Auteur Topic: Op zoek naar een vergelijkbaar shirt  (7848 keer gelezen)

DennisV

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Gepost op: 20 juli 2006 – 23:20:48
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een bepaald shirt.
Na veel zoeken stijlforum tegen gekomen  :D
Volgens mij ben ik hier bij de echte kenners, dus misschien kunnen jullie mij helpen.
Vorig jaar heb ik in viareggio (italie) een shirt gekocht van Naracamicie.
Kan iemand mij vertellen waar dit merk in Nederland te krijgen is?
Verder ben ik op zoek naar een mooi shirt met de zelfde pasvorm als de silverline van gentiluomo.
Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Dennis

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2006 – 11:26:55
Pfoe, je gooit de beerput wel open...  :wink:

Ik denk dat de silverline van gentiluomo vergeleken kan worden met een heleboel shirts, dus het hangt vooral af van de details en het budget.

Mijn eerste gooi:

Barba gold (Sartoria naarden)
Vittorio Marchesi (Amsterdam & Haarlem)
Zegna su misura (voor E 50 bij Oger's dumpstore, normaal E 220)
Shirts & Capuccino (Den Haag en Haarlem)
Armani (super slimfit)
etc etc etc
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Napoleon

  • Gast
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2006 – 11:41:19
Inderdaad, wat betreft MTM niet al te duur: (rond 100 E)
- Shirtmakers.nl
- New tailor
- Emmanuel Berg
- Orian

Duurdere MTM; (vanaf 200 E)
- Barba
- Borrelli
- Attolini
etc etc

als toevoeging op guilano, wat betreft RTW: (goedkoop >100 E)
- Britisch indigo
- Boss
- Emmanuel berg
- V. Manchesi

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2006 – 12:41:36
In Antwerpen en in Enschede zitten filialen van Nara Camicie.
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2006 – 11:05:10
Citaat van: "Guillaume"
In Antwerpen en in Enschede zitten filialen van Nara Camicie.


Indeed, in Antwerpen zit ie op de Groendalstraat 4.
Is één van die winkelwandelstraatjes in het buurtje genaamd "de wilde zee".
Zijstraat van Huidevetterstraat waar nu Massimo Dutti op de hoek zit,

Succes !
Where has all the glamour gone?

DennisV

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2006 – 09:54:40
Oke bedankt!

Op dit moment vind ik rond de 100 euro wel prima voor een shirt.
Gentiloumo vind ik erg mooi van stof en pasvorm. Voor mij dus (nog) niet echt nodig om iets te laten maken.

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2006 – 11:12:12
Ik vind de silverline van Gentiluomo eigenlijk helemaal niet zo super. Ik heb er twee hemden van, en die zijn kwalitatief veel minder dan veel van de merken die hier genoemd worden en die je ook voor die prijs kunt krijgen. De knoopjes vallen er bij mij snel af, bij beide hemden zaten de hemden vol met losse draden en het zag er allemaal wat afgeraffeld uit.

Hier in Utrecht heb ik voor die prijs zelf de voorkeur voor Art of Camouflage. Zelfde prijs, maar een stuk mooiere stoffen en ook een betere fit (het is allemaal nog net iets meer getailleerd). Ook SuitSupply MTM is qua prijs niet zo gek veel duurder, evenals genoemde andere MTM leveranciers. Maar misschien heb ik gewoon slechte ervaringen met Gentiluomo, en zijn er wel een heleboel mooie hemden te krijgen van dit merk.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2007 – 23:54:09
Heren,

Graag jullie advies m.b.t. het volgende:

Ik zou mijn garderobe graag willen aanvullen met zegge een tweetal shirts. Probleem is echter dat ik sinds enkele weken begonnen ben met trainen, (sportschool, hardlopen) en dit onverminderd blijf doen, aangezien ik bepaalde trainingsdoelen heb. Als gevolg hiervan zullen mijn maten op termijn nogal aan verandering onderhevig zijn, wat mij ervan weerhoudt om op korte termijn op MTM over te stappen.
Ik weet echter niet welke shirts voor mij mogelijkerwijs in aanmerking zouden komen. (RTW) Een belangrijke eis is, dat zo’n shirt op latere termijn eventueel aanpasbaar moet kunnen zijn door de kleermaker, o.a. rond de taille.

De shirts van het merk Gentiluomo zitten mij prima qua pasvorm, hoewel de kwaliteit van de stof van de shirts van dit merk beroerd is. Het is echter wel deze pasvorm die ik zoek voor een eventuele RTW: redelijk nauwe mouwen, (zeker geen model ‘aardappelzak’in mijn geval) Italiaanse pasvorm, dus getailleerd, maar met enige speling rond de taille en borst. Om maar even de ideale maten van zo’n shirt dat ik op het moment prefereer te geven: breedte, gemeten onder de mouwinzet: circa 55 cm. Taillebreedte: circa 50 cm, mouwinzet 24 cm.

Ik zoek dus een vergelijkbaar shirt qua pasvorm, maar in een hoger segment met parelmoeren knopen, maximumprijs rond de €180. Ik zat te denken aan bv. Finamore per Oger of de Kool handmade lijn. Mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die met deze merken ervaring hebben en wat kunnen vertellen over de pasvorm of eventueel advies kunnen geven m.b.t. andere merken.

Bijvoorbaat dank.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2007 – 07:38:39
Een shirt wijder laten maken lijkt me lastig.. Misschien als je er waist-darts in laat plaatsen en die eruit laat halen zodra je 'breder' wordt, weet niet hoeveel je van plan bent te trainen..

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2007 – 08:51:11
Citaat van: "Clay"
Een shirt wijder laten maken lijkt me lastig.. Misschien als je er waist-darts in laat plaatsen en die eruit laat halen zodra je 'breder' wordt, weet niet hoeveel je van plan bent te trainen..


Van trainen wordt je meestal niet (veel) breder waar de waist darts echt effect hebben. Ik denk dat je met de schouders, mits goed afgemeten, het snelst klem komt te zitten.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #10 Gepost op: 23 maart 2007 – 10:46:51
Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "Clay"
Een shirt wijder laten maken lijkt me lastig.. Misschien als je er waist-darts in laat plaatsen en die eruit laat halen zodra je 'breder' wordt, weet niet hoeveel je van plan bent te trainen..


Van trainen wordt je meestal niet (veel) breder waar de waist darts echt effect hebben. Ik denk dat je met de schouders, mits goed afgemeten, het snelst klem komt te zitten.


Klopt, je kan je rug wel breder krijgen bij de rugvleugels.
Harm kan hierover wel meer vertellen.

Als je een shirt goed opmeet kan je het effect creeeren dat je erg breed lijkt  :wink:

Voorbeeldje:

Borst: 110
Taille: 90
Heup: 105

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een vergelijkbaar shirt
Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2007 – 11:57:08
Bedankt voor jullie reacties.

Peer Gynt heeft idd gelijk. Vooral bij de schouders en bovenarm wordt je al snel wat breder bij trainen.

Ik doelde niet op de mogelijkheid een shirt wijder te laten maken, maar juist nauwer. Die Gentiluomo shirts zitten mij namelijk niet cttb bij de taille/buik. Ze zitten wel ‘redelijk’ bij de schouders en borst, hoewel het daar ook zeker niet cttb is. Maar wel acceptabel.

Over de trainingsdoelen: laten we maar zeggen dat mijn vetpercentage op het moment nogal aan de hoge kant is ter hoogte van mijn buik :D   (student hè)
Mijn trainingsdoelen zijn dus: vetpercentage omlaag, opbouw spiermassa.
Het hele idee van zeker een jaar (zolang duurt het ongeveer voor je echt resultaten hebt denk ik) geen shirts kopen gaat er echter bij mij niet in.

Probleem is dus dat ik graag voor langere tijd profijt wil hebben van de kleding die ik koop, zoals iedereen hier. En ik kan niet voorspellen hoeveel breder ik ga worden.