Auteur Topic: Mn suede schoenen naar de !@$%#^  (4692 keer gelezen)

Broker

  • Gebruiker
  • Berichten: 70
    • Bekijk profiel
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Gepost op: 22 december 2006 – 23:46:12
Heren,

Mn 3 maanden oude suede schoenen, hoe stom het ook klinkt lagen vandaag onder een volle laag appel moes, keb het makkelijk uit mn kleren kunnen krijgen, maar ik kan het niet meer uit mn schoenen krijgen, iemand hier nog tips ??? Of kan ik ze weg gooien ???

Dank u
Je carričre dank je immers aan je eerste vrouw, maar je daarop volgende huwelijken dank je aan je goudgerande carričre."

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2006 – 23:51:46
Citaat van: "Broker"
Heren,

Mn 3 maanden oude suede schoenen, hoe stom het ook klinkt lagen vandaag onder een volle laag appel moes, keb het makkelijk uit mn kleren kunnen krijgen, maar ik kan het niet meer uit mn schoenen krijgen, iemand hier nog tips ??? Of kan ik ze weg gooien ???

Dank u


Zou ze naar Berlioz in Rotterdam brengen, die maken ze weer als nieuw.
http://www.berliozmaatschoenen.nl/

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2006 – 23:52:23
Misschien goed afspoelen met lauw water.Daarna schoonmaken met Saphir suede shampoo.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2006 – 00:33:08
Ai, erg vervelend appelmoes op suede schoenen. Ik krijg wel gelijk het 'van der Valk' beeld hierbij; lag er ook een kers op de schoen  :lol:

Om de schoen(en) weer helemaal topfit te krijgen, kan je het beste, na het voorzichtig verwijderen van de appelmoes, de schoen(en) behandelen met Saphir. Omdat appelmoes geen vet bevat, zal er weinig schade overblijven. Suc6 in elk geval.
Stemt rechts en haalt links in

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #4 Gepost op: 25 december 2006 – 21:02:40
kon je ze nog herstellen, broker?

fashionvictim

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #5 Gepost op: 03 januari 2007 – 20:35:25
Citaat van: "Bart"
Ai, erg vervelend appelmoes op suede schoenen. Ik krijg wel gelijk het 'van der Valk' beeld hierbij; lag er ook een kers op de schoen  :lol:

Om de schoen(en) weer helemaal topfit te krijgen, kan je het beste, na het voorzichtig verwijderen van de appelmoes, de schoen(en) behandelen met Saphir. Omdat appelmoes geen vet bevat, zal er weinig schade overblijven. Suc6 in elk geval.


Suede schoenen kun je ook gewoon boven een pan heet water stomen, dan gaan de porieen open staan en kun je het vuil zo wegpoetsen

Succes!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitŕ - modern tailors
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #6 Gepost op: 03 januari 2007 – 21:29:21
Ik vrees toch dat je iets meer research moet doen. Iedereen weet dat dit het meest vreselijke is dat je suede (leren) schoenen kunt aandoen. Leer en water gaan absoluut niet samen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitŕ - modern tailors

Jason

  • Gast
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #7 Gepost op: 03 januari 2007 – 21:44:08
Citaat van: "fashionvictim"
Suede schoenen kun je ook gewoon boven een pan heet water stomen, dan gaan de porieen open staan en kun je het vuil zo wegpoetsen


Goede tip voor als je puistjes hebt

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #8 Gepost op: 04 januari 2007 – 01:12:19
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitŕ - modern tailors
Mn suede schoenen naar de !@$%#^
Reactie #9 Gepost op: 04 januari 2007 – 01:14:25
Voor de luie mensen:

Citaat van: "Danny"
Het onderhoud van sučde schoenen

Er bestaan nogal wat misvattingen over de juiste onderhoudswijze van sučde schoenen. Vaak wordt gedacht dat sučde mooier en schoner wordt wanneer je deze boven de stoom van een fluitketel houdt. Hier werkt ‘grootmoeders advies’ niet! Sučde is leer, stoom is water en water en leer gaan niet samen. De kans dat op deze manier blijvende beschadigingen op schoenen ontstaan is vrijwel zeker. Door het gebruik van de juiste producten is goed onderhoud en de bescherming van sučde schoenen een koud kunstje.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitŕ - modern tailors