Auteur Topic: Horlogebandjes  (236710 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horlogebandjes
Reactie #570 Gepost op: 18 december 2014 - 17:31:41
Mooie bandjes zitten er tussen.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horlogebandjes
Reactie #571 Gepost op: 09 januari 2015 - 01:27:16
Scuzi, helemaal gemist dat ozon hier vorige maand gereplied had!

De term ammo bandjes wordt overigens door veel aanbieders (inclusief die met grote naam) lukraak gebruikt omdat het een mode-woordje is geworden. Echte Ammo banden werden en worden gemaakt van oude munitie zakken (ammo pouches).

Eens, had het ook over 'ammo style' moeten hebben. Al denk ik dus nog steeds dat het ruwe aspect van deze bandjes het ook een stuk toegankelijker maakt voor de beginnende hobbyist. Afwerking moet om de ammo style vibe te krijgen ook ruw zijn, leer mag flink wat klappen gehad hebben dus je hoeft niet de mooiste vellen te kopen, handgemaakte ongelijke stik geeft het een authentieker gevoel, etc.

Citaat
Laten we daarnaast voorzichtig zijn met het generaliseren van "hobbyisten" en de mogelijke kwaliteit die door deze mensen kan worden geleverd.

Sommige van m'n favoriete bandjes zijn custom door 'hobbyisten' in elkaar gezet, ik probeer ze nu ook niet allemaal af te schieten. Maar een groot deel van die hobbyisten is niet in staat om een standaard 'netjes' afgewerkt bandje te maken, hoe graag ze dat ook zouden willen. Dat is meer wat ik probeer te zeggen.

Citaat
Buiten deze punten om is ABP een grote naam in de wereld van horlogebanden. Hoewel zij vaak prachtige banden maken die ook bijna niet in kwaliteit te evenaren en hun geld "waard" zijn is het gros wat er wordt gemaakt en verkocht simpel werk dat veel maar dan ook veel te duur is.

Kan ik het niet mee oneens zijn. Zolang bijna al mij horloges goedkoper zijn dan wat ABP rekent voor één bandje heb ik er weinig te zoeken. Toch klik ik periodiek eens door hun gallery heen en kwijl ik een beetje als ik het exotische speelgoed zie waar zij horloges mee optuigen. Daarna huil ik overigens om hun ver-schrik-ke-lijke website. Als je zoveel geld vraagt voor horlogebandjes zou je ook wel een normale webdev moeten kunnen inhuren :')

Citaat
Onderstaande band maakte ik van eerste klas Italiaans rundleer en bestaat uit drie lagen. De buitenste laag heeft een prachtige cognac kleur met honing achtige accenten. De tussenlaag is gemaakt van eerste keus plantaardig gelooid (hals)leer van rund. de binnenlaag die zwart is is van heel zacht door en door geverfd kalfsleer dat goed kan omgaan met het zweet van je pols.

Erg fraai! Ik snap dat de buitenlaag belangrijk is voor hoe het bandje eruitziet en de binnenlaag voor hoe het op je huid draagt, maar hoe belangrijk is de tussenlaag voor het bandje?

Citaat
De zijkanten van de band zijn afgewerkt met een 6 lagen dikke flexibele zwarte coating...

Overigens, die zwarte coating, is zoiets door een beginner ook te doen? Ik heb wat leren accessoires hier liggen die qua edging volgens mij wel gepolijst, maar niet gecoat afgewerkt zijn. Dat vind ik stiekem toch verschrikkelijk lelijk. Misschien dat ik daar toch eens even een poging voor wil doen. Heb ik weer een DIY projectje :)

ozon1969

• Gebruiker
  • Mag ik jou ook een prachtige horlogeband aanmeten?
    • Bekijk profiel
    • OzDLeathers
Horlogebandjes
Reactie #572 Gepost op: 09 januari 2015 - 01:36:49

Scuzi, helemaal gemist dat ozon hier vorige maand gereplied had!

Erg fraai! Ik snap dat de buitenlaag belangrijk is voor hoe het bandje eruitziet en de binnenlaag voor hoe het op je huid draagt, maar hoe belangrijk is de tussenlaag voor het bandje?

Overigens, die zwarte coating, is zoiets door een beginner ook te doen? Ik heb wat leren accessoires hier liggen die qua edging volgens mij wel gepolijst, maar niet gecoat afgewerkt zijn. Dat vind ik stiekem toch verschrikkelijk lelijk. Misschien dat ik daar toch eens even een poging voor wil doen. Heb ik weer een DIY projectje :)

Nette reply GuyS!
even twee korte antwoorden...
De tussenlaag van de band is in zoverre van belang dat ik er mee wil aangeven dat het een zeer sterke en solide band is.

Het coaten van de buitenkant kan op verschillende manieren. Kijk b.v. eens naar de "edge coat" van Fiebling. Er zijn ook wel wat youtube filmpjes over te vinden. "Burnishing" is daarnaast een techniek waar je geen verf bij gebruikt. Google maar eens ;-)

Met vriendelijke groet,

Ozon1969

Klik hier en kijk ook eens in mijn winkelierstopic: OzDLeathers!

Charlie

• Gast
Horlogebandjes
Reactie #573 Gepost op: 19 januari 2015 - 17:09:01
Mijn god. Ik net even rond lopen bellen voor een Hirsch horlogebandje (model Regent) en die dingen kosten bij de juwelier €139, terwijl ze op internet voor €100 de toonbank over gaan. Gekkenwerk.

Weet iemand een website waar de Regent in wijnrood te bestellen is?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horlogebandjes
Reactie #574 Gepost op: 19 januari 2015 - 18:16:34
Gekkenwerk.

Nog nooit eerder online iets besteld? Dat zijn vrij normale prijsverschillen...

Charlie

• Gast
Horlogebandjes
Reactie #575 Gepost op: 19 januari 2015 - 18:39:50
Niet een horlogebandje nee.

Maar iemand een idee waar ik die wijnrode kan halen online. Ik kan ze dus nergens vinden, alleen bruin of zwart, maar ze zijn er wel in de collectie.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horlogebandjes
Reactie #576 Gepost op: 19 januari 2015 - 19:38:27
Op http://www.uhrenarmband-versand.de/ staat hij niet in wijnrood, maar misschien kunnen ze hem voor je bestellen. Zou er een mailtje in steenkolen-Duits aan wagen als ik jou was...

ozon1969

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • OzDLeathers
Horlogebandjes
Reactie #577 Gepost op: 19 januari 2015 - 19:39:49
Niet een horlogebandje nee.

Maar iemand een idee waar ik die wijnrode kan halen online. Ik kan ze dus nergens vinden, alleen bruin of zwart, maar ze zijn er wel in de collectie.
E-Bay is je vriend als je goedkope bandjes zoekt. De door jou genoemde band is daar goed te vinden. Als je hirsch zonder het merkje van "Hirsch" ook ok vindt dan kan je kijken op aliExpress en betaal je minder dan de helft. Je kan ook nog kijken op horlogebanden.nl... Ook zij verdienen zich scheel aan "Hirsch" bandjes. Dit zijn relatief goedkope, machinaal gemaakte, bandjes die voor veel geld worden verkocht bij o.a. juweliers ;-)
Laatst bewerkt op: 19 januari 2015 - 19:48:08 door ozon1969

Charlie

• Gast
Horlogebandjes
Reactie #578 Gepost op: 19 januari 2015 - 19:42:38
Nee, ik heb geen behoefte meer aan cheap bandjes, want die gaan 3 jaar mee, maar om nu €130+ te betalen gaat me ook weer te ver.

ozon1969

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • OzDLeathers
Horlogebandjes
Reactie #579 Gepost op: 19 januari 2015 - 20:00:07
Nee, ik heb geen behoefte meer aan cheap bandjes, want die gaan 3 jaar mee, maar om nu €130+ te betalen gaat me ook weer te ver.
Die van 130 gaat ook maar n paar jaar mee hoor :-[
Laatst bewerkt op: 19 januari 2015 - 20:03:01 door ozon1969

Charlie

• Gast
Horlogebandjes
Reactie #580 Gepost op: 19 januari 2015 - 20:18:59
En als ik ze bij jou koop natuurlijk 8+?

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Horlogebandjes
Reactie #581 Gepost op: 19 januari 2015 - 22:02:02
Ik vind Hirsch maar rommel, mijn lizard bandje van ebay houd zich beter..

Je lijkt b83 wel man, kijk niet naar het merk. Koop gewoon iets moois op ebay..

ozon1969

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • OzDLeathers
Horlogebandjes
Reactie #582 Gepost op: 19 januari 2015 - 22:36:50
En als ik ze bij jou koop natuurlijk 8+?
Bij mij kan je deze niet kopen Charlie en ik denk ook niet dat dat een optie voor je zou zijn.
Ik lever zelden echte krokodillenleren banden. Dit komt omdat het voor mij op dit moment een te grote investering is om de huiden aan te schaffen. Ik ben er op dit moment twee in honingkleur aan het maken voor leden van dit forum dus foto's zulen hier binnenkort wel ergens verschijnen. Bij mij moet je trouwens voor zo'n band al snel rekenen op 130 Euro dus dat zal ook geen optie zijn. De band is dan wel volledig op maat voor jouw pols en klok.

Zoek je een Hirsch bandje, prima maar kijk ook eens naar de andere opties op o.a. e-bay, zoals Emilio al heeft aangegeven, of nog leuker, Etsy.

Met vriendelijke groet,

Ozon1969

Klik hier en kijk ook eens in mijn winkelierstopic: OzDLeathers!

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Horlogebandjes
Reactie #583 Gepost op: 19 januari 2015 - 22:41:26
Overigens begrijp ik jouw prijzen volkomen ozon!

Die van Hirsch zoals eerder aangehaald echter niet..

ozon1969

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • OzDLeathers
Horlogebandjes
Reactie #584 Gepost op: 19 januari 2015 - 22:46:20
Overigens begrijp ik jouw prijzen volkomen ozon!

Die van Hirsch zoals eerder aangehaald echter niet..
Dank je Emilio! Ik kan mijn prijzen ook wel uitleggen. Hirsch denk ik ook wel echter zitten er nog een paar schakels in de "verkoopketting" en zoals we weten gaat het dan elke keer x 2... Dat maakt een goedkope en eenvoudige band al snel duur.

Met vriendelijke groet,

Ozon1969
Laatst bewerkt op: 19 januari 2015 - 22:52:25 door ozon1969