Lastig. Ik denk dat ik iemand zijn hyves krabbel, ik zie dat ik diegene viavia ken  :D

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #20 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:03:49
Citaat van: "Alex"
Lastig. Ik denk dat ik iemand zijn hyves krabbel, ik zie dat ik diegene viavia ken  :D


 :lol: laat ons maar weer in spanning wachten

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #21 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:12:06
Het is gewoon een vloek om zo stijlvol te zijn  :wink:  Nu moet ik mij gewoon verlagen tot het niveau van diegene die mij moet aannemen  #-o

Dat is lastig voor iemand die zo ontzettend stijlvol is  :(


Nouja, het is eigenlijk meer dat ik een beetje vaag beeld heb bij het bedrijf; het is een bedrijf met grote klanten=pak, het is bedrijf met creatieve mensen=casual, het is een bedrijf met it-ers= :?:

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #22 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:13:58
Citaat van: "Alex"
Het is gewoon een vloek om zo stijlvol te zijn  :wink:  Nu moet ik mij gewoon verlagen tot het niveau van diegene die mij moet aannemen  #-o

Dat is lastig voor iemand die zo ontzettend stijlvol is  :(


Nouja, het is eigenlijk meer dat ik een beetje vaag beeld heb bij het bedrijf; het is een bedrijf met grote klanten=pak, het is bedrijf met creatieve mensen=casual, het is een bedrijf met it-ers= :?:


Vind de gouden tusseweg:

Jasje
jeans
santoni

Voila klaar.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #23 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:15:37
Citaat van: "Bachelor"
Vind de gouden tusseweg:

Jasje
jeans
santoni

Voila klaar.


Zou d'r wel een hemd bij aandoen, anders komt het te casual over ;)

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #24 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:17:15
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Alex"
Ik kan weinig vinden over de bedrijfscultuur, maar als ik kijk op http://www.lostboys.nl/company/overview/  (onderaan) en op de hyves site kijk (al zijn dat wel de mensen in prive-situaties, ben ik zwaar overdressed als ik in pak ga.

Het is natuurlijk ook maar gewoon een stage, ik zal normaal gesproken nooit/vrijwel nooit een pak dragen naar die stage (althans, dat neem ik aan) :)


Ik zou voor de casual outfit gaan.
Als je nu in pak komt en vervolgens in casual klopt er ook iets niet ;)


Ik zou in pak solliciteren!
als je daarna je kledingcode aanpast aan de bedrijfsnorm laat je zien dat je aanpassingsvermogen hebt.  :wink:


Als je direct in een casual outfit komt laat je zien dat je research hebt gedaan.  :wink:


Ook daar valt wat voor te zeggen, Bach  :wink:
Uiteindelijk weet je toch nooit wat bij de betreffende persoon zwaarder weegt.

Ik zit al 16 jaar in het bedrijfsleven en heb al aardig wat sollicitatiegesprekken meegemaakt. Ook aan de andere kant. Helaas weegt een ding nog steeds zwaarder dan je CV en je kledingcode:
Als je kop hun niet aanstaat krijg je de baan niet, en andersom.

Dus: Weinig zeggen, luisteren, glimlachen, interesse en bewondering tonen, hun ego strelen...enz. Weegt allemaal zwaarder dan de grijstint van je pak en het wel of niet gestreepte overhemd.

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #25 Gepost op: 02 januari 2007 – 22:24:32
@ cypripedium

Dat zit wel goed :) Eigenlijk is er ook niks om mij druk over te maken.

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #26 Gepost op: 03 januari 2007 – 00:33:24
Als je denkt dat je te overdressed gaat, had ik een nette pantalon met een slank overhemd aangetrokken.

Anders kun je altijd een uur eerder dan afgesproken naar het bedrijf rijden en met je verrekijker proberen medewerkers te spotten.  :lol:

Het aanhebben van een pak geeft in ieder geval al aan dat je respect hebt voor het bedrijf waar je komt. Daarom zou ik het gewoon aantrekken!

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #27 Gepost op: 03 januari 2007 – 03:36:46
Citaat van: "Zasa"
Als je denkt dat je te overdressed gaat, had ik een nette pantalon met een slank overhemd aangetrokken.

Anders kun je altijd een uur eerder dan afgesproken naar het bedrijf rijden en met je verrekijker proberen medewerkers te spotten.  :lol:

Het aanhebben van een pak geeft in ieder geval al aan dat je respect hebt voor het bedrijf waar je komt. Daarom zou ik het gewoon aantrekken!


Respect heb ik ook wel. De reden waarom ik geen pak aantrek is omdat ik 'bang' ben dat dit totaal niet past bij de sfeer van het bedrijf.

Maar het gaat 1 van deze 3 opties worden:

-V-hals trui (getailleerd, overhemd, jeans
-Pak met das
-Hemd (barba mtm/cttb) met nette broek.

Eronder denk ik santoni boots, is al iets jeugdiger en minder saai en mijn favoriete schoenen.

Ik laat het uiteindelijk nog wel weten, zal nog wel een foto'tje maken voor jullie ;)

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #28 Gepost op: 03 januari 2007 – 08:13:31
Beter overdressed dan underdressed. Doe gewoon een pak aan; dan eventueel zonder das.

Ik zou never even in mijn leven bi zo'n gelegenheid een trui aandoen... Ook niet als het alleen maar een stage-sollicitatie doet.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Peter

  • Gebruiker
  • Berichten: 93
    • Bekijk profiel
Hulp bij kledingkeuze (sollicitatie stage)
Reactie #29 Gepost op: 03 januari 2007 – 08:34:59
Als je veel in contact staat met klanten tijdens je stage zou ik gewoon in pak komen. Je laat dan zien dat je op fatsoenlijke manier naar de klant gaat.

Bij een sollicitatie voor een functie op kantoor kan het naar mijn mening wel wat "losser"

De eerste indruk maak je maar 1x. En daarbij kan je ,als je daar allemaal mensen naar binnen ziet lopen zonder das, je das altijd nog af doen.