Auteur Topic: Overjas  (417394 keer gelezen)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #135 Gepost op: 06 november 2010 - 10:58:55
Mooie combi Pier goede kleuren Zie ik een overjas of een vest met een jasje

Daar twijfelde ik zelf ook over.
Maar ik hoopte dat het een overjas is.
Ik kan me voorstellen dat een dergelijke overjas, voor sommige dagen, prachtig is.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #136 Gepost op: 08 november 2010 - 23:14:32
Hoi allemaal,

Vandaag een nieuwe jas bij SetPoint gekocht (ik weet het, niet de favoriete winkel op SF, maar SuitSupply Arnhem had niets moois in mijn maat en bij SetPoint ben ik wel leuk geslaagd).

Maar in de binnenzak tref ik een kartonnen doosje aan met daarin een driehoekje met als opschrift "tailors soft crayon". Met wat googlen vond ik er een plaatje van:

(het is de witte).

Via internet kom ik alleen een aantal webshops tegen die dit product verkopen (in de categorie naai-toebehoren), maar ik vind nergens waar dit voor gebruikt wordt. Wat moet ik hiermee?

Meloen.
Meloen

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #137 Gepost op: 08 november 2010 - 23:18:48
Da's kleermakerskrijt.
Always have a better answer.

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #138 Gepost op: 08 november 2010 - 23:21:13
Da's kleermakerskrijt.

En dat geven ze mij omdat...  :P
(of is dat per ongeluk bij mij terechtgekomen?)
Meloen

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #139 Gepost op: 09 november 2010 - 00:25:31
(...)

(...)

Hier meer over de wijze waarop het krijt wordt gebruikt om aanpassingen in een patroon te markeren:

http://www.englishcut.com/2006/07/05/after-the-fitting/

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #140 Gepost op: 09 november 2010 - 00:38:35
Kijk, jij bent beter in googlen (of waarschijnlijker: hebt een grotere hoeveelheid kennis op dit gebied) dan mij  :)

Bedankt!
Meloen

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #141 Gepost op: 09 november 2010 - 10:43:02
Setpoint wat doe je nu.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #142 Gepost op: 09 november 2010 - 22:57:56
Haha sorry  :roll:
(dit klinkt bijna als het script van bepaalde Nederlandse serie die eerder op de Nederlandse tv was ... "Oh buurman wat doet u nu"  :lol:)

OT maar weer  :wink:
Laatst bewerkt op: 09 november 2010 - 22:59:45 door Meloen
Meloen

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #143 Gepost op: 17 november 2010 - 20:53:26
Ik ben dit jaar ook opzoek naar een overjas/overcoat. Ik ben al in het bezit van een zwarte peacoat en een grijze overcoat. Deze eerste is een mix van wol en cashmere. Dit draagt zeer comfortabel, maar de jas is niet te dik gevoerd en daarom vrij fris. Vorig jaar was dat niet zo'n probleem aangezien alles binnen 2 minuten af te fietsen was. Nu ik meer moet fietsen en op winderige stations sta is dit alles behalve comfortabel. Nu heb ik ook een (3/4 lengte) grijze overjas, maar deze is qua stof vrij dik en stug. Prima voor het doel waarvoor ik hem aangeschaft heb, namelijk voor met het uitlaten van de hond in het bos. De stof is onverwoestbaar en heeft niks te lijden van hangende takken/stekels en bovendien is de overjas heerlijk warm. Maar misschien wel iets te warm en de stof is eigenlijk iets te stug om lekker te dragen in het OV.

Het valt alleen nog niet mee om een jas te vinden die mij aanstaat. Ik heb al heel Zwolle doorgebanjerd, maar nog niet iets naar mijn wens kunnen vinden. Uiteraard kwam ik bij Suit Supply uit - wie had anders verwacht -, maar deze hadden maar 2 modellen hangen. De variant in cashmere viel sowieso af gezien de prijs van 400 euro. Het andere model was qua prijs prima 229 euro, maar niet qua kleur. Op de site zie ik wel redelijke jassen staan, maar deze hingen helaas niet bij Suit Supply in Zwolle.

Nu heb ik bedacht om vrijdag na mijn lessen naar Amsterdam te treinen en daar eens bij Suit Supply te kijken. Volgens mij een veel ruimere winkel, maar ik denk dat ik sowieso even ga bellen morgen. Iemand anders misschien nog aanraders qua winkels in Amsterdam voor fatsoenlijke overjassen?

Double breasted of single breasted maakt mij niet zo heel veel uit. Misschien is single breasted wel een leuke afwisseling op mijn 2 double breasted jassen. Qua kleur had ik iets in gedachten van blauw, grijs/bruin.

Kortom: iemand een idee waar ik een goede overjas kan vinden? Internet is prima, maar de voorkeur gaat toch naar een winkel.

Het budget heb ik geraamd op 250 euro, want meer kan deze arme pauperstudent niet ophoesten. Mocht ik meer te besteden gehad hebben dan had ik deze post niet geplaatst en had ik dezelfde eckte-bazen overjas als Mickey gekocht.

Dit is een model wat mij wel aanstaat, maar de kleur kan mijn voorkeur niet wegdragen.

Dit vind ik wel een mooi kleurtje. Hoe kan het ook anders dit is de jas van opperbaas Mickey.

Single breasted is ook prima, maar niet in deze kamelen kleur.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #144 Gepost op: 17 november 2010 - 21:14:24
Leuk dat je mijn jas aanhaalt Luuk. ;) Ik heb die SuitSupply-jas die jij bedoelt van 229,- euro in navy. Ben er zeer tevreden over! Heb die kasjmieren variant ook aangehad, maar vond het de meerprijs niet waard.

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #145 Gepost op: 17 november 2010 - 21:21:43
Leuk dat je mijn jas aanhaalt Luuk. ;) Ik heb die SuitSupply-jas die jij bedoelt van 229,- euro in navy. Ben er zeer tevreden over! Heb die kasjmieren variant ook aangehad, maar vond het de meerprijs niet waard.

Ik vind jouw jas ook een geweldige jas! Ik weet niet waarom, maar hij lijkt gewoon helemaal te kloppen.

Die Suit Supply jas is dat de 1ste in de categorie "Coats" op de website van Suit Supply? Die hadden ze helaas niet hangen in de winkel. Maar ik vind de productfoto's van Suit Supply sowieso bagger.

Heb je misschien een foto?
Waar heb jij de jas aangeschaft?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #146 Gepost op: 17 november 2010 - 21:30:43
Dank je.

Het is die op de vijfde foto op de site. Volgens mij dezelfde als de eerste, maar dan in navy. Ik zal bij daglicht een foto'tje maken morgen. Mijn jas heb ik in Den Haag gekocht.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #147 Gepost op: 17 november 2010 - 22:22:14
Luuk als je treint naar Amsterdam en je stapt in Amersfoort even uit kun je bij vd Kam kijken en iets verder zit een vrij grote suit supply en een Society Shop
Be yourself no matter what they say

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #148 Gepost op: 17 november 2010 - 22:55:36
Luuk als je treint naar Amsterdam en je stapt in Amersfoort even uit kun je bij vd Kam kijken en iets verder zit een vrij grote suit supply en een Society Shop

Bedankt, voor de tip. Misschien dat ik dan wel eerst in Amersfoort ga kijken en mocht ik daar niet slagen dan kan ik altijd nog door naar Amsterdam. Ligt er natuurlijk wel aan of ik voldoende tijd heb i.v.m. afspraak vrijdagavond. Maar ik denk dat ik dan eerst daar maar even ga kijken.

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #149 Gepost op: 18 november 2010 - 22:59:26
Ik ben vandaag in Amersfoort geweest en heb ondanks de goede tips van carpe diem niet kunnen slagen. Had verder ook geen tijd om heel Amersfoort door te gaan, dus ik ben bij zo'n 4 a 5 winkels naar binnen geweest. Bij Suit Supply hing een overjas die mij wel wat leek, maar wat een waardeloos personeel, om het bij het gebrek aan betere woorden maar zo uit te drukken. Staat een beetje met de telefoon te prielen en laat mij gewoon staan kijken. Komt hij op een gegeven moment naar mij toelopen: "Wat moet je hebben?". En dat op zo'n toontje van "Snotneus, donder op uit mijn winkel". Heb maar gezegd dat het nu niet meer hoefde en ben weg gegaan. Erg jammer, want op zo'n manier ben ik het direct spuugzat. Wel jammer van de verspilde tijd, maar goed. Ik ga morgen na de lessen maar naar Amsterdam en daar maar eens rondkijken. Toch jammer.