Auteur Topic: Alvezo  (8236 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Alvezo
Gepost op: 23 juni 2006 – 19:49:26
Ik kreeg per mail dit persbericht...

Citaat

ALVEZO EXCLUSIEVE HERENMODE OPENT FLAGSHIPSTORE

Vanaf zondag 18 juni aanstaande heeft Nederland er een nieuwe winkel in exclusieve en modieuze Italiaanse herenkleding bij. Aan de Verwersstraat 26 in ’s-Hertogenbosch opent die dag een zogenaamde ‘flagshipstore’ van het exclusieve Nederlandse herenmodemerk ALVEZO. In een monumentaal herenhuis inclusief prachtige tuin treft u er op maat gemaakte kostuums en overhemden van de mooiste Italiaanse stoffen. ALVEZO herenkleding is daarnaast verkrijgbaar in diverse Nederlandse gerenommeerde modezaken en later dit jaar ook in het buitenland.

Met name wanneer het om mode gaat, staat Italië al ruim een eeuw aan de top. Dit dankzij een onverminderde passie voor stijl en ambacht die van generatie op generatie, van vader op zoon, wordt doorgegeven.

Geïnspireerd door deze rijke Italiaanse cultuur is het Nederlandse familiebedrijf ALVEZO opgericht. ALVEZO werkt intensief samen met gerenommeerde kleermakers en ateliers in Italië. De filosofie van ALVEZO is dat een echt ambachtelijk kledingstuk gezien en herkend mag worden. Zo worden er in de collecties veel handgemaakte details verwerkt.

ALVEZO biedt onder meer maatkostuums, shirts, overjassen, cashmere truien, schoenen en accessoires. ALVEZO levert kleding aan Nederlandse winkeliers in het hogere marktsegment. ALVEZO is te verkrijgen in diverse plaatsen waaronder Utrecht, Rotterdam, Alkmaar, Enschede, Zwolle, ’s Hertogenbosch, Goes, Breda en Oisterwijk. Later dit jaar wordt het aantal verkoopadressen uitgebreid met winkels in Nederland en in het buitenland.

Nederland heeft al kennis gemaakt met ALVEZO. Zo zijn de witte en blauwe zijden kostuums van Gerard Joling, Rene Froger en Gordon voor de concerten van de Toppers gemaakt door ALVEZO.

Met de flagshipstore krijgt de bezoeker een goed beeld van de totale ALVEZO collectie exclusieve Italiaanse herenmode. Bent u nieuwsgierig geworden? Loopt u dan gerust eens binnen bij de Verwersstraat 26 of neem een kijkje op www.alvezo.com voor de verkoopadressen in de rest van Nederland.


Iemand al kennis van of ervaring mee? Het zei mij eerlijk gezegd helemaal (nog) niets...  :oops:

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2006 – 19:56:33
www.alvezo.com is (o.a.) Nederlandstalig... en ziet er op zich goed uit, zowel de site als de inhoud.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2006 – 20:12:05
Ik kan het niet.......maar je kan ook niet alles weten Fastcruiser.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2006 – 20:27:33


Mooi  :D

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2006 – 20:59:02
Ook in rotterdam te koop zie ik in Fastcruiser zijn post staan.Maar bij welke winkel dat nu is........ik zou het niet weten.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2006 – 17:35:43
Citaat van: "gusto napolitano"
Ook in rotterdam te koop zie ik in Fastcruiser zijn post staan. Maar bij welke winkel dat nu is........ik zou het niet weten.

Staat bij geen enkele winkel op m'n site... dus ze bestaan heel kort of ik loop een eind achter.

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2006 – 18:51:17
Het ziet er goed uit, ik kende het hele merk niet trouwens.

Dit: 'Nederland heeft al kennis gemaakt met ALVEZO. Zo zijn de witte en blauwe zijden kostuums van Gerard Joling, Rene Froger en Gordon voor de concerten van de Toppers gemaakt door ALVEZO. '  deed mij het ergste vermoeden...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2006 – 19:42:12
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "gusto napolitano"
Ook in rotterdam te koop zie ik in Fastcruiser zijn post staan. Maar bij welke winkel dat nu is........ik zou het niet weten.

Staat bij geen enkele winkel op m'n site... dus ze bestaan heel kort of ik loop een eind achter.
Ik zie op die site van hun ook verder niets.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2006 – 00:26:39
Ik vind het pak van het plaatje wel mooi en het is ook fijn te weten dat als ik mezelf wil verhangen ik bij Alvezo terecht kan:

Citaat
Alvezo hanteert een daslengte van 1.50 meter zodat men elke gewenste strop kan maken.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2006 – 08:32:31
Citaat van: "Merlino"
Ik vind het pak van het plaatje wel mooi en het is ook fijn te weten dat als ik mezelf wil verhangen ik bij Alvezo terecht kan:

Citaat
Alvezo hanteert een daslengte van 1.50 meter zodat men elke gewenste strop kan maken.



 :lol:  :lol:

Haha, dat verklaart wel wat voor kennis ze hebben als ze het over een ''strop'' hebben inplaats van knoop.
Return to innocence...

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2006 – 10:16:23
Ja, dat klinkt wat knulig, maar toch ziet het er niet slecht uit. Over welke prijzen hebben we het?

Bij maatwerk maken ze het onderscheid tussen a misura en su misura. Kan iemand uit 'het wereldje' bevestigen dat die terminologie klopt? Ze doen het namelijk voorkomen alsof Su Misura een zelf getekend pak is (dat vervolgens waarschijnlijk grotendeels machinaal in elkaar wordt gezet)
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2006 – 17:56:29
Citaat van: "giuliano"
Bij maatwerk maken ze het onderscheid tussen a misura en su misura.

Wat een bullshit. 'A misura' is zelfverzonnen en nietszeggend, 'su misura' is de geijkte term voor maatwerk.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2006 – 17:58:35
Citaat van: "TimMureau"
Citaat van: "Merlino"
Ik vind het pak van het plaatje wel mooi en het is ook fijn te weten dat als ik mezelf wil verhangen ik bij Alvezo terecht kan:

Citaat
Alvezo hanteert een daslengte van 1.50 meter zodat men elke gewenste strop kan maken.



 :lol:  :lol:

Haha, dat verklaart wel wat voor kennis ze hebben als ze het over een ''strop'' hebben inplaats van knoop.


hmm 1.50 meter is toch iets te kort om over een boomtak te gooien... geen goede 'lynch' strop :roll:
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

dutchcourage

  • Gebruiker
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2006 – 12:13:03
De pakken zien er zeker goed uit.  Met name het Napoletana pak maakt me nieuwsgierig. :P  
Op zich vind ik het zo wie zo al positief dat er opnieuw een winkel bijkomt die zich durft te begeven in het wat luxere marktsegment van exclusieve(re) Italiaanse pakken en hemden, inclusief maatwerk.  :wink:  Hoe meer keus hoe liever het me is en des te meer kans dat steeds meer mensen de geneugten van stijlvolle kleding leren kennen.

Wie van de SF-mensen durft het aan deze winkel eens wat nader te verkennen, middels een gedegen veld-onderzoek?  :?:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Alvezo
Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2006 – 12:20:35
Ik ga binnenkort wel even kijken ja.... Maar ik verwacht er niet veel van. Ik vind het zo Van Gils achtig ogen de site en wat voor knoop ze ook in de das leggen #-o . En die man op dat filmpje doet de twee bovenste knoopjes van zijn jasje dicht :? . Volgens mij is het altijd het middelste knoopje...
Return to innocence...