Auteur Topic: Bologna  (3932 keer gelezen)

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Bologna
Gepost op: 31 mei 2006 – 07:03:56
edit
Return to innocence...

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2006 – 14:46:43
edit
Return to innocence...

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #2 Gepost op: 25 september 2006 – 14:57:47
edit
Return to innocence...

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #3 Gepost op: 25 september 2006 – 15:20:12
Bologna is zeker een prachtige stad! Ergens in het centrum verstopt zit een atelier met handgemaakte pakken voor (destijds) rond de EUR 850 van goede kwaliteit. Weet alleen niet meer precies waar, dus daar heb je weinig aan. Kan alleen maar beamen dat het de moeite waard is om de stad te bezoeken.

Voor de kenners: Umberto Eco (mijn favoriete schrijver) doceert er semiotiek aan de universiteit.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2006 – 22:06:30
edit
Return to innocence...

Napoleon

  • Gast
Bologna
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2006 – 10:08:28
ben een dagje in bologna geweest toen we van milaan naar cannes reden. leuke stad en leuke eettentjes!

Tumbelaka

  • Gebruiker
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #6 Gepost op: 11 september 2015 – 23:01:30
Ik heb een tripje gewonnen om met "de Schoenenfabriek" naar Le Marche om in de fabrieken van Elia Maurizi en Giorgio te bezoeken. Wie heeft er nog tips voor sf-spots in de omgeving?

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #7 Gepost op: 11 september 2015 – 23:06:10
Ik Denk dat bontoni daar ook dichtbij zit

Camicia

  • Gebruiker
  • Berichten: 657
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #8 Gepost op: 25 september 2015 – 08:57:31
Tumbelaka vroeg mij voor een lijstje met leuke dingen in Bologna qua eten / SF-spots etc. Ik bedacht me dat het ook wel goed is om hier neer te zetten.

- Eataly, een soort restaurant van drie verdiepingen in een boekwinkel. Zit op
Via Degli Orefici, 19 - 40126 Bologna Wel wat prijzig vergeleken met het gemiddelde restaurant in de stad.
- Bar Zanarini, een koffiebar / ontbijtbar aan Piazza Giavanni. Sjeike tent. Wel iets duurder dan normaal (3 euro voor koffie etc)
- Tamburini, een traiteur, echt fantastisch eten. Verse pasta's / vleeswaren / hammen etc etc alles is er. Wel duur maar is ook ongeveer de beste uit de stad.
Piazza della Mercanzia
- Cremeria Funivia, Piazza Cavour beste ijstent van Bologna. Niet gek duur (3 euro voor drie bollen) maar er is waarschijnlijk wel een kleine wachtrij a 10 minuten
- Osteria dell'Orsa, niet heel duur restaurant maar wel echt nice Via Mentana 1
- Lab 16, een groot terras wat om 00:00 nog steeds bomvol zit. Perfect om in het warme nazomer weer nog wat te drinken. Bier kost 3,50 voor een vaasje. Via Zamboni
- Caffe Delle Sette, zit aan het plein van de zeven kerken. Via Santo Stefano 15
Espresso is 90 cent, cappuchino 1,30 etc. Super goed en niet duur. Wel aan de bar opdrinken anders kost het tweemaal zoveel.
- Vineria Favalli, wijnbar die voorbij de koffiebar zit op de Via Sante Stefano, zit op nummer 5. Super fraaie tent, veel aanbod en wijn begint bij 3,- per glas tot 6,- ofzo met bubbels.

Verdere tips:

- Via Zamboni is de straat richting de universiteit, veel leuke tentjes en terrasjes
- Rondom de Eataly en Tamburini zitten heel veel eetgelegenheden, je moet gewoon wat stegen inlopen
- Het gehele gebied rondom de twee torens is het leukste / gezelligste. Daar zitten de terrassen enzo
- Bezoek de San Michele In Bosco, zit bovenop de berg en je kan er naartoe lopen met een soort trappengalerij. Wandeling van een paar kilometer maar zeker de moeite waard. Daar heb je ook een perfect uitzicht over de stad en begrijp je gelijk waarom het oa de rode stad wordt genoemd.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #9 Gepost op: 25 september 2015 – 09:02:56
Zeker dit restaurant eens proberen.

http://www.savoia.it/ristorante-garganelli


Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Bologna
Reactie #10 Gepost op: 25 september 2015 – 09:21:48
http://www.trattoriadiviaserra.it/#_=_

Leuk restaurantje in soort omgebouwde garage.