Auteur Topic: Vittorio Marchesi  (33321 keer gelezen)

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #30 Gepost op: 20 juli 2006 – 17:49:04
Same here David - ik heb ook al tijden nauwelijks meer ergens anders gekeken. Hoogstens bij shirts&capuccino, die een vergelijkbare propositie bieden (maar een iets andere collectie).

Natuurlijk is handwerk super, maar eerlijk gezegd ben ik erg tevreden over VM en dan moet er wel wat gebeuren voordat ik ineens E 200 voor een Barba ga uitgeven... Ach, het gaat met vlagen, waarschijnlijk...
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #31 Gepost op: 20 juli 2006 – 19:45:29
Als je tevreden bent is dat toch goed.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #32 Gepost op: 20 juli 2006 – 19:58:15
Citaat van: "giuliano"
Same here David - ik heb ook al tijden nauwelijks meer ergens anders gekeken. Hoogstens bij shirts&capuccino, die een vergelijkbare propositie bieden (maar een iets andere collectie).

Natuurlijk is handwerk super, maar eerlijk gezegd ben ik erg tevreden over VM en dan moet er wel wat gebeuren voordat ik ineens E 200 voor een Barba ga uitgeven... Ach, het gaat met vlagen, waarschijnlijk...


Shirts & Capuccino wil ik zaterdag ook even kijken als ik in Haarlem ben,  en bij Vittorio Marchesi kijk ik ook maar gelijk even.
Return to innocence...

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #33 Gepost op: 21 juli 2006 – 10:50:24
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "david"
Een beetje overdreven om het meest uitbundige shirt als voorbeeld te nemen. Overigens kan ik mij wel voorstellen dat je bij een spijkerbroek soms iets anders wil dan een recht-toe-recht-aan shirt. Er zijn trouwens ook gewone boorden en uitvoeringen. Een gewoon dagelijks draagbaar streepjeshemd (ook onder een pak) met dubbele manchet, met een uitstekende pasvorm en katoen hebben ze ook. Ik ben 'om' en er hangen inmiddels zeker 15 shirts van dit merk in de kast. Vervelend genoeg. Ik heb namelijk eigenlijk geen reden meer om ergens anders naar shirts te kijken.


Zitten er handgemaakte details in het shirt? Anders is er reden genoeg om naar wat anders te kijken!

Een goede pasvorm vind ik belangrijker dan die details.


Natuurlijk. Maar superpasvorm zonder handgemaakte details vind ik altijd nog minder dan een superpasvorm met handgemaakte details. Dus om te zeggen dat er dan geen reden is om niet verder te kijken vind ik onzin.

Maar Giuliano geeft al aan dat hij daar niet genoeg om geeft om er het geld voor uit te geven en dan is VM prima.  :D
This, madame, is Versailles.

Napoleon

  • Gast
Vittorio Marchesi
Reactie #34 Gepost op: 21 juli 2006 – 11:01:46
wat kosten die shirts eigenlijk? ommenabij de 100 E?

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #35 Gepost op: 21 juli 2006 – 11:19:54
ja zoiets, ergens tussen de 85 en de 100 dacht ik, afhankelijk van het model.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Napoleon

  • Gast
Vittorio Marchesi
Reactie #36 Gepost op: 21 juli 2006 – 11:37:27
Citaat van: "giuliano"
ja zoiets, ergens tussen de 85 en de 100 dacht ik, afhankelijk van het model.
das niet duur! na mn milaan vakantie ga ik wel even langs...

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #37 Gepost op: 21 juli 2006 – 12:34:32
Dan zou ik in Milaan even gaan kijken, want daar zijn ze bij mijn weten goedkoper...
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Aaron

  • Gast
Vittorio Marchesi
Reactie #38 Gepost op: 21 juli 2006 – 16:16:53
Citaat van: "H_D"
Ik ga van het weekend eens kijken in de winkel in Amsterdam, meen in Magna Plaza.

Begreep van Giuliano (bedankt voor je reply overigens!) inmiddels dat ze ook een aardige collectie voor dames hebben. Zoek iets voor m'n vriendin, maar ben zelf ook wel nieuwsgierig! Als ik de site bekijk, zitten er redelijk excentrieke hemden bij maar ook wat klassiekere modellen met een leuke 'twist'. Ben benieuwd of die indruk juist is.


Ook even bij Shu Uemura cosmetics kijken he? Daar maak je je vriendin waarschijnlijk wel blij mee ;)....

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #39 Gepost op: 21 juli 2006 – 21:10:56
vast wel, maar wordt m'n credit card daar ook blij van? ;)
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #40 Gepost op: 22 juli 2006 – 01:26:53
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "david"
Een beetje overdreven om het meest uitbundige shirt als voorbeeld te nemen. Overigens kan ik mij wel voorstellen dat je bij een spijkerbroek soms iets anders wil dan een recht-toe-recht-aan shirt. Er zijn trouwens ook gewone boorden en uitvoeringen. Een gewoon dagelijks draagbaar streepjeshemd (ook onder een pak) met dubbele manchet, met een uitstekende pasvorm en katoen hebben ze ook. Ik ben 'om' en er hangen inmiddels zeker 15 shirts van dit merk in de kast. Vervelend genoeg. Ik heb namelijk eigenlijk geen reden meer om ergens anders naar shirts te kijken.


Zitten er handgemaakte details in het shirt? Anders is er reden genoeg om naar wat anders te kijken!


Nou ben ik toch benieuwd naar jouw motivatie... David gaf namelijk al aan dat het bijna alles mogelijk is. Als jij zo graag een paar handwerkjes aan je knoopsgaten wil, is dat toch wel te realiseren?

Voor wat minder formele shirts lijkt dit uitstekend.. ga zeker eens langs.

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #41 Gepost op: 22 juli 2006 – 12:14:20
Vandaag voor mijn vriendin een wit shirts met dubbele manchetten gekocht. Leuke zaak; klein maar fijn zeg maar.

Het aantal echt exotische shirts valt wel mee overigens.
Toko in Haarlem schijnt groter te zijn, daar ga ik ook eens kijken.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #42 Gepost op: 27 oktober 2006 – 17:58:32
Ze hebben tegenwoordig ook velours jasjes met een prachtige pasvorm. Wel hoorde ik dat de collectie nieuwe shirts tegenvalt, maar dat zal voor een ieder anders zijn.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Napoleon

  • Gast
Vittorio Marchesi
Reactie #43 Gepost op: 28 oktober 2006 – 14:11:17
Citaat van: "giuliano"
Ze hebben tegenwoordig ook velours jasjes met een prachtige pasvorm. Wel hoorde ik dat de collectie nieuwe shirts tegenvalt, maar dat zal voor een ieder anders zijn.
ik vind die gewone shirt ook niet zo getailleerd. dat witte shirt met 3 dubbele knoop zit berestrak maat 38

ibookje

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Vittorio Marchesi
Reactie #44 Gepost op: 16 december 2006 – 17:07:39
Er zitten ook wel leuke hemden voor boven een spijker broek, beetje casual pak etc.

Als ik niet naar buiten hoef heb ik zo'n hemd met pak. Leuke afwisseling