Auteur Topic: Colored pants  (21574 keer gelezen)

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Colored pants
Gepost op: 13 juli 2006 – 18:22:07
Hey guys,

Vertel me eens waar jullie (nederlandse) voorliefde voor rode broeken vandaan komt ?

Dit verschijnsel is ons totaal vreemd.

Thanks !
Laatst bewerkt op: 27 mei 2009 – 16:27:35 door Daedalus
Where has all the glamour gone?

Huey

• Gast
Re: Red pants
Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2006 – 18:23:43
Citaat van: "Snob"
Hey guys,

Vertel me eens waar jullie (nederlandse) voorliefde voor rode broeken vandaan komt ?

Dit verschijnsel is ons totaal vreemd.

Thanks !

Ik zou het je niet kunnen vertellen. Maar als je in bijv. Laren rondloopt zie je Oranje broeken, gele broeken, rode broeken, groene broeken etc etc.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2006 – 18:47:18
Ik kan het je ook niet vertellen maar het is maar een kleurtje. Je vindt het mooi of niet (snap de ophef nooit zo over rode broeken).... Persoonlijk vind ik het niks, maar als iemand het een lekker kleurtje vindt dan is dat prima...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Jason

• Gast
Red pants
Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2006 – 18:48:26
Het is een verschijnsel wat ontstaan is in de dierenwereld. Om vrouwtjes te imponeren laten mannetjes felle kleuren en patronen zien. Denk bijvoorbeeld aan pauwen,  tijgers, vlinders, kaketoe's etc. etc. Nederlanders zijn misschien wat minder ver geevolueerd en doen dit daarom nog steeds. Bij een aantal sociale bezigheden komt het trouwens in grotere mate voor, vooral bij wintersport.

Voorbeeld:

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2006 – 18:50:36
Citaat van: "Jason"
Het is een verschijnsel wat ontstaan is in de dierenwereld. Om vrouwtjes te imponeren laten mannetjes felle kleuren en patronen zien. Denk bijvoorbeeld aan pauwen,  tijgers, vlinders, kaketoe's etc. etc. Nederlanders zijn misschien wat minder ver geevolueerd en doen dit daarom nog steeds. Bij een aantal sociale bezigheden komt het trouwens in grotere mate voor, vooral bij wintersport.

Voorbeeld:

:lol:  8)  :P
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2006 – 22:38:27
Het was bij bemanningen van zeiljachten traditie om een rode broek te dragen wanneer de oceaan was overgestoken. In de Middellandse Zee havens zie je ze wel bij die nautische, bruinverbrande vijftig plussers. Mercedes SL, grijze krullen en Ray Ban pilotenbril. Eigenlijk net als de Larense dragers dus ;-)

Papageno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2006 – 08:22:54
Onder het motto "doe eens gek" trekt men geen blauwe broek aan maar een andere kleur!

Dat is dan heel erg gewaagd (vroeger).

Gekko

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2006 – 14:17:14
@ Snob:

Ik zag laatst Karel De Gucht met een rode broek rondwandelen...

Voor de Nederlanders: hij is een van de zeer weinige Belgische politici die er af en toe stijlvol bij lopen.

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2006 – 15:31:37
Citaat van: "Gekko"
@ Snob:

Ik zag laatst Karel De Gucht met een rode broek rondwandelen...

Voor de Nederlanders: hij is een van de zeer weinige Belgische politici die er af en toe stijlvol bij lopen.

Klopt als een bus !
Kareltje is één van de weinige goed geklede Belgische politici.
Klassiek maar smaakvol - type Brioni, Zegna & co
Where has all the glamour gone?

Michael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2006 – 20:26:19
Wat is er nou zo erg aan een rode broek? of aan een gele oid? Ik begrijp totaal het punt niet; nee lekker allemaal dat geijkte aan; blauw, zwart grijs; kom op mannen een kleurtje mag toch wel??

Gekko

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2006 – 20:40:16
Het is gewoon zo dat wij buitenlanders Nederlanders uit de duizenden herkennen, veelal door de gekleurde broeken.

En hierbij doet men meestal zijn best zoveel mogelijk kleuren te gebruiken (lees: rode broek, groen hemd, gele sokken, etc)...

Maar over smaak valt niet te twisten, een beetje kleur af en toe is wel mooi. Een stijlvolle lichtblauwe of cremekleurige broek kan wel door de beugel, hoewel ik een rode broek vrij fout danwel 1988 vind.

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #11 Gepost op: 15 juli 2006 – 21:08:10
Met een rode broek niks mis, maar vaak de combi van het andere kledij wel...
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Harry

• Bekijk profiel
Red pants
Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2006 – 18:47:57
zeker niet fout...indien klassiek gecombineerd.....
Vb bruin tweed vest in de winter of lichtblauw hemdje past perfect erop....

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2006 – 19:44:28
Citaat van: "Harry"
zeker niet fout...indien klassiek gecombineerd.....
Vb bruin tweed vest in de winter of lichtblauw hemdje past perfect erop....

Ai, wat vreselijk.  :lol:
This, madame, is Versailles.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Red pants
Reactie #14 Gepost op: 18 juli 2006 – 23:54:01
Citaat van: "Gekko"
Het is gewoon zo dat wij buitenlanders Nederlanders uit de duizenden herkennen, veelal door de gekleurde broeken.

En hierbij doet men meestal zijn best zoveel mogelijk kleuren te gebruiken (lees: rode broek, groen hemd, gele sokken, etc)...

Maar over smaak valt niet te twisten, een beetje kleur af en toe is wel mooi. Een stijlvolle lichtblauwe of cremekleurige broek kan wel door de beugel, hoewel ik een rode broek vrij fout danwel 1988 vind.

Wij buitenlanders :lol:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner