Poll

Ik hou rekening met mijn omgeving als ik bepaal wat ik ga dragen.

Ja
15 (68.2%)
Nee
7 (31.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 13 oktober 2004 – 11:59:15

Auteur Topic: Overdressed...  (21343 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Overdressed...
Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2010 – 08:24:40
Update na vele jaren... ;)

Mijn werkomgeving inspireert niet echt (ICT en ambtenaren) dus ik moet me er soms toe zetten (ook als het koud is in de winter en op de motor... keuzes keuzes. Maar verder heb ik tegenwoordig grotendeels maling aan wat andere mensen denken over m'n kleding. Ik vind dat het goed staat (althans daar ga ik van uit ;)) en ik voel me er lekker in. Neemt niet weg dat ik hier de das niet om doe want dan steekt het echt te veel af tegen de rest.

Verder laat ik overigens wel alle collega's in haar/zijn waarde ;)

Cybermans

  • Gebruiker
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
Re: Overdressed...
Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2010 – 08:29:36
Update na vele jaren... ;)

Mijn werkomgeving inspireert niet echt (ICT en ambtenaren) dus ik moet me er soms toe zetten (ook als het koud is in de winter en op de motor... keuzes keuzes. Maar verder heb ik tegenwoordig grotendeels maling aan wat andere mensen denken over m'n kleding. Ik vind dat het goed staat (althans daar ga ik van uit ;)) en ik voel me er lekker in. Neemt niet weg dat ik hier de das niet om doe want dan steekt het echt te veel af tegen de rest.

Verder laat ik overigens wel alle collega's in haar/zijn waarde ;)

Komt me volledig bekend voor. Hier is er danwel 1 ZZP'er die in pak en das loopt, maar voor de rest is het een mix van tshirts/overhemd boven jeans. Ik heb er ook lak aan dat sommige vinden dat ik niet in pak moet komen. Vind het zelf weinig professioneel om in tshirt en jeans aan te komen.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Overdressed...
Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2010 – 08:45:28
Komt me volledig bekend voor. Hier is er danwel 1 ZZP'er die in pak en das loopt, maar voor de rest is het een mix van tshirts/overhemd boven jeans.
Sinds bij ons vrijwel alle externen zijn verdwenen (op technici na) zijn de kledingmores ook verder gedaald. Tot aan de directie toe is het zwak tot matig, en zelfs de eerstelijns mgr's zien een flodderig jasje als het hoogst haalbare (een enkele uitzondering met C&A-pak nagelaten).

Elke keer als ik het op m'n heupen krijg weet ik dat ik (negatieve) opmerkingen kan verwachten van zowel medewerkers als managers. En dan ben ik zelfs nog dasloos meestal. Nah ze moeten er maar aan wennen, misschien gaan eens de ogen open...

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Overdressed...
Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2010 – 11:18:59
In mijn beroep kom ik veel bij klanten in verschillende markten en dan houd ik er zeker rekening mee. Ik zal mij netter kleden als ik een bankinstelling bezoek. Ik zal mij meer casual kleden als ik bijvoorbeeld een klant bezoek in de zorg of educatie markt.

Voor mij wel een nadeel soms want ik voel mij het beste in een mooi pak met strop.

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Re: Overdressed...
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2010 – 17:47:46
Ik houd er vooral rekening mee bij klantbezoeken.
Van sommige bedrijven weet je dat de cultuur vrij casual is - een hoogwater broek en glimmende monks werken dan meestal niet in je voordeel.

Ik houd er vaak zelfs rekening mee welk horloge ik draag of met welke auto ik ga.
Zit er niet op te wachten dat een klant afhaakt omdat hij 'ziet waar zijn geld aan wordt uitgegeven'.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Overdressed...
Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2010 – 17:48:43
Ik houd er vooral rekening mee bij klantbezoeken.
Van sommige bedrijven weet je dat de cultuur vrij casual is - een hoogwater broek en glimmende monks werken dan meestal niet in je voordeel.

Ik houd er vaak zelfs rekening mee welk horloge ik draag of met welke auto ik ga.
Zit er niet op te wachten dat een klant afhaakt omdat hij 'ziet waar zijn geld aan wordt uitgegeven'.

Inderdaad zeer goed om over na te denken Guiliano.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:13:26
Ik houd er vooral rekening mee bij klantbezoeken.
Van sommige bedrijven weet je dat de cultuur vrij casual is - een hoogwater broek en glimmende monks werken dan meestal niet in je voordeel.

Ik houd er vaak zelfs rekening mee welk horloge ik draag of met welke auto ik ga.
Zit er niet op te wachten dat een klant afhaakt omdat hij 'ziet waar zijn geld aan wordt uitgegeven'.

Uiteindelijk moet iemand jou of jouw boodschap willen accepteren, willen 'kopen'. De juiste kleding op het juiste moment kan daar bij helpen, ik hou er altijd rekening mee, intern en extern. Waarom zou je het jezelf moeiljker maken?

Charlie

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:20:11
Wat ben ik toch blij dat ik geen 'verkoper' ben. Uiteraard houd ik ook rekening met mijn omgeving, maar dit is over het algemeen wanneer het daadwerkelijk noodzakelijk is.

Sum qui ego sum.

Mediaman

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:25:55
Wat ben ik toch blij dat ik geen 'verkoper' ben. Uiteraard houd ik ook rekening met mijn omgeving, maar dit is over het algemeen wanneer het daadwerkelijk noodzakelijk is.

Sum qui ego sum.

Wat doe je dan voor werk, het is in jouw werk niet noodzakelijk dat mensen goed naar je luisteren?

Charlie

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:30:51
Wat doe je dan voor werk, het is in jouw werk niet noodzakelijk dat mensen goed naar je luisteren?

Neen, ik werk niet.

Mediaman

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:32:24
Neen, ik werk niet.

Gepensioneerd, rentenieren of werkloos?

Charlie

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:34:20
Gepensioneerd, rentenieren of werkloos?

Geen van de drie.

Mediaman

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:37:03
Geen van de drie.

(zucht) Wat dan wel?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Overdressed...
Reactie #28 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:39:53
P.I.M.P misschien.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Charlie

  • Gast
Re: Overdressed...
Reactie #29 Gepost op: 25 maart 2010 – 21:42:52