Auteur Topic: Betaalbare Shirts  (7010 keer gelezen)

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:31:27
Beste kenners,

omdat ik bezeten ben van het schoenenvirus, besteed ik bijna mijn hele kledingbudget aan schoenen. M'n "stijlkennis" heeft dus wat betreft shirts een behoorlijke achterstand.
Graag zou ik willen weten waar ik het beste op zoek kan gaan naar betaalbare maar toch goede hemden. Mijn dagelijkse stijl is:

dresshirt,
spijkerbroek,
colbertjasje,
schoenen met leren zool

waar vind ik betaalbare, passende shirts?
of waar moet ik op letten?

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbare Shirts
Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:39:12
Citaat van: "cypripedium"
Beste kenners,

omdat ik bezeten ben van het schoenenvirus, besteed ik bijna mijn hele kledingbudget aan schoenen. M'n "stijlkennis" heeft dus wat betreft shirts een behoorlijke achterstand.
Graag zou ik willen weten waar ik het beste op zoek kan gaan naar betaalbare maar toch goede hemden. Mijn dagelijkse stijl is:

dresshirt,
spijkerbroek,
colbertjasje,
schoenen met leren zool

waar vind ik betaalbare, passende shirts?
of waar moet ik op letten?


Wat is je budget cyp? Dan kunnen we je wat beter helpen.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:39:54
Volgens mij heeft Suit Supply wel aardige shirts. Dacht iets van 60 euro.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:46:30
Eigen merk van Oger zijn ook niet al te duur, zeker als je ze in de opruiming koopt, want dan zijn ze eigenlijk vrij goedkoop (2 voor 100 ofzo?).

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:46:54
Weet niet wat je met betaalbaar bedoelt maar dit zijn volgens mij de goedkoopste alternatieven:

Op maat (dus past altijd :P):

Het goedkoopste maatshirt is tot nu toe bij TailormadeSuits, vanaf 35 euro heb je al een shirt, maar de mooiere stoffen zijn wel iets duurder (max. 65). Voor het geld zijn het prima shirts, heb er zelf nu 2 van en een 3e in de maak.

NvN (bedrijf van Menco (aka Camicera op dit forum)) is weer een stap verder, waar je voor 100 euro een mooi shirt kunt verwachten (prijzen beginnen trouwens vanaf 75 e.), heb er zelf echter (nog) geen ervaring mee maar andere SF'ers wel.



Confectie heb ik zelf van SuitSupply, zitten rond de 50-60 euro maar de kleinste maat die ze voeren (37) is mij vaak te wijd. Verder wel mooie shirts.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Betaalbare Shirts
Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:49:06
Goedkoopste optie is mooie shirts in de sale zoeken en zorgen dat je 'n goede kleervermaker hebt. :idea:
Fashion can be bought. Style one must possess.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:50:27
Citaat van: "Nexus"
Goedkoopste optie is mooie shirts in de sale zoeken en zorgen dat je 'n goede kleervermaker hebt. :idea:


Daar ben ik het mee eens.

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:51:33
Ja inderdaad de sale is een goede optie, of kijken bij de Oger dumpstore in Haarlem. Moet je wel goed zoeken, maar er liggen soms echte pareltjes tussen. Shirts zijn rond de 40-50 euro volgens mij. Heb er laatst voor mijn ouweheer een Isaia shirt met allemaal handgemaakte details meegenomen voor 40e ofzo, winkelprijs bij Oger ligt toch flink boven de 200 normaalgesproken.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:52:37
Bij de laatste uitverkoop van Oger heb ik shirts van "Paolo Arbachy by Oger" voor 50€ (2 voor 100) gekocht. Ze schijnen noormaal 129€ waard te zijn. (heb ik m'n twijfels over) Ik ben er wel zeer tevreden mee. Dit is dan ongeveer mijn budget. Kan ik daar iets fatsoenlijks voor verwachten?

(volgens mij ben ik de enige SF-er die een HEMA overhemd met een EG Ladbroke combineert  :oops:  :oops: )

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Betaalbare Shirts
Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2006 – 18:54:05
Citaat van: "cypripedium"
Bij de laatste uitverkoop van Oger heb ik shirts van "Paolo Arbachy by Oger" voor 50€ (2 voor 100) gekocht. Ze schijnen noormaal 129€ waard te zijn. (heb ik m'n twijfels over) Ik ben er wel zeer tevreden mee. Dit is dan ongeveer mijn budget. Kan ik daar iets fatsoenlijks voor verwachten?

(volgens mij ben ik de enige SF-er die een HEMA overhemd met een EG Ladbroke combineert  :oops:  :oops: )

Wel easy-strijk hoop ik? :mrgreen:

Ik zou gewoon eens beginnen met shirts in de uitverkoop, desnoods laten vermaken. Duurder maatwerk kun je altijd nog als je uitgekeken bent op RTW.
Fashion can be bought. Style one must possess.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2006 – 19:00:25
Citaat van: "f430"
Ja inderdaad de sale is een goede optie, of kijken bij de Oger dumpstore in Haarlem. Moet je wel goed zoeken, maar er liggen soms echte pareltjes tussen. Shirts zijn rond de 40-50 euro volgens mij. Heb er laatst voor mijn ouweheer een Isaia shirt met allemaal handgemaakte details meegenomen voor 40e ofzo, winkelprijs bij Oger ligt toch flink boven de 200 normaalgesproken.


om die echte pareltjes te herkennen moet je dus kennis van zaken hebben. Bij mij nog een manco. Waar moet ik op letten?

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2006 – 19:00:48
Citaat van: "cypripedium"

(volgens mij ben ik de enige SF-er die een HEMA overhemd met een EG Ladbroke combineert  :oops:  :oops: )


Ach het is maar wat je prioriteiten zijn natuurlijk. Maar als ik jou was zou ik eens even naar de oger dumpstore rijden, misschien heb je geluk en neem je wat moois mee. En anders idd wachten op de sale.

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2006 – 19:02:01
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "f430"
Ja inderdaad de sale is een goede optie, of kijken bij de Oger dumpstore in Haarlem. Moet je wel goed zoeken, maar er liggen soms echte pareltjes tussen. Shirts zijn rond de 40-50 euro volgens mij. Heb er laatst voor mijn ouweheer een Isaia shirt met allemaal handgemaakte details meegenomen voor 40e ofzo, winkelprijs bij Oger ligt toch flink boven de 200 normaalgesproken.


om die echte pareltjes te herkennen moet je dus kennis van zaken hebben. Bij mij nog een manco. Waar moet ik op letten?


Bekijk dit topic eens:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=797

Dan zie je gelijk wat voor moois er te krijgen is!

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2006 – 19:03:26
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "f430"
Ja inderdaad de sale is een goede optie, of kijken bij de Oger dumpstore in Haarlem. Moet je wel goed zoeken, maar er liggen soms echte pareltjes tussen. Shirts zijn rond de 40-50 euro volgens mij. Heb er laatst voor mijn ouweheer een Isaia shirt met allemaal handgemaakte details meegenomen voor 40e ofzo, winkelprijs bij Oger ligt toch flink boven de 200 normaalgesproken.


om die echte pareltjes te herkennen moet je dus kennis van zaken hebben. Bij mij nog een manco. Waar moet ik op letten?


Allereerst natuurlijk gewoon kijken wat je mooi vind, en dan passen. De maat blijft immers het belangrijkst. Optioneel: kijk op het labeltje in het shirt en vraag je af of je wel eens van het merk heb gehoord hier op stijlforum  :)

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Betaalbare Shirts
Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2006 – 19:04:19
Citaat van: "Pietro"
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "f430"
Ja inderdaad de sale is een goede optie, of kijken bij de Oger dumpstore in Haarlem. Moet je wel goed zoeken, maar er liggen soms echte pareltjes tussen. Shirts zijn rond de 40-50 euro volgens mij. Heb er laatst voor mijn ouweheer een Isaia shirt met allemaal handgemaakte details meegenomen voor 40e ofzo, winkelprijs bij Oger ligt toch flink boven de 200 normaalgesproken.


om die echte pareltjes te herkennen moet je dus kennis van zaken hebben. Bij mij nog een manco. Waar moet ik op letten?


Bekijk dit topic eens:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=797

Dan zie je gelijk wat voor moois er te krijgen is!


dankjewel! zal het topic goed doorpluizen  :D