Dit wou ik jullie SF'ers niet onthouden !
Ik was gisteren een ommetje aan het doen in Brussel langs mijn favoriete adresjes en zag bij Crossword (hebben 3 zaken in en omtrent de Louizalaan) echt schitterende schoenen van een zekere Gérard Sené.
Hadden tussen hun gamma Santoni's, StefanoBi, Tods, en andere slechts 2 types Sené's staan, maar die waren zo mooi in vergelijking met alle andere schoenen in de zaak dat ik om uitleg vroeg.
Blijkbaar Fransman die 2 zaken heeft in Parijs. Enerzijds is hij kleermaker "to the stars", wat dat ook moge betekenen - hoogstwaarschijnlijk een marketing stunt omzichzelf te onderschijden en anderzijds is hij schoenontwerper.
De kleding blijk niet zo bijzonder te zijn, maar het schoeisel des te meer.
Buiten zijn standaards, specials, exotisch leer en andere doet de man ook maatwerk.
De verkoopster zei me dat het echt om iemand ging die zeer artisanaal te werk ging en een beetje de rol van Olga Berluti heeft ingenomen sinds zij haar zaak heeft ondergebracht bij het LVMH concern.
Prijzen van de 2 types die ze hadden, lagen zo rond de 650 € voor een lederen veterschoen met een mooie patina (bruin met zwart gevlamd).
Schoenenzaak:
Boutique Georges V
32, avenue George V
75008 Paris
Kleding:
Boutique Vendôme
35 rue Danielle Casanova
75001 Paris
Bij een volgend maal in Parijs, zeker eens kennis gaan nemen !
Site:
www.gerardsene.comHier wat plaatjes:

Jammer genoeg geen plaatjes van de 2 types die ze bij Crossword hadden, maar zo heb je toch al een idee wat deze man kan