Na gisteren bij Hermans te zijn geweest voor mijn zoektocht naar dé Santoni's kon ik het niet nalaten om ook nog even bij de overburen naar binnen te stappen, Chasens dus.
Na even rondgekeken te hebben zonder echt iets te kunnen vinden besloot ik maar te vragen naar maatwerk/maatconfectie mogelijkheden. Hierop was het antwoord dat dat vooral met Zegna, Scabal en Brioni gedaan werd. Brioni is vér buiten budget op het moment. De verkoper liet het me echter wel even passen en zodra ik geld heb wordt het geen Borrelli maar Brioni

Vind die look toch wel erg
Anyway, uiteindelijk bleek dat Scabal nog wel redelijk binnen budget was, Máár, Chasens heeft bepaalde Scabal stoffen geselecteerd die voor 849,- Euro voor een tweedelig pak aangeboden worden. Dus, eigen model bepalen, voering zelf uitzoeken, open knoopsgaatjes, rollende revers, wordt op maat gemaakt,
niet gelijmd maar voor een groot deel handmatig gemaakt, etc. etc. voor 850 euro.
Ik ga binnenkort eens terug, maar dan om te kopen denk ik

Voor meer info over het pak:
http://scabal.kadratura.be/?category=made-to-measure&PHPSESSID=6516b3a453bbf6d7fa1d24aaf3f15127