Ik ben dit jaar ook opzoek naar een overjas/overcoat. Ik ben al in het bezit van een zwarte peacoat en een grijze overcoat. Deze eerste is een mix van wol en cashmere. Dit draagt zeer comfortabel, maar de jas is niet te dik gevoerd en daarom vrij fris. Vorig jaar was dat niet zo'n probleem aangezien alles binnen 2 minuten af te fietsen was. Nu ik meer moet fietsen en op winderige stations sta is dit alles behalve comfortabel. Nu heb ik ook een (3/4 lengte) grijze overjas, maar deze is qua stof vrij dik en stug. Prima voor het doel waarvoor ik hem aangeschaft heb, namelijk voor met het uitlaten van de hond in het bos. De stof is onverwoestbaar en heeft niks te lijden van hangende takken/stekels en bovendien is de overjas heerlijk warm. Maar misschien wel iets te warm en de stof is eigenlijk iets te stug om lekker te dragen in het OV.
Het valt alleen nog niet mee om een jas te vinden die mij aanstaat. Ik heb al heel Zwolle doorgebanjerd, maar nog niet iets naar mijn wens kunnen vinden. Uiteraard kwam ik bij Suit Supply uit - wie had anders verwacht -, maar deze hadden maar 2 modellen hangen. De variant in cashmere viel sowieso af gezien de prijs van 400 euro. Het andere model was qua prijs prima 229 euro, maar niet qua kleur. Op de site zie ik wel redelijke jassen staan, maar deze hingen helaas niet bij Suit Supply in Zwolle.
Nu heb ik bedacht om vrijdag na mijn lessen naar Amsterdam te treinen en daar eens bij Suit Supply te kijken. Volgens mij een veel ruimere winkel, maar ik denk dat ik sowieso even ga bellen morgen. Iemand anders misschien nog aanraders qua winkels in Amsterdam voor fatsoenlijke overjassen?
Double breasted of single breasted maakt mij niet zo heel veel uit. Misschien is single breasted wel een leuke afwisseling op mijn 2 double breasted jassen. Qua kleur had ik iets in gedachten van blauw, grijs/bruin.
Kortom: iemand een idee waar ik een goede overjas kan vinden? Internet is prima, maar de voorkeur gaat toch naar een winkel.
Het budget heb ik geraamd op 250 euro, want meer kan deze arme pauperstudent niet ophoesten. Mocht ik meer te besteden gehad hebben dan had ik deze post niet geplaatst en had ik dezelfde eckte-bazen overjas als Mickey gekocht.
Dit is een model wat mij wel aanstaat, maar de kleur kan mijn voorkeur niet wegdragen.

Dit vind ik wel een mooi kleurtje. Hoe kan het ook anders dit is de jas van opperbaas Mickey.

Single breasted is ook prima, maar niet in deze kamelen kleur.