Ik denk dat 't uitmaakt vanuit welk oogpunt je 'n onderneming opricht. Uit puur groot worden/winst maken of vanuit een eigen passie met een drang naar kwaliteit. Dus vanuit een marketingbenadering of vanuit een productbenadering. Deze vormen zullen ook twee andere doelgroepen benaderen.
Bij de eerste vorm maakt het je als ondernemer in wezen niet uit wat je verkoopt; waar je maar net denkt een gat in de markt te vinden. Je hebt een idee dat je vormgeeft en succesvol maakt, of het nu pakken zijn of pakken suiker. Hierin zit 'm je dan je bevrediging als ondernemer.
Wanneer je zoals wij met kleding alleen kunt genieten van iets wat met passie is gemaakt (even gejat van de Gulpener slogan

), zul je neigen naar de laatste bedrijfsvorm.
Nu sluiten die twee elkaar ook niet uit; je kan best bezig zijn met de beste kwaliteit en toch steven naar marktaandeel, maar op 'n gegeven moment wordt het denk ik afwegingen maken tussen kwaliteit en kwantiteit (omdat de prijs een rol gaat spelen als je op kwantiteit mikt).