Auteur Topic: [Breda] van Lange herenmode  (6886 keer gelezen)

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Gepost op: 21 oktober 2006 – 17:20:06
Vandaag mijn MTM Scabal pak opgehaald bij van Lange in Breda. Het pak heb ik drie weken geleden besteld en is keurig op tijd afgeleverd. Pak zit perfect en is helemaal conform eisen en wensen afgeleverd.

De ervaringen bij van Lange zijn erg goed. Ik ben geholpen door Teun van Lange die echt alle tijd nam om het pak 'aan te meten' ook bij het doornemen van de 'specials' had hij alle tijd, dacht goed mee en gaf (opgevolgde) adviezen. Kortom erg tevreden over deze zaak.

Ze hebben er pakken van Scabal en Pal Zileri, je kunt er terecht voor shirts van allerlei merken (ook maatwerk overigens) en je kunt er ook terecht voor maatwerk schoenen (vanaf € 400,00).

Het is m.i. echt de moeite waard om er eens binnen te lopen; ze zitten aan de Wilhelminastrat 5 in Breda. Parkeren kan je voor de deur. Klik hier voor een link naar hun website.
Stemt rechts en haalt links in

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2006 – 17:27:06
Foto's in het aanwisten topic? :D
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2006 – 19:15:40
Ben benieuwd naar foto's. Hoeveel was je kwijt?

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2006 – 19:31:25
Ik mocht € 1300,00 afrekenen. Foto's volgen nog.
Stemt rechts en haalt links in

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2006 – 19:34:54
Is wel mooi Scabal van wat ik in rotterdam zag.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Re: [Breda] van Lange herenmode
Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2006 – 23:17:20
Citaat van: "Bart"
Vandaag mijn MTM Scabal pak opgehaald bij van Lange in Breda. Het pak heb ik drie weken geleden besteld en is keurig op tijd afgeleverd. Pak zit perfect en is helemaal conform eisen en wensen afgeleverd.

De ervaringen bij van Lange zijn erg goed. Ik ben geholpen door Teun van Lange die echt alle tijd nam om het pak 'aan te meten' ook bij het doornemen van de 'specials' had hij alle tijd, dacht goed mee en gaf (opgevolgde) adviezen. Kortom erg tevreden over deze zaak.

Ze hebben er pakken van Scabal en Pal Zileri, je kunt er terecht voor shirts van allerlei merken (ook maatwerk overigens) en je kunt er ook terecht voor maatwerk schoenen (vanaf € 400,00).
Het is m.i. echt de moeite waard om er eens binnen te lopen; ze zitten aan de Wilhelminastrat 5 in Breda. Parkeren kan je voor de deur. Klik hier voor een link naar hun website.


maatwerk schoenen, Bart?
van welk merk?

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2006 – 12:29:38
Ha ha cypripedium, ik dacht wel dat je zou reageren  :lol:

Ik weet niet welk merk dat het is, volgens mij een onbekend merk. Ik vraag mij ook af of het voor dat geld echt maatwerk is. Voor zover ik weet, maak je een keuze uit de leest en het leer (kleur, type etc) en maken ze je schoenen. Er stonden wel een paar hele mooie modellen. Maar voorlopig blijf ik toch maar bij C&J.
Stemt rechts en haalt links in

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2006 – 13:12:00
Citaat van: "Bart"
Ha ha cypripedium, ik dacht wel dat je zou reageren  :lol:

Ik weet niet welk merk dat het is, volgens mij een onbekend merk. Ik vraag mij ook af of het voor dat geld echt maatwerk is. Voor zover ik weet, maak je een keuze uit de leest en het leer (kleur, type etc) en maken ze je schoenen. Er stonden wel een paar hele mooie modellen. Maar voorlopig blijf ik toch maar bij C&J.


Is het dan niet gewoon MTO?
Tribula

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2006 – 14:31:52
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "Bart"
Ha ha cypripedium, ik dacht wel dat je zou reageren  :lol:

Ik weet niet welk merk dat het is, volgens mij een onbekend merk. Ik vraag mij ook af of het voor dat geld echt maatwerk is. Voor zover ik weet, maak je een keuze uit de leest en het leer (kleur, type etc) en maken ze je schoenen. Er stonden wel een paar hele mooie modellen. Maar voorlopig blijf ik toch maar bij C&J.


Is het dan niet gewoon MTO?


Yep.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2006 – 16:37:32
Citaat van: "Bart"
Ha ha cypripedium, ik dacht wel dat je zou reageren  :lol:

Ik weet niet welk merk dat het is, volgens mij een onbekend merk. Ik vraag mij ook af of het voor dat geld echt maatwerk is. Voor zover ik weet, maak je een keuze uit de leest en het leer (kleur, type etc) en maken ze je schoenen. Er stonden wel een paar hele mooie modellen. Maar voorlopig blijf ik toch maar bij C&J.


Met C&J zit je altijd goed.
Ik was een tijd geleden in zo,n winkel in Naarden Vesting. Je kunt daar shirts op maat laten maken. De naam van de zaak weet ik niet meer. Ook daar bieden ze "maatschoenen"aan, voor rond de 400 euro . Je kunt daar ook je "personal pair" bestellen.

Naar wat langer doorvragen kwam ik erachter dat maatschoenen voor hun betekent, dat ze schoenen in verschillende maten kunnen aanbieden. En het "personal pair" betekend dat je eerst mag passen, voordat je (helemaal zelf) mag kiezen welke je neemt. :cry:  :lol:

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2006 – 17:11:39
Oftewel interessant doen voor de massa maar het stelt geen drol voor  :roll:

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2006 – 21:50:11
Je verhaal van 'Personal pair' klopt niet helemaal cypripedium:

Personal Pair System
Concept Voor heren met voetverschil, zowel in lengte als in breedte, bestaat er nu de mogelijkheid om schoenen speciaal te laten maken in de door u gewenste  uitvoering (model+materiaal+kleur+bezoling).

Uw voeten worden opgemeten, vervolgens worden er pasmodellen aangepast tot de juiste, meest correct passende lengte- en breedte-maat wordt gevonden. Met dit gegeven wordt vervolgens een keuze gemaakt uit 15 modellen en wordt uw order genoteerd.

Levering van deze maat-confectie schoenen vindt binnen 3 weken plaats al dan niet met een bijpassende riem en/of schoenspanners. Maten 38-50, ook voor losse steunzolen.
Stemt rechts en haalt links in

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #12 Gepost op: 23 oktober 2006 – 09:18:38
Citaat van: "Bart"
Je verhaal van 'Personal pair' klopt niet helemaal cypripedium:

Personal Pair System
Concept Voor heren met voetverschil... bla....bla...bla...ook voor losse steunzolen.

als ik het lees met 3 jaar moeder mavo dan komt het erop neer dat je een losse linker en rechterschoen kan kopen in de standaardmaten
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #13 Gepost op: 23 oktober 2006 – 18:45:32
Citaat van: "Bart"
Je verhaal van 'Personal pair' klopt niet helemaal cypripedium:

Personal Pair System
Concept Voor heren met voetverschil, zowel in lengte als in breedte, bestaat er nu de mogelijkheid om schoenen speciaal te laten maken in de door u gewenste  uitvoering (model+materiaal+kleur+bezoling).

Uw voeten worden opgemeten, vervolgens worden er pasmodellen aangepast tot de juiste, meest correct passende lengte- en breedte-maat wordt gevonden. Met dit gegeven wordt vervolgens een keuze gemaakt uit 15 modellen en wordt uw order genoteerd.

Levering van deze maat-confectie schoenen vindt binnen 3 weken plaats al dan niet met een bijpassende riem en/of schoenspanners. Maten 38-50, ook voor losse steunzolen.


Tja Bart,
ik neem aan dat je verhaal ook van toepassing is in de winkel in Naarden Vesting. Dan is een excuus van mijn kant op zijn plaats! (jammer dat de verkoper van de zaak het niet zo helder kon uitleggen als jij :wink: )

En toch is het misleidend dat ze je in eerste instantie "maatschoenen" aanbieden. Toegegeven, de service houdt meer in dan ik in m'n eerste post afgeschildert heb.
Maar MAATSCHOENEN ZIJN HET NIET! (en met die term gooien ze wel)

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
[Breda] van Lange herenmode
Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2006 – 23:58:17
Het zijn inderdaad geen maatschoenen. Ik heb de tekst overgens van een website van een Rotterdamse schoenwinkel  8)

Het woord 'maatschoenen' wordt te pas en te onpas gebruikt, net zoals 'maatwerk' bij pakken. Voor zover ik nu heb gezien is er in de meeste schoenwinkels in het beste geval sprake van MTO, waar wel een zekere mate van 'maatwerk' aan te pas komt, maar het niet zo is dat de schoen volledig voor jou op maat wordt gemaakt. Het is eigenlijk ook altijd aan de prijs te zien; voor een bedrag van € 400,00 kan je onmogelijk maatwerk schoenen kopen.
Stemt rechts en haalt links in