Auteur Topic: [Webstore] Yoox  (237809 keer gelezen)

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Webstore] Yoox
Reactie #825 Gepost op: 17 januari 2017 – 21:57:19
Zoals jullie kunnen lezen heb ik een katoenen jasje van Corneliani bij Yoox gekocht.
Kreeg nog eens 20 procent extra korting dus was een erg leuke prijs.
Er is echter iets fout gegaan, aan de binnenkant zijn twee naden los gekomen.
Hierdoor kan ik wel mooi het 'canvas' bekijken, erg leuk.
Alleen het jammer is dat dit natuurlijk niet de bedoeling is.


Graag zou ik dit willen aankaarten bij Yoox.
Alleen weet ik niet precies waar ik dit moet melden en om wat ik moet vragen. Een exchange (wat ik een heel gedoe vind).
Of kan ik om vergoeding vragen en het laten fixen door de lokale turk (als het überhaupt te fixen is).
Hebben jullie ideeën?

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #826 Gepost op: 17 januari 2017 – 22:04:40
Als je geen zin hebt in gedoe en het simpelweg twee keer naaien is zou ik het de Turk laten doen voor een paar euro's :)

Marknuch

  • Gebruiker
  • Berichten: 568
  • One does not simply walk into Pitti Uomo
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #827 Gepost op: 17 januari 2017 – 22:08:02
Wat denk je dat Yoox gaat doen? Die zullen echt geen tegemoetkoming geven. De staandaardhouding is "Het is een outlet en bevalt het niet, dan stuur je het maar terug". Gewoon door de lokale naaiboer laten fixen, dan heb je alsnog een jasje voor bijna niks. Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, dan moet je accepteren dat het soms 15 cent kost.
"Auscultare disce, si nescis loqui."

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #828 Gepost op: 17 januari 2017 – 22:22:18
Wat denk je dat Yoox gaat doen? Die zullen echt geen tegemoetkoming geven. De staandaardhouding is "Het is een outlet en bevalt het niet, dan stuur je het maar terug". Gewoon door de lokale naaiboer laten fixen, dan heb je alsnog een jasje voor bijna niks. Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, dan moet je accepteren dat het soms 15 cent kost.

Onlangs een truitje met een foute weving. Kan je een foto doorsturen en krijg je een voorstel voor een deel refund. Zou ik in dit geval dus zeker doen en idd bij een Turk even laten maken als het jasje verder gewoon goed is.
Tribula

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #829 Gepost op: 17 januari 2017 – 22:24:53
Precies Yoox is erg coulant en tegenwoordig ook geen echte outlet meer.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Webstore] Yoox
Reactie #830 Gepost op: 17 januari 2017 – 22:26:57
Thanks, gelijk even gedaan.
Kwam er net ook achter dat ze naden die de schoudervulling bedekken (in dit geval dun stukje canvas) ook los zitten.
Dus zal wel een fout afgestelde machine zijn of zoiets. 

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.379
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #831 Gepost op: 18 januari 2017 – 08:11:21
Wat denk je dat Yoox gaat doen? Die zullen echt geen tegemoetkoming geven. De staandaardhouding is "Het is een outlet en bevalt het niet, dan stuur je het maar terug". Gewoon door de lokale naaiboer laten fixen, dan heb je alsnog een jasje voor bijna niks. Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, dan moet je accepteren dat het soms 15 cent kost.

Nee hoor, foto maken en doorsturen naar Yoox,even op site kijken, komen zij met een kortingsvoorstel.
Niet naar je zin, kun je het gewoon terug sturen.
Top service.

Pinacolada

  • Gebruiker
  • Berichten: 99
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #832 Gepost op: 02 juli 2018 – 23:39:29
Ik zie dat er veel in dit topic wordt gesproken over oude collectie items op de yoox site, waardoor de prijs laag is. Ik vroeg me af wat jullie ervaring is wat betreft de kwaliteit?

Ik heb bijvoorbeeld onderstaande items gezien, maar twijfel of dit dezelfde kwaliteit is als bij bv een Oger of Pauw?

https://www.yoox.com/nl/38601536EB/item#dept=men&sts=sr_men80&cod10=38601536EB&sizeId=4&sizeName=39

https://www.yoox.com/nl/13112385FF/item#dept=men&sts=sr_men80&cod10=13112385FF&sizeId=10&sizeName=36

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
[Webstore] Yoox
Reactie #833 Gepost op: 02 juli 2018 – 23:54:25
Ik koop af en toe wat bij Yoox en je moet een beetje opletten wat je koopt. Ze hebben vooral de rare niet-goed-verkoopbare meuk. Echter, met goed zoeken kan je soms ook mooie stukken vinden. Genoemde zaken zullen echter de nieuwere collectie en betere lijnen verkopen en Yoox alles wat los en vast zit. Een beetje geluk en goed speuren dus.

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #834 Gepost op: 02 juli 2018 – 23:59:27
Oftewel: verder zoeken :)

Pinacolada

  • Gebruiker
  • Berichten: 99
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #835 Gepost op: 15 november 2018 – 10:56:10
Hebben jullie wel eens een item gekocht waarbij stond vermeld: fits large?

Ik zie bv een truitje van fedeli waarbij fits large staat, vraag me af of een maat kleiner goed valt in vergelijking met een fedeli truitje aangeschaft bij osjee.

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #836 Gepost op: 15 november 2018 – 11:19:15
Ligt eraan. Als dat truitje bij Osjee ook krap was t.o.v. ander spul dan hoef je niet op die fits large te letten, maar kan je dezelfde maat nemen.

Heeft Yoox nog iets van een BlackFriday deal? Weet iemand dat van vorig jaar?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.379
    • Bekijk profiel
[Webstore] Yoox
Reactie #837 Gepost op: 15 november 2018 – 13:14:11
Hebben nu Winter in Style, 25% extra korting op speciale selectie.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
Re: [Webstore] Yoox
Reactie #838 Gepost op: 13 augustus 2023 – 14:29:17
Ga dit toch een schop geven. Het is qua online outlets de beste die er is. Vooral santoni en caruso komt regelmatig goed in de sale.Heb er allerlei caruso pakken gehaald tussen de 200 en 300 euro. Slechts 1 maal een keer gehad dat een naad van een jasje niet goed was (die fixte de turk voor een tientje). Maar voor het overige zeer tevreden. Enige nadeel is dat je niet altijd goed kan zien wat je precies koopt. Als je een barba hemd koopt weet je niet of het met een geplooide mouwinzet is of niet. En je weet niet ook niet altijd de lijn. Maar dat geldt in zekere zin voor alle webshops.  Een aanrader dus! En otrium voor de suitsupply sale.
l bello è quello che non si vede

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: [Webstore] Yoox
Reactie #839 Gepost op: 13 augustus 2023 – 15:36:28
Eens, yoox dikke prima, en otrium ook voor de Schiesser pyjama’s
Be yourself no matter what they say