Auteur Topic: Velvet slippers  (167041 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Velvet slippers
Reactie #360 Gepost op: 26 februari 2011 - 01:52:42
Wat een terechte vent ook die Charles, zijn die slippers voor 1 of andere gelegenheid de norm? ( Lijkt me niet?) Of heeft 'ie er gewoon maling aan? Charlie kom er maar in. :D

Het laatste vermoed ik. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Ik vind het er in ieder geval niet uitzien. Dan denk ik bij mezelf: draag pumps i.p.v. velvet slippers. Ik vind slippers overigens ook enkel voor in huis. Het dragen van velvet slippers i.c.m. een avondtoilet heb ik trouwens nooit begrepen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 26 februari 2011 - 10:18:59
Omdat het zo hoort vind ik wel een heel makkelijk argument, zeg dan dat je het eenvoudigweg niet mooi vind.

Mij prima en minder pretentieus.

'Zoals het hoort' is inderdaad wat kort door de bocht. En al klinkt het pretentieus, maar een goede afstemming tussen materiaalkeuze en object is elementary voor de garderobe. De leren all-star is ook een flop. Een sučde das gaat 'm ook niet worden. Een shirt van tweed zie je niet.

En niet alleen op het gebied van mode, maar ook - zelfs des te meer - op het gebied van vormgeving. Dat is wat mij zo tegenstaat aan Dutch Design, waar het klassieke plastic bekertje ineens van porselein is, een klassieke stoel van plastic (of nog erger: van verbrand hout), een deurklink die lijkt op een doortrek-ding van een pleepot, en meer van dit soort gemakkelijke creativiteit. Puur defaitisme, of pessimisme, je erin berusten dat je niet het verschil gaat maken in de vorm en maar grijpt, tegen beter weten in, naar marginale onderscheiding. En dát is wat ik voel bij die fokking quilted lederen slipper.
Laatst bewerkt op: 26 februari 2011 - 10:26:06 door Swann

Mediaman

• Gast
Reactie #362 Gepost op: 26 februari 2011 - 10:27:00
Zeg dat dan eerder.  :mrgreen:

Pretentieus was overigens ook aan het adres van D. gericht.

Edit: toch klopt je verhaal niet, lederen pantoffels zijn niet zo heel vreemd, noem het voor de chique slippers, prima.

Het is jouw quiltfobie die de kop opsteekt en niets anders. Heb je een traumatische jeugdervaring gehad met een ovenwant, wellicht zo rond de puberteit?  :P
Laatst bewerkt op: 26 februari 2011 - 10:40:26 door Mediaman

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 26 februari 2011 - 10:54:49
Carwo heeft er toch ook iets tegen? Misschien beiden een truukje gedaan met een ovenwant, waarbij ze betrapt zijn? :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #364 Gepost op: 26 februari 2011 - 11:02:17
Is helemaal niks om je voor te schamen, zo heb ik een hekel aan stofzuigers en kurkentrekkers.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 26 februari 2011 - 11:24:02
Voor conservatieven is elke nieuwigheid (voor het oog) verdacht, of op zijn minst minderwaardig aan zaken die de tand des tijds hebben doorstaan. De argumenten die deze zienswijze bekrachtigen kun je het beste glimlachend aanhoren.

Fundamentalisten hebben zo hun eigen denkwijze.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 26 februari 2011 - 11:46:55
Voor conservatieven is elke nieuwigheid (voor het oog) verdacht, of op zijn minst minderwaardig aan zaken die de tand des tijds hebben doorstaan. De argumenten die deze zienswijze bekrachtigen kun je het beste glimlachend aanhoren.

Fundamentalisten hebben zo hun eigen denkwijze.

En de diepgang die onwetenden denken te zien, is slechts leegte.

Is helemaal niks om je voor te schamen, zo heb ik een hekel aan stofzuigers en kurkentrekkers.

Ook mee betrapt op een onbewaakt moment?

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 26 februari 2011 - 11:52:43
En de diepgang die onwetenden denken te zien, is slechts leegte.

Onwetende?
Hoe dieper je zoekt, hoe leger het wordt.
Pak er maar eens een deeltjesversneller bij.

Maar waarom zoeken naar diepte als je tevreden bent met het uitzicht van het bord voor je kop?
Het is maar hoe je het bekijkt..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 26 februari 2011 - 13:40:16
Carwo heeft er toch ook iets tegen? Misschien beiden een truukje gedaan met een ovenwant, waarbij ze betrapt zijn? :mrgreen:

Rollade, ovenwant...
Fijn in huis dragen, achter gesloten deuren. Ik hoef geen pantoffels te zien.

Mediaman

• Gast
Reactie #369 Gepost op: 26 februari 2011 - 14:25:48

Ik urineer zittend, 'nough said no?  :mrgreen:

pi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 20 oktober 2011 - 17:56:48
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 24 oktober 2011 - 22:17:37
Shipton is voor het geld redelijk ruk. Zeker die exemplaren van 300 euro.
Want...? Je had toch exemplaren van Shipton? Zelfs nog zonder problemen geretourneerd voor een andere maat en kleur als ik het goed heb. Dus in welk opzicht vallen ze tegen? Dit om zelf een afweging te kunnen maken.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #372 Gepost op: 25 oktober 2011 - 12:30:07
Vooral puttend uit de ervaringen van mijn vrouw omdat zij al jaren diverse merken velvet slippers heeft gebruikt als pantoffels in huis en ik het na een minder goede ervaring met Church's uitgekomen ben bij John Lobb, deze passen mijn voeten het best en houden zich ook op termijn prima.
De voorkeur van mijn vrouw gaat uit naar de voordeligste omdat Church's erg smal valt, Herring tamelijk smal valt en een halve of hele maat groter geen soelaas bood.
Shipton had redelijk snel last van slijtage aan de binnenzijde en Broadland een soort beste gemiddelde bleek te zijn voor haar.

Broadland >GBP 100,=
Church's >GBP 110,=
Herring >GBP 115,=
Shipton >GBP 140,=
EG+JL >GBP 250,=

Ik heb begrepen dat Stubbs & Wootton en Del Toro ook mooie en goede velvet slipper produceert, maar daar hangt volgens mij ook een stevig prijskaartje aan. >GBP 200,=
Laatst bewerkt op: 25 oktober 2011 - 12:59:04 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #373 Gepost op: 25 oktober 2011 - 13:08:00
Te veel geld uitgeven voor velvet slippers vind ik niet noodzakelijk.

Rond de €150 is prima.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #374 Gepost op: 25 oktober 2011 - 18:19:38
Mee eensch, maar dan valt Shipton boven jouw begroting toch?
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“