Auteur Topic: Overjas  (384137 keer gelezen)

St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #105 Gepost op: 22 oktober 2010 – 09:50:28
Is er op de pasvorm iets aan te merken, ik ben het inderdaad op beeld, en inderdaad moeten de mouwen een cm langer.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #106 Gepost op: 22 oktober 2010 – 09:51:46
Pasvorm ziet er goed uit. Je hebt wel wat plooien op de mouw.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #107 Gepost op: 22 oktober 2010 – 09:53:03
Fraai. Ik ben daar ook mee bezig eigenlijk, zoektocht naar een tijdloze overjas. Ben dus benieuwd naar jouw eisen/voorkeuren en budget, leuk om te volgen.
Denk dat het voor mijzelf vooralsnog bij orienteren blijft, er staan nog zoveel meer zaken op het wensenlijstje die meer prioriteit hebben

edit: mouwen mogen tot op over de pols, zodat ook het shirtmanchet bedekt is. Een overjas is vooral functioneel, dus beschermend tegen kou en eventueel een plotselinge regenbui.
You can buy clothes, but you can't buy style

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #108 Gepost op: 22 oktober 2010 – 09:57:17
en inderdaad moeten de mouwen een cm langer.

Vijf. Zie Dirk.

St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #109 Gepost op: 22 oktober 2010 – 09:57:57
De mouwen zijn bij de bovenarmen wat te wijd, gezien het feit het een confectie jas betreft is het niet gemakkelijk dit naderhand aan te passen.

Ik heb vervolgens de cashmere versie van SuSu aangepast, in lengte maat maar vind dit erg 'kinderlijk' staan.


St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #110 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:00:39
Fraai. Ik ben daar ook mee bezig eigenlijk, zoektocht naar een tijdloze overjas. Ben dus benieuwd naar jouw eisen/voorkeuren en budget, leuk om te volgen.
Denk dat het voor mijzelf vooralsnog bij orienteren blijft, er staan nog zoveel meer zaken op het wensenlijstje die meer prioriteit hebben

edit: mouwen mogen tot op over de pols, zodat ook het shirtmanchet bedekt is. Een overjas is vooral functioneel, dus beschermend tegen kou en eventueel een plotselinge regenbui.

budget gaat tot 550 euro, de eerste jas past hier op een paar euro in, de SuSu versie zit op 399.
Mijn eisen zijn: diep donkerblauw, tijdloos (dus geen hippe narrow-lapels.

St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #111 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:02:08
Vijf. Zie Dirk.

5 erbij gaat bij de eerste niet lukken, er zit nog max 2 in... misschien moet ik toch aan de jas-op-maat? maar dat gaat qua budget niet passen vrees ik.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #112 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:04:21
Ah, duidelijk. Heb je een lengtemaat geprobeerd bij SuSu? Ik denk dat de mouwen van de jas op deze foto niet voldoende zijn uit te leggen.
edit: je was me voor over het uitleggen van de mouw
You can buy clothes, but you can't buy style

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #113 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:07:33
5 erbij gaat bij de eerste niet lukken, er zit nog max 2 in... misschien moet ik toch aan de jas-op-maat? maar dat gaat qua budget niet passen vrees ik.

Twee lijkt krap. Mijn praktische eis is dat ze een stukje over de rand van je handschoenen moeten vallen om daar een tochtkier te voorkomen.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #114 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:12:17
Twee lijkt krap. Mijn praktische eis is dat ze een stukje over de rand van je handschoenen moeten vallen om daar een tochtkier te voorkomen.
Hele goede suggestie. Is MTM Suitsupply niks? Cae nam laatst met mij een paar mooie stoffen door voor degelijke prijzen.

St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #115 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:19:15
Ik heb zelf geen ervaring met Suitsupply behalve de dassen en losse broeken. En dus ook niet met Suitsupply MTM. Valt dit binnen het budget en is het kwalitatief goed (genoeg) ? of is de stap naar een Vanita jas vanaf dit punt nog maar klein ?

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #116 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:24:52
Ik heb zelf geen ervaring met Suitsupply behalve de dassen en losse broeken. En dus ook niet met Suitsupply MTM. Valt dit binnen het budget en is het kwalitatief goed (genoeg) ? of is de stap naar een Vanita jas vanaf dit punt nog maar klein ?
Financieel gezien is die stap niet klein, in kwaliteit en keuzemogelijkheden ook niet: bij Vanita is gewoonweg veel meer mogelijk, maar dan moet je je bestedingsruimte wel even naar boven bijstellen ;-)
You can buy clothes, but you can't buy style

Confrθre

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #117 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:25:34
Je hebt wel wat plooien op de mouw.

Sleeve pitch moet aangepast worden (oftewel mouwkop draaien).
Bij plakpakken redelijk makkelijk te corrigeren, bij ongeplakt ook wel, maar dat is het lastiger.

Of ze een correctie aan de mouwkop bij SuSu doen betwijfel ik... Ze lijken vooral gericht op productie maken als het gaat om hun vermaakwerk.

Zitten trouwens toch werkende knoopsgaten bij die SuSu jassen? Maakt mooi verlengen wel lastiger natuurlijk. Inkorten via mouwkop kan wel, maar of verlengen kan weet ik niet (nooit laten doen, en wellicht weinig extra stof).

Eens dat het net een stukje over de handschoenen moet vallen.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #118 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:31:09
Ik heb zelf geen ervaring met Suitsupply behalve de dassen en losse broeken. En dus ook niet met Suitsupply MTM. Valt dit binnen het budget en is het kwalitatief goed (genoeg) ? of is de stap naar een Vanita jas vanaf dit punt nog maar klein ?
Zoals Dirk al zei: de financiele sprong is vrij fors. Suitsupply koopt voor het maatwerk restant partijen stoffen in, of in ieder geval kopen zij stoffen in grote hoeveelheden in. Vanita heeft geen stoffen op voorraad en moet dus altijd bij de stoffenleverancier per order bestellen. Je hebt bij Vanita dus veel meer mogelijkheden, maar het is ook gewoon veel duurder. Vanita heeft bovendien als pluspunt dat je veel meer 'modellen' kan kiezen dan bij Suitsupply. Chesterfield, double-breasted, lage knoopsluiting, hoge knoopsluiting, andere pockets, you name it. Ik denk dat je bij Suitsupply een goede 650 euro kwijt bent voor een degelijke cashmere-wool overjas en bij Vanita wel een 1000 euro. Beste is om eventjes contact op te nemen.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #119 Gepost op: 22 oktober 2010 – 10:33:13
Voor 800 heb je trouwens wel prachtige, zware wolletjes bij Vanita, als het niet perse cashmere hoeft te zijn. Mooie structuur en zacht.
You can buy clothes, but you can't buy style