Auteur Topic: Stijliconen  (310368 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #105 Gepost op: 10 maart 2006 – 08:47:20
Geen idee wat hij aanhebt kwa merken maar Jules Deelder kan imho ook onder de stijliconen geplaatst worden...

Citaat

Wat minder Rotterdams aan hem is, is zijn unieke verschijning in het straatbeeld van de werkstad, waar het overheersende modebeeld door de spijkerbroek, het T-shirt en de sportschoenen wordt bepaald. Hoe moet je het noemen: dandy? Een dandy is een persoon die met bijzondere aandacht de mode volgt en zijn uiterlijk verzorgt.
Aan zijn uiterlijk besteedt Deelder inderdaad veel aandacht, maar de kleding en toebehoren waarmee hij zich voorbereidt zijn kapitale herenhuis aan de Mathenesserlaan in Rotterdam te verlaten (‘als ik het gevoel heb dat ik er lullig uitzie, ga ik de straat niet op’) behoren beslist niet tot de hedendaagse mode.
Alvorens zich in het openbaar te vertonen wordt zorgvuldig een keuze gemaakt uit zijn uitgebreide garderode aan pakken, hoeden, dassen en schoenen, waaronder enkele paren two-toned shoes en toebehoren als een lorgnet of een exemplaar uit zijn collectie oude, maar vooral buitenissige zonnebrillen.
De mode volgen is precies wat Deelder niet doet. Hij schept zijn eigen mode. In 2000 werd hij door het tijdschrift Esquire verkozen tot de best geklede Nederlander.

Bovendien staat zijn kleurkeuze mij wel aan :P

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #106 Gepost op: 10 maart 2006 – 08:50:35
Hier nog een stukje: http://krant.telegraaf.nl/krant/ditjaar/hetjaar2000/teksten/jaar00.deelder.html

Citaat

AMSTERDAM - Hij geeft een vermogen uit aan zwarte maatpakken, Italiaanse schoenen, geweven dassen en een enorme collectie brillen, maar dat levert Jules Deelder dan ook de titel 'best geklede man van Nederland' op.

Tijdens de verkiezing van het maandblad Esquire verslaat de Rotterdamse dichter onder anderen kok Joop Braakhekke ('Alleen maatpakken, in gewoon Armani lijk ik wel een zwerver'), Pim Fortuyn ('Ik kleed me formeel met een gezellige toets') en de juist zeer sjofel geklede Big Brother Bart Spring in 't Veld.

Met mode wil winnaar Deelder niets te maken hebben. Het gaat er de nachtburgemeester slechts om dat je jezelf kunt zijn in de kleding die je draagt. "Ik voel me fijn in donkere pakken, dat staat me. Hoewel ik in een duister verleden wel eens zuurstokroze heb gedragen, en sinds jaar en dag content ben met mijn blauwe spijkerpak, wat ik voor het juiste effect wel met de hand schrob."

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #107 Gepost op: 10 maart 2006 – 09:07:32
Totaal niet mijn stijl maar hoort hier inderdaad wel thuis (in tegenstelling tot Bart Jump in the Field)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #108 Gepost op: 10 maart 2006 – 09:17:59
Jules Deelder heeft idd wel een eigen stijl, Big Brother Bart draagt daarentegen de echte A&F look.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Stijliconen
Reactie #109 Gepost op: 10 maart 2006 – 12:37:35
A&F? Doesn't ring a bell.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #110 Gepost op: 10 maart 2006 – 12:58:45
Google

A&F

I'm feeling lucky

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Stijliconen
Reactie #111 Gepost op: 10 maart 2006 – 13:52:57
Geinig collectie maar niet mijn smaak.

http://www.abercrombie.com/anf/lifestyles/html/film.html

Quicktime HD rules 8)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Immanuel

  • Gast
Stijliconen
Reactie #112 Gepost op: 12 mei 2006 – 11:14:43
mn grootvader, mijn grootste stijhlicoon en motivatie..


Jason

  • Gast
Stijliconen
Reactie #113 Gepost op: 11 juli 2006 – 19:00:04
Jeremy Hackett, als vertegenwoordiging van Engeland tussen al deze Italianen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #114 Gepost op: 11 juli 2006 – 19:09:14
Citaat van: "Jason"
Jeremy Hackett, als vertegenwoordiging van Engeland tussen al deze Italianen.
Mee eens Jason.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #115 Gepost op: 13 juli 2006 – 11:43:42
K zag laatst nog een foto van Fred Astaire op het net. Die liet zijn pakken bij A&S maken, erg mooi!
Return to innocence...

Papageno

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #116 Gepost op: 13 juli 2006 – 13:40:13
Gianni Agnelli: met zijn horloge over zijn hemdsmouwen. Briljant!

Lapo Elkann: laatst een foto gezien met hem in een heel mooi strak double breasted pak. Ik wist niet dat het mooi kon zijn double breasted pakken maar stond echt super. Nu nog van de cocaine afblijven en hij blijft een stijlicoon voor mij.
Dit is ook wel een mooie combi:


Qua Nederlanders??
hmm...
Van Pim Fortuijn vond ik zijn dasknoop intrigerend. Voor de rest eigenlijk niet.
Humberto Tan weet me ook te verrassen met zijn kledingkeuze. Maar om hem nu een stijlicoon te noemen?? Dat gaat iets te ver (idem voor Pim F.).

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #117 Gepost op: 13 juli 2006 – 23:11:41
Lapo Elkann,

Helemaal mee eens - zat onlangs te eten bij Balthazar in NYC en hij zat aan de tafel naast me. Die jongen heeft charisma met een echte karakter kop - een lefgozer. Zat mooi in het pak, donker blauw double breasted, Berluti's aan de voeten, witte pochet en wit shirt no tie.
Inderdaad hoop dat ie nu alleen nog van de coke kan blijven  :wink:
Where has all the glamour gone?

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Stijliconen
Reactie #118 Gepost op: 14 juli 2006 – 12:01:28
Nog een paar jongens met klasse.
Als je ze in de bladen tegenkomt altijd opletten wat ze dragen, want meestal zeer leerrijk !

Matteo Marzotto - zakenpartner van Valentino en altijd strak in het pak, zeer italian

Prince Kyrill of Bulgaria - geen troonopvolger maar altijd klassevol gekleed en getrouwd met ook weer een klassedame - die jongen heeft goeie smaak

Don Jaime de Marichalar - schoonzoon van de Spaanse koning en bankier, zeer snob, maar alles wat ie aanheeft zit perfect. 3 delige pakken en Berluti "type of guy", Etro & co voor casual
Where has all the glamour gone?

Jason

  • Gast
Stijliconen
Reactie #119 Gepost op: 14 juli 2006 – 12:18:27

 Stijlicoon?

Citaat van: "Snob"

Nog een paar jongens met klasse.
Als je ze in de bladen tegenkomt altijd opletten wat ze dragen, want meestal zeer leerrijk !

Matteo Marzotto - zakenpartner van Valentino en altijd strak in het pak, zeer italian.


Marzotto, daarnaast Lodovico Barbera, van sartorialist.