Auteur Topic: Kleur van je pak  (7478 keer gelezen)

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Gepost op: 18 oktober 2004 – 15:59:09
Welke kleur prefereren jullie bij een pak? Alleen zwart of ook andere kleuren? en welke kleurencombinaties vinden jullie erg de moeite waard met pak en shirt en das?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2004 – 17:11:27
Mocht ik voor een pak gaan dan een krijtstreep. Voering felgekleurd (rood of zo) voor het contrast (en niet al te standaard).

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2004 – 19:26:23
to cut
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2004 – 19:29:53
Maar is het niet zo dat in sommige branches je geen dikkere krijtstreep mag hebben dan je meerdere?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2004 – 19:36:38
to cut

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Kleur van je pak
Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2004 – 22:14:07
Citaat van: "gusto napolitano"
Klopt wat je zegt van oorsprong als je werkzaam was in het bankwezen  mocht je eigenlijk geen grotere streep( om het zo maar te zeggen )dragen als je meerdere.Maar aangezien tegenwoordig alles wel kan maakt dit niet meer zo uit vooral in nederland .In het buitenland en dan vooral in London waar ik veel verbijf is deze wet nog van toepassing.

Trouwens ff iets anders... ik vind als junior solliciteren in 'n krijtstreep (hoewel erg mooi pak) toch wel gewaagd... straalt mischien wat arrogantie uit? Ben je het daarmee eens of denk je dat 't geen invloed heeft? In dat geval moet ik namelijk voor binnenkort een navy pak kopen/laten aanmeten...
Fashion can be bought. Style one must possess.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2004 – 22:20:38
Pakken zijn bij mij meestal in krijtstreep zwart licht blauw en donker blauw als ook effen in de kleuren blauw en grijs.Hemden kunnen allerlei motieven zijn meestal licht rose wit met een lichte streep erin tot blauw met een streep en een enkele bakkers ruitje.Krijtstreep pakken vraagt wel enige durf daar niet alles erop staat maar met een beetje proberen en durf kom je gauw tot een goed resultaat.Dassen draag ik eigenlijk niet.

Nu ben jij eigen baas geloof ik maar heb je het gevoel dat "zonder das" op een pak goed geaccepteerd wordt in het bedrijfsleven (of elders)?

Zou zelf ook opteren voor die optie namelijk.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2004 – 17:43:46
to cut

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2004 – 16:02:32
Kijk zo'n sollicitatiegesprek bij jou lijkt me nog 'ns gezellig ;)

Huey

• Gast
Kleur van je pak
Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2004 – 16:05:23
Zou als we allemaal weten leven we in nederland waar het merendeel van de mensen alles maar vreemd en raar vinden.Dus ook hoe men zich kleed.Lopen we er iets anders erbij als het merendeel van de mensen dan zijn we per definitie homosexueel ofwel een nichterige dandy.Hebben we een regenjas aan vraagt men ben je een potloodventer draag je een pak vraagt men ben je directeur.Dus hoe men zich ook kleed het is hier nooit goed.Wat betreft het voorkomen van een persoon daar heb ik geen enkel probleem mee.Stel ik heb iemand voormij voor een gesprek die een goed krijtstreep pak aan heeft dan denk ik deze persoon heeft style dus dan ga ik het eerst eens hebben over de kleding die hij aan heeft praten en dan pas over de functie waar hij voor komt.Bij mij komt het erop neer dat wanneer iemand een goed pak aan heeft of dat nu een effen of een krijtstreep is met das of zonder ik geen onderscheid zal maken.Ik kijk alleen is dat wat hij draagt van een goede kwaliteit of niet  zoniet dan geef ik hem gelijk advies wat te doen.Iemands voorkomen zegt al een hoop over de persoon en dat vergeten veel bazen om het zomaar te zeggen

Over een tijdje moet ik een stagebedrijf zoeken, zou ik dan in ieder geval op gesprek kunnen komen? :D Stageplek hoeft niet eens :D

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2004 – 17:32:39
to cut

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2004 – 17:36:05
to cut

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2004 – 17:36:09
koffie, gebak, lunch... het wordt steeds beter! ;)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2005 – 23:01:51
Schop deze even omhoog (ondanks de "bijdragen" van gusto ;)), want ben aan het denken om een zwart pak aan te schaffen.

Is dit tegenwoordig echt "not done" behalve bij begrafenissen? En welke kleur schoen zou er het beste onder staan?

Is overigens voor een trouwerij :), dan lijkt me een krijtstreep niet echt correct.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleur van je pak
Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2005 – 23:04:08
Zal je vast zien dat er een komt met een krijtstreep.