Auteur Topic: Stijliconen  (334627 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #240 Gepost op: 24 april 2007 - 22:27:31
Citaat van: "Don"
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Napoleon"
moeilijk uit te leggen maar ondanks dat het een sukkel is is het tegelijk een koning...

Koning, is dat het nieuwste modewoordje onder de studentjes?  :lol:

Zelf ben ik ook student, maar dat weerhoudt mij er niet van om zulk taalgebruik met enige verwondering aan te horen.

Naar ik heb begrepen kun je het ook vervoegen met (ir)reëel, waarbij irreëel een vergrotende trap is van reëel. Resultaat:

(Ir)reëel konings

Zonder achtervoegsel is irreëel het tegenovergestelde van reëel, net als in de grotemensenwereld.

Groeten,
Don

Ben benieuwd of jij in real-life niet op populair taalgebruik te betrappen valt...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #241 Gepost op: 24 april 2007 - 23:46:07
Tsja, ik heb even getwijfeld of ik niet te zeer offtopic ga en of een PM niet een betere mogelijkheid was, maar ik wilde mijn reactie toch maar op het forum plaatsen. Misschien dat die afweging alsnog anders uitpakt als er weer reacties op het onderstaande komen.

Citaat van: "Timothy"
Ik waardeer de stijl van de heer Agnelli ten zeerste. Mooie nochalante stijl, anders dan de rest. Dat laatste maakt hem in mijn ogen een waar stijl-icoon.

Ben benieuwd of jij in real-life niet op populair taalgebruik te betrappen valt...

Wellicht is het een beetje ouderwets, maar als ik schrijf gebruik ik de Nederlandse taal, die ik over het algemeen behoorlijk adequaat voor dat doel vind. Als ik spreek probeer ik zoveel mogelijk hetzelfde te doen. Natuurlijk ben ik te betrappen op populair taalgebruik. De essentie van taal is dat het leeft en dat het zich ontwikkelt. Dat betekent niet dat ik met elke mode meega (hier dringt zich een vergelijking met kledingkeuze op).  

Citaat van: "ruby tuesday"
Ja, maar om nu overal te gaan lopen zeiken over wat taalfouten/straattaal etc. en steeds maar oude posts te gaan quoten.. Confused

Tenzij mijn geheugen mij in de steek laat heb je me niet kunnen betrappen op het corrigeren van taalfouten van andere forumgebruikers. Ik ben van mening dat een ieder verantwoordelijk is voor de inhoud van zijn eigen posts. Soms heb ik nog wel eens de neiging om gebruikers op abjecte fouten te wijzen in hun posts via PM, maar dat betreft alleen feitelijke onjuistheden die ik vanuit eigen ervaring kan corrigeren. Voor het overige zijn er moderators.

Verder geloof ik dat dit de eerste reactie is waarin ik tegen straattaal/ populair taalgebruik aanschop. Dat is niet omdat ik zo graag schop, maar omdat stijl in mijn beleving meer omvat dan alleen het kopen van de juiste kleren. Waar het om draait is volgens mij 'goede smaak'. Die goede smaak moet in zoveel mogelijk aspecten van het leven zoveel mogelijk tot uiting worden gebracht.

Gezien de reacties is het punt wel gemaakt, dus denk ik dat ik het hier verder bij kan laten.

Groeten,
Don

Edit: Via PM werd ik er op gewezen dat er een verschil is tussen straattaal en populair taalgebruik.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Stijliconen
Reactie #242 Gepost op: 24 april 2007 - 23:51:44
Om dan meteen maar even het goede voorbeeld te geven. ik vind deze man getuigen van ontzettend veel stijl. Misschien geen officieël internationaal erkend icoon maar wel zeer stijlvol, zeker voor zijn leeftijd.

If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #243 Gepost op: 24 april 2007 - 23:55:04
Zeker Sergio, moet je je eens voorstellen hoe deze heer er uit zag toen hij nog jong was.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #244 Gepost op: 25 april 2007 - 00:00:03
Het geheel is zeer heftig en zwaar, maar hij komt er zonder enig probleem mee weg. Hij zou in de jaren 50 vast niet hebben misstaan ;-)

Vanità - modern tailors

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #245 Gepost op: 25 april 2007 - 00:01:08
Zeker Sergio, moet je je eens voorstellen hoe deze heer er uit zag toen hij nog jong was.

In dit verband vind ik dat de volgende quote, welke werd gepost op de weblog A Suitable Wardrobe, niet mag ontbreken:

Citaat
"I would rather have a young fellow too much than too little dressed; the excess on that side will wear off, with a little age and reflection; but if he is negligent at twenty, he will be a sloven at forty, and stink at fifty years old. Dress yourself fine where others are fine, and plain where others are plain; but take care always that your clothes are well made and fit you, for otherwise they will give you a very awkward air."

-Letters to His Son, Philip Stanhope, 4th Earl of Chesterfield

Groeten,
Don

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #246 Gepost op: 20 mei 2007 - 23:04:35
De heren van Dé Bank (nu nog wel dan) kunnen er ook wat van... :lol:

Als ze nou effen lange kousen droegen dan stond het best goed...

Vanità - modern tailors

Quattroporte

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #247 Gepost op: 24 mei 2007 - 14:49:07
Citaat van: "Sergio"
De heren van Dé Bank (nu nog wel dan) kunnen er ook wat van... :lol:

Als ze nou effen lange kousen droegen dan stond het best goed...

Wel grappig, alsof u ook een groeispurt maakt  :D  Leuk ingespeeld op het de hoogwater mode

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijlicoon
Reactie #248 Gepost op: 19 juni 2007 - 02:37:34
Heren,

De onderstaande foto's dienen om te illustereren dat je 'regels' kunt breken, als je er maar genoeg talent voor hebt, cq. bereid bent om er over na te denken:

Bron: The Sartorialist (CTRL + F, zoek op 9:09).

Groeten,
Don

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #249 Gepost op: 19 juni 2007 - 04:57:04
Welke regels breekt hij volgens jou, Don?
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #250 Gepost op: 19 juni 2007 - 08:11:12
Citaat van: "Camiceria"

Dat zit ik me ook net af te vragen.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #251 Gepost op: 19 juni 2007 - 08:42:48

Ik denk dat Don het overhemd in combinatie met het pak bedoelt...
visgraat met een ruit in het pak. Ik vind het mooi staan en zeker niet storend. Die Rolex is ook cool ;)

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #252 Gepost op: 19 juni 2007 - 08:50:22
Ik heb de popcorn en cola er vast bijgepakt, want we krijgen straks een uiteenzetting van Don waar je minstens anderhalf uur mee zoet bent!  :lol:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

jvain

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #253 Gepost op: 19 juni 2007 - 09:58:25

Ik denk dat Don het overhemd in combinatie met het pak bedoelt...
visgraat met een ruit in het pak. Ik vind het mooi staan en zeker niet storend. Die Rolex is ook cool ;)

Inderdaad, denk ook dat hij bedoelt streep op streep op streep... maar, we zullen zien wat het epistel van Don ons brengt :lol:
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”

Benjamin Franklin

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Stijliconen
Reactie #254 Gepost op: 19 juni 2007 - 10:02:20
Ik heb de popcorn en cola er vast bijgepakt, want we krijgen straks een uiteenzetting van Don waar je minstens anderhalf uur mee zoet bent!  :lol:

Ik ben er ook al voor gaan zitten!! :wink:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot