Auteur Topic: Peacoat  (301859 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Peacoat
Reactie #270 Gepost op: 18 januari 2012 - 20:11:13
– Schiet op
– ?
– Schiet op met woord leggen
– Alles goed?
– Ja hoeso

(Uit: C's Wordfeud Diaries)

:lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 18 januari 2012 - 20:19:39
: )

Het is ook de kleur, MM. Volgens mij werkt die gewoon niet voor een pijjekker.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 18 januari 2012 - 20:24:12
– Schiet op
– ?
– Schiet op met woord leggen
– Alles goed?
– Ja hoeso

(Uit: C's Wordfeud Diaries)

Haalt het toch niet bij de Cafe-praat van vanmiddag  :D

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 18 januari 2012 - 20:24:22
: )

Het is ook de kleur, MM. Volgens mij werkt die gewoon niet voor een pijjekker.

Pijjakker toch?
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 18 januari 2012 - 20:32:56
Haalt het toch niet bij de Cafe-praat van vanmiddag  :D

Ik vond 'm wel grappig. Hier begon ze na de eerste minuut van een nieuw potje al mee, out of the blue.

Pijjakker toch?

Niet volgens VD.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 18 januari 2012 - 20:40:24
Niet volgens VD.

Die zal het beter weten dan Josh Sims.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 21 januari 2012 - 04:04:32
Die zal het beter weten dan Josh Sims.

Van Dale is notoir onbetrouwbaar voor (kleding)vaktermen en stoffennamen e.d., daar passe men beter mee op.
Het Middelnederlands van Sims schat ik echter ook niet erg hoog in.  :-^

Het Vakwoordenboek Textiel van Prisma is goed, en de bedrijfsstandaard.
(Ook dat boek is niet onfeilbaar, en er staan onjuistheden in, maar als iedereen die hetzelfde interpreteert komt alles toch goed. Voor echt diepgaande informatie en terminologie kun je best een beroep doen op het Meertens of het Openluchtmuseum, daar hebben ze veel kennis, en wordt op verzoek gratis verstrekt, want dat is ook één van die Linkse Hobbies waarop de beschaving van dit land al sinds de Gouden Eeuw draait: het openbare karakter van Kennis, Kunst en Cultuur. Maar dat terzijde.)
Zelf prijs ik me gelukkig dat in in voorkomende gevallen ook onbezoldigd Els de Baan mag raadplegen: als dié iets niet weet of weet te achterhalen dan weet niémand het! Eerst check ik natuurlijk wel haar boek "Goed garen: termen en begrippen van de textielnijverheid uit heden en verleden", ook een aanrader.
(Maar 't is zo'n héérlijk mens, dat bovendien nog veel meer weet en vertelt dan in zo'n boekje, enthousiast is, èn altijd iets bijzonders draagt...  :oops:)

Nuja: lingo dus:

'Jekker' 'Jek' 'Jack' of 'Jak'.
'Jopper' mag ook, dat is een andere naam voor een 'Pijjekker'.
('Jakker' is 1e pers. ev. van 'jakkeren'.)
Pijak, 'pie-jak' is trouwens Pools voor wat in ' Engels 'wino' heet, in 't Frans 'clochard'.
( :?: Hebben wij daar een woord voor? 'Zwerver' of 'alcoholist' dekt die lading niet...)

Never say 'Always', or 'Forever'! Oh, and the same goes for 'Never'! :mrgreen:

Laatst bewerkt op: 21 januari 2012 - 04:06:35 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 21 januari 2012 - 10:57:30
Ken je The Fairchild Encyclopedia of Menswear van Mary Lisa Gavenas, Heinz? Zo ja: wat vind je daarvan?

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 22 januari 2012 - 18:57:11
Net even gebeld met de outlet-store: de Borrelli's zijn er nog in 50, 54 en 56, doch deze kosten 1000 euro.

De jassen van 250 euro zijn van het label Red, wellicht heb je die door elkaar gehaald Timmiliani?

ik begreep dat ze nu voor 500 e weg gaan. wellicht een mooie kans voor iemand die een cashmere borrelli jas wil hebben...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Mediaman

• Gast
Reactie #279 Gepost op: 29 januari 2012 - 09:33:57
Een bespoke exemplaar uit The Rake, gemaakt door Camps da Luca:

ChetBaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 31 januari 2012 - 14:33:54
Heren, heb een Gieves & Hawkes peacoat gekocht via Ebay, maatje 42R. Mooi maar heb het idee dat hij (i) te wijd is, beetje zakkerig (ii) mouwen iets te lang. Wat vinden jullie en is dit simpel aan te passen of stuur ik hem beter terug naar de verkoper (kan en is geen probleem). Dank voor jullie inzicht.

Zie foto's hier beneden:

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 31 januari 2012 - 14:50:13
Ik had met eenzelfde maar dan blauwe peacoat van G&H precies het tegenovergestelde; paste goed zonder jasje eronder, maar met jasje was die te klein en vond bovendien de lengte van een peacoat uiteindelijk ook wat te kort naar mijn smaak.
Hier lijkt het alsof deze een maatje te groot is zo zonder jasje eronder, geen idee hoe moeilijk een ingreep is voor een tailor dit te verhelpen, maar een maatje kleiner zal m.i. al wonderen doen.
Ga er van uit dat o.a. Sergio je van een goed advies kan voorzien.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 31 januari 2012 - 15:10:04
Heren, heb een Gieves & Hawkes peacoat gekocht via Ebay, maatje 42R. Mooi maar heb het idee dat hij (i) te wijd is, beetje zakkerig (ii) mouwen iets te lang. Wat vinden jullie en is dit simpel aan te passen of stuur ik hem beter terug naar de verkoper (kan en is geen probleem). Dank voor jullie inzicht.

Zie foto's hier beneden:

Aan de fit lijkt me nog wel wat te doen. Schouders laten innemen (mouwen worden wel iets korter, lijkt me geen probleem). Verder misschien nog wat tailleren. Verder lijkt je rechterschouder wat te hangen, waardoor je ruimte over hebt op de rechterschouder en op de -bovenrug. Zou gewoon eens langs een kleermaker als Uniek gaan in Rotterdam om even de mogelijkheden door te spreken.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 31 januari 2012 - 15:32:21
Beetje een damesjas in deze kleur IMHO
The man with style, is the man who can smile

ChetBaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 01 februari 2012 - 10:47:51
Deze jas gaat terug naar verkoper, geen trek in uitgebreid vermaken. Komt wel weer iets anders moois voorbij.