Het mooiste is ergens in een parkje, op een kleedje, met champagne, croissants stokbrood koffie en jus. Benodigdheden: (Pm mij voor een bestelling)

Mooi spul Jason, geef eens wat meer informatie !
De Champagnekoeler is van Swaine Adeney. Er zitten een koeler, twee glazen, een dop om de kurk te verwijderen, een speciale kurketrekker en koelelementen in. Volledig met de hand gemaakt van tuigleer, wat voor koffers, champagnekoelers, aktetassen e.d. het beste en het mooiste is. Het is is sterk, bij normaal gebruik gaat een koffertje makkelijk 10 jaar mee, een champagnekoeler nog veel langer.
De kleur die in Engeland het meest wordt verkocht hiervan is Tan. Nieuw is het egaal roodbruin, na verloop van tijd en een beetje poetsen krijgt het een diepbruin patina.
Dat is een belangrijk verschil met populaire italiaanse leermerken. Santoni en bijvoorbeeld the Bridge hebben in de winkel al een kunstmatig aangebracht patina. Swaine Adeney, Edward Green en Crockett & Jones hebben dat niet, maar krijgen na verloop van tijd een natuurlijk patina. Volgens sommigen is dat mooier, maar over smaak valt uiteraard niet te twisten...
Swaine Adeney in kleur Tan, voor en na gebruik:

Overigens: hoewel een ongetraind oog het misschien niet direct zal zien, valt de kwaliteit van the Bridge en andere merken uit die prijsklasse niet te vergelijken met Swaine Adeney. The Bridge is machinaal gestikt. Als een stiknaad loslaat, wat regelmatig voorkomt, valt het daardoor niet meer goed met naald en draad te repareren, voor de reparateur, hoe kundig hij ook is, rest dan slechts de lijmpot.
Bij Swaine Adeney worden met de hand stikgaatjes in het leer gestoken, waar vervolgens met de hand een draad doorheen wordt gehaald. Hierdoor valt het altijd goed te repareren, mocht er iets mee gebeuren. Natuurlijk is SA een stuk duurder dan the bridge, ik wil maar aangeven dat dat niet zomaar is. Wat ik in deze post over Swaine Adeney vertel geldt ook voor een paar andere, minder bekende Engelse leather goods manufacturers.
Een goed leren attachékoffertje, model
lid-over-body, geen cijfersloten, (middelste op de linkerfoto) is absoluut onderdeel van The Essential British Kit. Over picknickmand later meer.