Tsja, ik heb even getwijfeld of ik niet te zeer offtopic ga en of een PM niet een betere mogelijkheid was, maar ik wilde mijn reactie toch maar op het forum plaatsen. Misschien dat die afweging alsnog anders uitpakt als er weer reacties op het onderstaande komen.
Ik waardeer de stijl van de heer Agnelli ten zeerste. Mooie nochalante stijl, anders dan de rest. Dat laatste maakt hem in mijn ogen een waar stijl-icoon.
Ben benieuwd of jij in real-life niet op populair taalgebruik te betrappen valt...
Wellicht is het een beetje ouderwets, maar als ik schrijf gebruik ik de Nederlandse taal, die ik over het algemeen behoorlijk adequaat voor dat doel vind. Als ik spreek probeer ik zoveel mogelijk hetzelfde te doen. Natuurlijk ben ik te betrappen op populair taalgebruik. De essentie van taal is dat het leeft en dat het zich ontwikkelt. Dat betekent niet dat ik met elke mode meega (hier dringt zich een vergelijking met kledingkeuze op).
Ja, maar om nu overal te gaan lopen zeiken over wat taalfouten/straattaal etc. en steeds maar oude posts te gaan quoten.. Confused
Tenzij mijn geheugen mij in de steek laat heb je me niet kunnen betrappen op het corrigeren van taalfouten van andere forumgebruikers. Ik ben van mening dat een ieder verantwoordelijk is voor de inhoud van zijn eigen posts. Soms heb ik nog wel eens de neiging om gebruikers op abjecte fouten te wijzen in hun posts via PM, maar dat betreft alleen feitelijke onjuistheden die ik vanuit eigen ervaring kan corrigeren. Voor het overige zijn er moderators.
Verder geloof ik dat dit de eerste reactie is waarin ik tegen straattaal/ populair taalgebruik aanschop. Dat is niet omdat ik zo graag schop, maar omdat stijl in mijn beleving meer omvat dan alleen het kopen van de juiste kleren. Waar het om draait is volgens mij 'goede smaak'. Die goede smaak moet in zoveel mogelijk aspecten van het leven zoveel mogelijk tot uiting worden gebracht.
Gezien de reacties is het punt wel gemaakt, dus denk ik dat ik het hier verder bij kan laten.
Groeten,
Don
Edit: Via PM werd ik er op gewezen dat er een verschil is tussen straattaal en populair taalgebruik.