Auteur Topic: [Shirt] Mouwen laten vermaken  (21157 keer gelezen)

Rob

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Gepost op: 29 december 2006 – 18:30:12
Heeren,

Ik zit met het volgende probleem..
Mijn ouders zijn voor de kerst een paar dagen naar Milaan geweest, en hebben vervolgens voor mij een prachtig shirt meegenomen. Precies mijn maat en ook mooi getailleerd, mooie plooitjes op de schouders enzovoortst. Toen ik het shirt aantrok zat het perfect totdat ik eens goed naar de mouwlengte keek  :roll:
Hadden mijn ouders "per ongeluk" een shirt meegenomen met extra lange mouwen bleek later op het rijstpapieren hoesje te staan.
Nu is mijn vraag de volgende: Ik vind het uiteraard zonde om dit shirt nu niet te gaan dragen, want verder zit het gewoon perfect, en in mijn maat 37/ 38 kom ik in Nederland niet echt vaak mooie strakke shirts tegen, dus is het veel werk om de mouwen een cm of wat te laten verkorten?
En kan ik dat gewoon bij mijn kleermaker van Noord Afrikaanse komaf laten doen?
Mijn dank is groot  =D>
o the falcon's heard the falconer, huh?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2006 – 19:56:56
Elke kleermaker zou dit moeten kunnen!!!
Dus gewoon gaan!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2006 – 20:24:41
Misschien een beetje domme vraag maar hoe doen zij dat korter maken.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2006 – 20:26:28
Ben geen kleermaker, maar ik heb eens gezien dat zij de manchet losmaken, een stuk(je) stof van de mouw afknippen en de manchet er weer aanzetten.
Stemt rechts en haalt links in

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #4 Gepost op: 29 december 2006 – 20:28:12
Citaat van: "Bart"
Ben geen kleermaker, maar ik heb eens gezien dat zij de manchet losmaken, een stuk(je) stof van de mouw afknippen en de manchet er weer aanzetten.


Dat zou ik ook gokken inderdaad. Die manchetten krijg je zo los, Cami verkoopt een 2e paar als optie bij z'n shirts.
"Une personne n'est jamais heureuse exceptι au prix d'ignorance." - Anatole France

Rob

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #5 Gepost op: 29 december 2006 – 21:14:58
bedankt voor de goede reacties  :D
Ik ben trouwens wel een beetje bang dat de "split" die zich boven het manchet bevind nu dusdanig uit zijn verband wordt gerekt, omdat de ruimte tussen dat knoopje en het daadwerkelijke manchet nu dus wel een stuk kleiner gaat worden. Ook vraag ik me af of die plooitjes die op mijn manchet uitkomen wel hersteld kunnen worden, aangezien dat dan dus het stuk wordt dat eruit geknipt gaat worden...ik ben benieuwd. Ik werk zelf voor Strellson Nederland in de bijenkorf van Utrecht en we hebben daar onze eigen kleermaker, ik hoop dat die man de klus wil/kan klaren  :? Ga het morgen gelijk even vragen...ik houd jullie op de hoogte en zal ook foto's posten vna het resultaat. Of een voor - na vergelijking  :P
o the falcon's heard the falconer, huh?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #6 Gepost op: 29 december 2006 – 21:32:38
Citaat van: "Bart"
Ben geen kleermaker, maar ik heb eens gezien dat zij de manchet losmaken, een stuk(je) stof van de mouw afknippen en de manchet er weer aanzetten.


Het gebeurd ook wel eens bij de aanzet van  de schouder...
Je bent dan meestal wel je mooie handwerk plooitjes kwijt!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Rob

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #7 Gepost op: 30 december 2006 – 20:14:13
nou ben vandaag tijden mijn werk dus even naar onze kleermaker gelopen. hij zei dat het geen probleem was, en dat ie waarschijnlijk de schouders even losmaakt en er dan een stukje uithaalt. kan ie m gelijk nog even wat extra tailleren :D probleem opgelost dus!
o the falcon's heard the falconer, huh?

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #8 Gepost op: 30 december 2006 – 20:43:06
Alles kan.. Een beetje kleermaker kan dat.

toni sarto

  • Gebruiker
  • Berichten: 123
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijnhelsen.com
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #9 Gepost op: 30 december 2006 – 23:24:53
Citaat van: "ruby tuesday"
Alles kan.. Een beetje kleermaker kan dat.


idd !  :wink:

Gr.

T. 8)

P.S. : Het kan ook wel door de split los te maken, wat verder te knippen en terug vast te zetten. Zolang ze maar niet te kort bij de elleboog komt... De manchet schuift dan gewoon mee op... EITJE !
ww.stijnhelsen.com

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Mouwen van shirt laten vermaken
Reactie #10 Gepost op: 30 december 2006 – 23:34:10
Citaat van: "Rob"
Heeren,

Ik zit met het volgende probleem..
(...)
Hadden mijn ouders "per ongeluk" een shirt meegenomen met extra lange mouwen bleek later op het rijstpapieren hoesje te staan.
(...)
En kan ik dat gewoon bij mijn kleermaker van Noord Afrikaanse komaf laten doen?
Mijn dank is groot  =D>

Ik heb mij wel eens laten vertellen dat kleine aanpassingen aan de polszijde worden gedaan en grotere aanpassingen in de schouderaanzet. Dat heeft er mee te maken dat de mouw taps toeloopt vanuit de schouder.

Verder zou ik met een goed shirt naar de herenzaak gaan waar je normaliter je kleren koopt (edit: desnoods de zaak waar je pa zijn kleren koopt). Veelal -zo niet altijd- hebben deze zaken een vast atelier en kunnen zij geen genoegen nemen met minder dan vakwerk.

In mijn situatie zijn er twee kledingzaken waar mijn MTM-werk vandaan komt. Daar wordt er dan ook geen probleem van gemaakt om een shirt te vermaken dat ik daar niet heb gekocht.

Groeten,
Don

Rob

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #11 Gepost op: 07 januari 2007 – 17:56:45
De kleermaker heeft inderdaad het hemd bij de schouder inzet van zijn mouwen ontdaan, om ze er daarna weer aan past te stikken. Inderdaad zijn mijn handgestikte plooitjes ietwat weggevallen, de beste man heeft echter nog wel zijn best gedaan om ze zoveel mogelijk terug te brengen, dit enigzins te vergeefs. Verder is het perfect gedaan en zijn de mouwen precies goed. Hij heeft er ook rekening meegehouden dat het hemd niet uit verhouding is gevallen en heeft ook de mouwen iets smaller gemaakt. Hulde voor die beste man dus, en bedankt voor de tips! :-({|=
o the falcon's heard the falconer, huh?

Magelhaen

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2008 – 19:44:42
Ik heb een ander, maar wel gerelateerd probleem. Ik had een perfect passend shirt gekocht, mooi gesneden, maar de mouw misschien net een cm te kort. Toen heb ik van hetzelfde merk (kon de aanbieding niet weerstaan) een exemplaar met extra lange mouw gekocht. Nu is niet alleen de lengte van de mouw veranderd -die is nu perfect- maar op de bovenarm is de mouw ook een stuk breder en de mouw is een stuk lager aangezet. Daarom valt het shirt niet zo mooi als ik gehoopt had.
Kan dit op een leuke manier verholpen worden? Het lijkt me niet de meest eenvoudige ingreep. Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen, voordat ik zelf naar de kleermaker stap.

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2008 – 20:26:49
Lijkt me best kunnen, het ruimste exemplaar is dan doorgaans het meest mee mogelijk. Voor het vervolg wellicht financieel gezien gunstiger om van het geld van 2 shirts+vermaken 1 goed maatshirt aan te schaffen :D
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Shirt] Mouwen laten vermaken
Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2008 – 21:54:59
Voor een kleermaker een eenvoudige ingreep om de mouw slanker te maken en het armgat iets te verkleinen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot