Auteur Topic: Sutor Mantellassi  (66266 keer gelezen)

Dorpsgek

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #60 Gepost op: 28 oktober 2008 – 14:56:30
Mooie schoen, Hakeem. Ik ben zelf al een tijdje gecharmeerd van- en geinteresseerd in de schoenen van Mantellassi, met name model M1024 (zie site). Waar te krijgen en aan welke prijsrange moet ik ongeveer denken? Iemand? Alvast bedankt.


Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #61 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:13:48
Citaat
Mooie schoen, Hakeem. Ik ben zelf al een tijdje gecharmeerd van- en geinteresseerd in de schoenen van Mantellassi, met name model M1024 (zie site). Waar te krijgen en aan welke prijsrange moet ik ongeveer denken? Iemand? Alvast bedankt.

Sir Max is iig een (of misschien wel dè) dealer in Mantellassi hier in NL. Prijsrange? Ik denk zeker een euro of 700+.

Cerillo

  • Gebruiker
  • Berichten: 164
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #62 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:17:52
Bij vOvW in Maastricht ook geloof ik.

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #63 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:23:43
Als je nog iets in het noorden des lands zoekt, dorpsgek: ik heb zelf mijn paar mantelassi's gekocht bij Harvie in Groningen. Ze hebben niet heel veel maar je zou eens kunnen bellen.

Dorpsgek

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #64 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:35:50
Ik ben regelmatige bezoeker van Harvie, maar Mantellassi wordt er niet (meer) verkocht. Ik meen problemen met de toeleverancier of iets dergelijks. Als de prijs overigens werkelijk rond de 700 euro ligt, moet ik toch afhaken. Met mijn studenteninkomen is dat niet te betalen.

In ieder geval bedankt voor de informatie, mensen.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #65 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:37:10
Sartoria heeft ook een paar modellen staan. Rond de 500e. Volgens mij zijn de Sutors mij SM ook in die range.
This, madame, is Versailles.

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #66 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:39:39
oke, dat wist ik niet. Ik heb mijn paar (donkerblauwe suede loafers) daar vorig jaar september gekocht. Sindsdien daar niet meer naar schoenen gekeken.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2008 – 15:41:56 door Marijn

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #67 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:42:04
Citaat
Volgens mij zijn de Sutors mij SM ook in die range.

Ze worden daar geleverd inc SM spanners, C&J handgrades en Santoni GY a macchina niet. De Santoni's GY a mano dan weer wel, wat mij doet denken dat de prijs zeker meer is dan 600.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #68 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:44:29
Pauw en Nero (Heiligeweg) hebben ook Sutor. Volgens mij rond de EUR 500
The man with style, is the man who can smile

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #69 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:55:31
Ze worden daar geleverd inc SM spanners, C&J handgrades en Santoni GY a macchina niet. De Santoni's GY a mano dan weer wel, wat mij doet denken dat de prijs zeker meer is dan 600.
Die spanners stellen niks voor, bij Sartoria hebben ze ze ook, plastic spul is het.
This, madame, is Versailles.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #70 Gepost op: 28 oktober 2008 – 15:59:09
Hebben we het nu over Sir Max-spanners of Sutor Mantellassi-spanners?

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #71 Gepost op: 28 oktober 2008 – 16:35:01
Mooie schoen, Hakeem. Ik ben zelf al een tijdje gecharmeerd van- en geinteresseerd in de schoenen van Mantellassi, met name model M1024 (zie site). Waar te krijgen en aan welke prijsrange moet ik ongeveer denken? Iemand? Alvast bedankt.

Die van mij komen uit de SM ;) winkel in Milaan.
Een ontzettend mooie zaak met zowat de hele collectie.

Van wat ik daar gezien heb heeft Mantellassi een beperkte collectie 'blake' modellen (450 - 550 euro). Het overgrote deel is goodyear (600+) of noors (nog wat meer), wat redelijk overeen komt met wat ik van Santoni heb gezien (qua prijs dan).

Dat gezegd hebbende; voorlopig (!) schaal ik de kwaliteit van mijn Mantellassi's hoger in dan van mijn Santoni's...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #72 Gepost op: 28 oktober 2008 – 16:41:18
Die spanners stellen niks voor, bij Sartoria hebben ze ze ook, plastic spul is het.
Inderdaad, plastic.
Ik moet wel zeggen dat ze de schoen perfect opvullen en super 'op spanning' te brengen zijn middens de stelschroef.

al heb ik er ondertussen gewoon cederhouten spanners inzitten...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #73 Gepost op: 28 oktober 2008 – 18:18:53
Citaat
Citaat van: Rogier op Vandaag om 15:55:31
Die spanners stellen niks voor, bij Sartoria hebben ze ze ook, plastic spul is het.
Inderdaad, plastic.
Ik moet wel zeggen dat ze de schoen perfect opvullen en super 'op spanning' te brengen zijn middens de stelschroef.

al heb ik er ondertussen gewoon cederhouten spanners inzitten...

Ik refereer aan de mailing van Sir Max: "Dear Sir". Daarin staat dat ze alleen Sutor met de Norvegese constructie hebben, en inc. Sir Max cederhouten spanners geleverd worden. Dat maakt hetgeen wat ik stelde nog steeds geldig. 600 à 700+ dus.

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Sutor Mantellassi
Reactie #74 Gepost op: 28 oktober 2008 – 18:43:13
Ik refereer aan de mailing van Sir Max: "Dear Sir". Daarin staat dat ze alleen Sutor met de Norvegese constructie hebben, en inc. Sir Max cederhouten spanners geleverd worden. Dat maakt hetgeen wat ik stelde nog steeds geldig. 600 à 700+ dus.

En ik had het dan ook alleen maar over mijn eigen aankoop bij de SM (Sutor Mantellassi in dit geval...) winkel in Milaan; daar dus de 'standaard', plastic spanners met centrale stelschroef.

Qua prijs (wederom, eigen ervaring in de winkel in Milaan) is dat inderdaad het startpunt van de modellen met noorse constructie.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...