Auteur Topic: Invidiauomo (voorheen: Shirts and Cappuccino)  (41302 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #45 Gepost op: 27 mei 2008 – 11:34:00
Voor ongeveer 2,5 keer die 200 ekkies, koop ik liever een schoen die ondanks dat ie ook af en toe ondergepilst wordt, toch misschien wel een zomer of tien meekan :wink:, maar er is zeker wat te zeggen voor je beredenering. Zeker als budget een bepalende factor is.

reyn17

  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #46 Gepost op: 27 mei 2008 – 11:38:41
haha, tell me where to get these amazing pantoffels!
misschien niet echt het juiste forum topic hiervoor, maar ben nu wel benieuwd. Budget is maar net voor welk doel het artikel gekocht wordt. Een 'goede' schoen die bewust thuis wordt gelaten of verwisseld wordt voor er gepilst wordt, die zie ik graag van hoge kwaliteit, en mag prima wat kosten..

Moet zeggen dat m'n santoni's bijvoorbeeld daarnaast weleens een onverwachte pilsavond hebben meegemaakt, en het prima hebben overleefd  :wink: .. volgende dag ff verwennen met wat poets en we hebben het er niet meer over.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #47 Gepost op: 27 mei 2008 – 11:43:09
Beetje offtopic dan maar...

Je geeft het antwoord zelf al.

Ik draag m'n Santoni's ook bij het uitgaan. Als ze erg vies zijn, met een lauwwarm-vochtige (licht vochtig, niet nat) doek opwrijven tot het vuil eraf is, spanners er in, paar dagen niet naar omkijken en dan poetsen. Natuurlijk patina, worden ze alleen maar mooier van.  8)

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #48 Gepost op: 27 mei 2008 – 12:23:16
en je suede?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #49 Gepost op: 27 mei 2008 – 12:29:29
Citaat van: "Bogart"
en je suede?


Nee die gaan niet de kroeg in.  :wink:

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #50 Gepost op: 27 mei 2008 – 12:37:08
verstandig. :wink:

reyn17

  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #51 Gepost op: 27 mei 2008 – 14:37:00
Klinkt goed, maar vind het toch fijn om ook wat paartjes schoenen te hebben waar je minder naar hoeft om te kijken, lekker aftrappen, mooi zomertje mee pakken en ajuus.

Over het poetsen van je pareltjes, ik gebruik eigenlijk altijd Saphir spullen, jij dus wat anders? (erg off topic :P)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #52 Gepost op: 27 mei 2008 – 14:41:15
Saphir en LCA, kijk anders ook even in het onderhoudtopic.  :idea:

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #53 Gepost op: 27 mei 2008 – 16:52:26
Met uwer goedkeuring, heren, nog even over het schoeisel van S&C :wink:

Ik kan inmiddels de vergelijking Santoni, Magnanni en S&C schoenen maken. Modellen van S&C zijn, zoals eerder al gezegd is, wel mooi. Iets gedurfde modellen, met een hoog "Italiaans" stijl gehalte. Afwerking is minder en met name pasvorm is minder dan Santoni. Houdbaarheid van de schoenen is niet slecht, moet gezegd. Heb zelf 4 jaar geleden een bruin suede paar gekocht en die zien er nog best prima uit (ondanks de inmiddels besproken bier comsumpties).

Mijn bescheiden mening: S&C als je iets leuks zoekt, maar niet te veel wilt uitgeven. In ieder geval beter dan bijv. Manfield of Giorgio (o.i.d.).
Santonni als je ιcht mooie schoenen zoekt en daarvoor wilt spenderen.

PS. Even terzijde; is iemand bekend met de schoenen van Art of Camouflage; volgens mij hebben zij zeer vergelijkbare schoenen met die van S&C. Zou mij niet verbazen als dat uit dezelfde hoek komt.
Life is too short to drink bad wine

Tims

  • Gast
Shirts and Cappuccino
Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2008 – 00:15:27
@ reyn17 Betere foto,s komen eraan !
zit nu nog te leren voor wat examens :)

Haarlem

  • Gebruiker
  • Berichten: 93
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #55 Gepost op: 15 juni 2008 – 15:34:51
Ik ben benieuwd naar de foto's... :)
Dress for succes!

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Shirts and Cappuccino
Reactie #56 Gepost op: 15 juni 2008 – 16:07:02
Citaat van: "reyn17"
Mee eens, maar ik heb er laatst wel een leuk modelletje tussen zien staan, en voor 150-175 euro een prima sjuffel voor de zomer. Ik kan het me niet veroorloven om ieder half jaar een nieuw paar Santoni's aan te schaffen. En voor een schoen die veel moet doorstaan in de zomer (lees volledig ondergepilst worden en er daarna nog redelijk uit zien  :lol: ) heb ik niet meer dan 200 over, aangezien ik ze daarna weg kan gooien.


Met de roemruchte Pediwear-Plal constructie kan je voor 240,- al mooie C&J's aanschaffen? Toch betere kwaliteit, hoef je ze niet weg te gooien na de zomer :lol:
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Mediaman

  • Gast
Re: Shirts and Cappuccino
Reactie #57 Gepost op: 16 augustus 2008 – 17:03:57
Tot nu drie hemden van S&C, prima spul voor het geld. Verder een paar halfhoge suede schoenen, idem. In Rdam verder prettige bediening.


Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Shirts and Cappuccino
Reactie #58 Gepost op: 15 januari 2011 – 17:12:54
Ik zag even op de blog van Image4men te kijken en daar staat een foto van Invidiauomo, in de Heulstraat. Volgens mij zitten zij in het voornamelige Shirts and Cappuccinopand.

...Ik ga er in de komende weken wel een keertje langs.

Vandaag al gedaan. Invidiauomo zit inderdaad in het pand waar Shirts and Cappuccino zat, sterker nog het is eigenlijk Shirts and Cappuccino. S&C was namelijk al onderdeel van dit internationale kledingbedrijf. Invidiauomo weeft en produceert in eigen beheer, maar werkt ook samen met grote wevers als Albini en Thomas Mason. De shirts (nogsteeds voorzien van S&C labeltje overigens) zijn echt heel slank en lang. Ik heb er eentje geprobeerd en hij zat redelijk netjes. Ook de truitjes en broeken lijken mij van goede kwaliteit voor de prijs die je er voor betaalt. (merino truitjes €79,- broeken +/- € 100).

http://invidiauomo.it/
You can buy clothes, but you can't buy style

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Invidiauomo (voorheen: Shirts and Cappuccino)
Reactie #59 Gepost op: 15 januari 2011 – 17:54:06
Ik vind dat geen naam voor een winkel in kaaskoppenland.