Auteur Topic: Pijpjes  (12050 keer gelezen)

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2006 – 12:27:03
idd, maar dat moet je ook ff aangeven bij het inkorten van je jeans als het niet gezegd wordt. Jacob Cohen jeans geeft er zelfs garen bij zodat het gestikt is in exact dezelfde garenkleur en soort.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2006 – 12:35:57
Citaat van: "Merlino"
Ja, wat kun je dan ook verkloten aan het inkorten van een broek?
Iemand nog in de markt voor een Attolini S150 boxershort?  :wink: Wat is er met die foto gebeurd hierboven? Ik zie m niet.
esus saves, George Nelson withdraws!

Jason

  • Gast
Pijpjes
Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2006 – 20:47:52
Citaat van: "Vortex"
Je ziet hier duidelijk dat het verschil in beenlengte niet is doorgevoerd in de lengte van de pijp.


Nogmaals, je hebt gelijk. Maar ik denk dat zelfs de beste nederlandse kleermakers bij een ongelijk afgespelde broek denken dat er een fout met afspelden is gemaakt. Ik vraag me af of ze bij pauw en oger kijken naar een verschil in beenlengte bij het afspelden van een rtw pak.

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2006 – 21:07:43
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Vortex"
Je ziet hier duidelijk dat het verschil in beenlengte niet is doorgevoerd in de lengte van de pijp.


Nogmaals, je hebt gelijk. Maar ik denk dat zelfs de beste nederlandse kleermakers bij een ongelijk afgespelde broek denken dat er een fout met afspelden is gemaakt. Ik vraag me af of ze bij pauw en oger kijken naar een verschil in beenlengte bij het afspelden van een rtw pak.

Doen ze, zo is bij mij de rechter mouw iets langer. Niet alleen bij pakken, maar ook bij hemden
edit: was zo bij Oger, dus ik neem aan dat ze hier bij Pauw ook wel rekening mee zullen houden
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2006 – 21:14:57
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Vortex"
Je ziet hier duidelijk dat het verschil in beenlengte niet is doorgevoerd in de lengte van de pijp.


Nogmaals, je hebt gelijk. Maar ik denk dat zelfs de beste nederlandse kleermakers bij een ongelijk afgespelde broek denken dat er een fout met afspelden is gemaakt. Ik vraag me af of ze bij pauw en oger kijken naar een verschil in beenlengte bij het afspelden van een rtw pak.


Iederee is zo'n beetje wel ongelijk, daarbij moeten ze gewoon vertrouwen op de opmerkingen op het blaadje :)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2006 – 21:26:55
Citaat van: "cheukert"
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Vortex"
Je ziet hier duidelijk dat het verschil in beenlengte niet is doorgevoerd in de lengte van de pijp.


Nogmaals, je hebt gelijk. Maar ik denk dat zelfs de beste nederlandse kleermakers bij een ongelijk afgespelde broek denken dat er een fout met afspelden is gemaakt. Ik vraag me af of ze bij pauw en oger kijken naar een verschil in beenlengte bij het afspelden van een rtw pak.

Doen ze, zo is bij mij de rechter mouw iets langer. Niet alleen bij pakken, maar ook bij hemden
edit: was zo bij Oger, dus ik neem aan dat ze hier bij Pauw ook wel rekening mee zullen houden


Bij Pauw, Oger, en Sartoria spelden ze gewoon allebei de broekspijpen af, dus dan komt het sowieso goed  :D
This, madame, is Versailles.

Jason

  • Gast
Pijpjes
Reactie #21 Gepost op: 10 mei 2006 – 22:36:07
Ok. Ik bedoel dus dat 9 van de 10 mensen en kleermakers ongelijke pijpen als 'fout' zullen zien, en dat het daarom gebeurd is.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #22 Gepost op: 10 mei 2006 – 22:39:14
Wat Pauw betreft kan ik dat bevestigen.

Een broek gekocht bij Oger Amsterdam was wel ongelijk afgespeld naar de kleermaker gegaan (Vingerhoedje, was ik toch al niet echt over te spreken). Toen ik de broek ophaalde, heb ik nog aan een van de dames van Oger gevraagd of ze de pijpen wilde nameten, omdat de ene een cm langer zou moeten zijn. Zij nameten en volgens haar was dit verschil inderdaad aangebracht. Bij meting thuis bleken de pijpen precies even lang. Dit is geen halszaak voor mij, ik sluit ook zeker niet uit dat ze oprecht meende dat er een cm verschil was, maar ik denk dat ik gezien mijn eerdere ervaringen met het Vingerhoedje voortaan broeken gekocht bij Oger zelf maar naar de kleermaker breng die Pauw gebruikt. Zit aan het Roelof Hartplein trouwens, die kleermaker van Pauw. Broek bij Oger Den Haag gekocht: wel goed gegaan.

Bij Pauw gaat het dus goed, althans bij mij. Bij Oger niet altijd.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pijpjes
Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2006 – 22:40:55
Citaat van: "Jason"
Ok. Ik bedoel dus dat 9 van de 10 mensen en kleermakers ongelijke pijpen als 'fout' zullen zien, en dat het daarom gebeurd is.


Waarom? Er wordt toch niet gevraagd het geleverde afgemeten werk in twijfel te trekken en daar hun eigen interpretatie op los te laten? Ze zullen ongetwijfeld ook wel weten dat verschillende beenlengtes iets heel normaals is.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Jason

  • Gast
Pijpjes
Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2006 – 23:01:11
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Jason"
Ok. Ik bedoel dus dat 9 van de 10 mensen en kleermakers ongelijke pijpen als 'fout' zullen zien, en dat het daarom gebeurd is.


Waarom? Er wordt toch niet gevraagd het geleverde afgemeten werk in twijfel te trekken en daar hun eigen interpretatie op los te laten? Ze zullen ongetwijfeld ook wel weten dat verschillende beenlengtes iets heel normaals is.


ik denk dat dat maar voor weinig kleermakers geldt.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2006 – 13:31:31
Dan gaan ze maar vakkenvullen ofzo hoor!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Pijpjes
Reactie #26 Gepost op: 12 mei 2006 – 18:09:18
Vandaag even langsgeweest en ze gaan de foutjes verhelpen. Bij de incotex heeft de "kleermaker" zelfs gewoon met de naaimachine een naad in de band genaaid bij de after dinner split om de band in te korten. Toen me dat opviel liet ik het zien en schrokken ze zelf ook even.

Edit: Inmiddels is alles netjes opgelost. Wat mij betreft had de kleermaker een erg slechte dag :)