Beste heren,
Na een tijd geen gebruik te hebben gemaakt van dit forum zou ik graag advies willen hebben over de volgende vraag:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een overjas voor over mijn pak. Ik ben bij suitsupply langs geweest om te kijken. Omdat ik laat was in het seizoen was er niet veel keuze meer aan lange winterjassen. Twee weken terug heb ik een aantal jassen die ze toen nog hadden gepast. Alleen deze konden niet vermaakt worden omdat de mouwen een bepaald manchet hadden waarmee het niet mogelijk was.
Er is toen voor mij een jas besteld vanuit het magazijn in duitsland deze was de enige die er nog was in het bestand. Deze heb ik vandaag gepast. Het ging hier om een donkerblauwe jas met singlebreast met lengtemaat 106. Ik heb deze gepast en die zat overal goed alleen bij mijn armen was het te kort. De kleermaker kon het met 1.5 cm verlengen niet oplossen. Hierdoor heb ik een maat groter nodig voor mijn lange armen. Ik heb dan een lengtemaat 110 nodig, deze was helaas niet meer te krijgen. De verkoper vertelde dat als ik een maat groter aan heb waarschijnlijk de schouders versmald/kleiner gemaakt moeten worden. Ook wist hij niet zeker of het dan ook bij de taile te breed zou gaan worden. Het versmalen/verkleinen van de schouders en taille van de jas is ongeveer €50. dan ben ik rond de €300 kwijt.
Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaringen met het verkleinen van een maat en is dit toen goed bevallen? De nieuwe wintercollectie is natuurlijk pas september ongeveer binnen. dus dan sla ik dit jaar over.
Ik heb verder geinformeerd wat het zou kosten om een jas geheel op maat te laten maken. Ik hoorde dat dit vanaf ongeveer €580 is. Ik vind dit een behoorlijk verschil in prijs. Mochten jullie aangeven dat het vermaken van RTW jas niet goed bevallen is, wil ik hier over na denken. Ik zou graag jullie meningen en adviezen vernemen.
Alvast bedankt.