Auteur Topic: Vlekken van riem op band en zand/waterspatten  (6129 keer gelezen)

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Vlekken van riem op band en zand/waterspatten
Gepost op: 23 juli 2006 – 12:05:47
Ik ben gisteren overvallen door die onweersbui in Amsterdam. Bij thuiskomst bleek dat mijn bruine riem heeft afgegeven, gelukkig op de band, dus als ik een riem draag zie je er als het goed is niets van. Ik heb geprobeerd de vlekken te verwijderen met ossengal en shout, maar dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Verder zitten er ook zwarte vlekjes (een soort spatten, vermoedelijk afkomstig van zand tussen de straatklinkers) op de achterkant onderpijp (kuit zeg maar) van de broek die ik ook niet weg heb gekregen op deze manier. Dan maar laten dry-cleanen of heeft iemand een beter idee? Het is een gele Valentini, dus hij moet echt spotless zijn.
esus saves, George Nelson withdraws!

techknow

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: Vlekken van riem op band en zand/waterspatten
Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2011 – 12:25:45
ik haal hier nu een antiek topic boven, maar dit is het enige wat ik vond...
ik heb namelijk overlaatst enkele nieuwe aankopen gedaan, waaronder een nieuwe beige broek en een bruine leren riem.
het probleem is dat mijn riem op mijn beige broek is afgegaan, maar er zijn geen sporen van mijn riem op mijn jeans.
als ik het goed begrepen heb ligt dit aan de kwaliteit van de riem, maar het is geen cheap riem ofzo..
zal dit altijd gebeuren op katoenen broeken met deze riem? en vooral :

hoe kan ik die vlekken er uit krijgen zonder mijn broek naar de vaantjes te helpen ?

groeten,
Techknow

Peter Bastian

  • Gebruiker
  • Berichten: 795
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Vlekken van riem op band en zand/waterspatten
Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2011 – 13:50:12
Heb dit probleem nog niet met een riem gehad, maar wel met een blauwe PT01 op een wit shirt, lichte suède schoenen en het lichte leer in m'n auto ;) In de kleding is het met Biotex weer netjes geworden, werkt altijd goed.
//