Auteur Topic: Jan Ackermans Tilburg  (5155 keer gelezen)

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Jan Ackermans Tilburg
Gepost op: 06 mei 2006 – 16:46:02
Vandaag ben ik toch maar weer eens Jan Ackermans in Tilburg, op het Stadhuisplein, binnengelopen. Mijn eerste pak heb ik bij hem gekocht, en  ik kreeg er toen voor fl. 100 een heel mooi wit Baldessarini hemd bij dat ruim 4 keer zoveel kostte als ik me niet vergis. Dus ik heb wel een beetje een zwak voor ons Jan. Elders heb ik al opgemerkt dat Ackermans sinds een half jaar tot een jaar Caruso verkoopt en ik wilde wel eens met eigen ogen zien wat het aanbod precies was. Hij had niet echt heel veel pakken, ik denk 4 verschillende Caruso's, waarvan er voor mijzelf maar 1 in aanmerking komt te kopen. Maar wat wel een grote meevaller was, is dat Jan Ackermans ook Borrelli hemden verkoopt (en jeans en broeken), en een nog grotere meevaller dat hij ook MTM Borrelli hemden verkoopt. RTW kost vanaf 209, MTM 300-350 (Sea Island)-tot boven de 400.
Verder verkoopt hij Polo RL (pakken), Corneliani, Nino Danieli (of zo, volgens mij wordt dat ook door Corneliani gemaakt), Boss en nog wat knitwear merken. Ik geloof ook La Martina. Wel een aardige upgrade van zijn assortiment, moet ik zeggen.
Ik weet niet of ik nu direkt bij hem een Borrelli MTM zou kopen, want een zaak als Oger heeft wel meer ervaring met maatwerk. Maar het is toch het overwegen waard.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2006 – 17:54:34
Als je precies weet welke maten je hebt cq wilt hebben qua shirt lijkt het me geen probleem. Misschien kun je daar zelfs nog wel een mooier prijsje maken. Je kunt ze ook de maat laten nemen van een shirt dat je perfect vind zitten. Wel even rekening houden met een kleine marge voor het krimpen na het wassen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2006 – 19:39:34
Ik heb bij Oger een Borrelli MTM laten maken, dat hemd wordt als het goed gaat begin juli geleverd. Oger werkt met een pashemd in de boordmaat die je hebt en daarvan worden dan waar nodig centimeters afgetrokken. Daar kan ik niet zo veel mee, in de eerste plaats omdat ik de gegevens niet heb, en in de tweede plaats niet omdat ik niet weet hoe Ackermans werkt. Nu is aan het tweede wel iets te doen, maar of Oger mij mijn "maten" zomaar ter beschikking stelt? En de prijzen die ik bij Ackermans hoorde (voor MTM) wijken niet echt af van de prijs van Oger. Ik ga sowieso niet meer dan 350 EUR betalen voor een hemd, op dit moment. Denk ik  :)  Chasen's lijkt me dan toch een zaak die wat meer ervaring heeft wat MTM betreft. Maar ik dacht: laat ik Tilburg en omstreken erop wijzen dat je nu ook bij Ackermans terecht kunt voor Borrelli. Doen we toch weer mee...
esus saves, George Nelson withdraws!

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2006 – 20:07:30
wat ik overigens wel betreur.. Amsterdam, Rotterdam, Breda(Tielen toch?)Utrecht volgens mij en nu ook Tilburg.. lekker exclusief zeg  :roll:

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2006 – 21:54:18
Nijmegen (Maarten Tijssen) niet te vergeten en volgens mij in Den Bosch ook. Maar er zijn kennelijk in Tilburg niet zo heel veel mensen bereid 200+ voor een hemd te betalen, althans nog niet op dit moment. Dat begreep ik van de verkoper. Ik denk dat ze een stuk of 5 verschillende hemden hadden liggen. Baldessarini ging er toendertijd uit omdat "men dat [merk] hier niet begrijpt". Of de geesten nu wel rijp zijn voor een merk als Borrelli?
esus saves, George Nelson withdraws!

Huey

  • Gast
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #5 Gepost op: 06 mei 2006 – 22:07:46
Citaat van: "ruby tuesday"
wat ik overigens wel betreur.. Amsterdam, Rotterdam, Breda(Tielen toch?)Utrecht volgens mij en nu ook Tilburg.. lekker exclusief zeg  :roll:

Of het exclusief is of niet maakt me niet uit om eerlijk te zijn. Wat ik leuk vind van mtm is dingen krijgen hoe je ze hebben wilt. Of er nu Borrelli, Barba, Finamore, Indian Tailors no.1, NvN/N&K op staat zal me worst wezen. Zolang het eindproduct maar goed is.

Denk dat de meesten hier er wel zo over denken, als je exclusief wilt zijn moet je kijken naar die 1e Dior lijn. Die is echt reteduur.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #6 Gepost op: 06 mei 2006 – 22:25:55
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "ruby tuesday"
wat ik overigens wel betreur.. Amsterdam, Rotterdam, Breda(Tielen toch?)Utrecht volgens mij en nu ook Tilburg.. lekker exclusief zeg  :roll:

Of het exclusief is of niet maakt me niet uit om eerlijk te zijn. Wat ik leuk vind van mtm is dingen krijgen hoe je ze hebben wilt. Of er nu Borrelli, Barba, Finamore, Indian Tailors no.1, NvN/N&K op staat zal me worst wezen. Zolang het eindproduct maar goed is.

Denk dat de meesten hier er wel zo over denken, als je exclusief wilt zijn moet je kijken naar die 1e Dior lijn. Die is echt reteduur.


dan denken wij er anders over.. je moet er wel feeling mee hebben. Niet iedereen kan met geld smijten zoals jij. Als ik kan kiezen om 300 uit te geven aan iets wat bijna niemand heeft of aan iets wat er velen wel hebben kies ik, en ik denk velen voor het eerste. Moet jij toch weten, zal binnen jouw branche toch niet anders gaan?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #7 Gepost op: 07 mei 2006 – 07:54:57
Citaat van: "ruby tuesday"
wat ik overigens wel betreur.. Amsterdam, Rotterdam, Breda(Tielen toch?)Utrecht volgens mij en nu ook Tilburg.. lekker exclusief zeg  :roll:


Vergeet vOvW in Maastricht niet!! :wink:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #8 Gepost op: 07 mei 2006 – 09:41:40
En Town & Country in Arnhem, Robert Nederveen in Enschede, Dennis Classics in Leiden, Montulet in Maastricht (heb ik vorig jaar een Borrelli met dubbele manchetten gekocht). Maar bij Oger is het aanbod het grootst.
esus saves, George Nelson withdraws!

Immanuel

  • Gast
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #9 Gepost op: 07 mei 2006 – 11:05:15
wat ik jammer vind is dat die kundige mensen de maten nemen aan de hand van pasoverhemden, het maakt mij dan ook niet meer uit of het bij oger is of bij akkermans, geef mij maar de echte centimeters en een goed atelier.. Mijn ervaring is dat dat beter uitkomt dan een bestaand shirt aanpassen.. En je moet er echt niet voor gestudeerd hebben hoor..
Ervaring wel vereist, maar een mens leert snel..

Huey

  • Gast
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #10 Gepost op: 07 mei 2006 – 12:00:19
Citaat van: "ruby tuesday"
dan denken wij er anders over.. je moet er wel feeling mee hebben. Niet iedereen kan met geld smijten zoals jij. Als ik kan kiezen om 300 uit te geven aan iets wat bijna niemand heeft of aan iets wat er velen wel hebben kies ik, en ik denk velen voor het eerste. Moet jij toch weten, zal binnen jouw branche toch niet anders gaan?


In onze branche gaat het zeker anders, mensen vragen na bij familie/bekenden e.d. wat ze hebben en of dat bevalt. Je doet er immers toch snel 10/15 jaar mee dus ze willen geen gokjes wagen met onbekende merken en gaan dus liever voor iets wat ze kennen en weten dat 'goed' is. We verkopen veel merken die beter zijn dan de bekende merken, maar slechts weinig mensen nemen de gok.

Maar voor mij staat exclusief niet gelijk aan goed.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #11 Gepost op: 07 mei 2006 – 13:57:54
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "ruby tuesday"
dan denken wij er anders over.. je moet er wel feeling mee hebben. Niet iedereen kan met geld smijten zoals jij. Als ik kan kiezen om 300 uit te geven aan iets wat bijna niemand heeft of aan iets wat er velen wel hebben kies ik, en ik denk velen voor het eerste. Moet jij toch weten, zal binnen jouw branche toch niet anders gaan?


In onze branche gaat het zeker anders, mensen vragen na bij familie/bekenden e.d. wat ze hebben en of dat bevalt. Je doet er immers toch snel 10/15 jaar mee dus ze willen geen gokjes wagen met onbekende merken en gaan dus liever voor iets wat ze kennen en weten dat 'goed' is. We verkopen veel merken die beter zijn dan de bekende merken, maar slechts weinig mensen nemen de gok.

Maar voor mij staat exclusief niet gelijk aan goed.


bij mij ook niet, zeg ik ook nergens, maar waar t mij om gaat is dat ik t jammer vind dat je het nu wel heel erg veel ziet in Nederland.. En dat ze pretenderen exclusief te zijn.. Oger is 1 van de grootste afnemers en dan heb je nog vele zaken binnen Nederland.

Immanuel

  • Gast
Jan Ackermans Tilburg
Reactie #12 Gepost op: 07 mei 2006 – 14:03:47
Citaat van: "ruby tuesday"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "ruby tuesday"
dan denken wij er anders over.. je moet er wel feeling mee hebben. Niet iedereen kan met geld smijten zoals jij. Als ik kan kiezen om 300 uit te geven aan iets wat bijna niemand heeft of aan iets wat er velen wel hebben kies ik, en ik denk velen voor het eerste. Moet jij toch weten, zal binnen jouw branche toch niet anders gaan?


In onze branche gaat het zeker anders, mensen vragen na bij familie/bekenden e.d. wat ze hebben en of dat bevalt. Je doet er immers toch snel 10/15 jaar mee dus ze willen geen gokjes wagen met onbekende merken en gaan dus liever voor iets wat ze kennen en weten dat 'goed' is. We verkopen veel merken die beter zijn dan de bekende merken, maar slechts weinig mensen nemen de gok.

Maar voor mij staat exclusief niet gelijk aan goed.


bij mij ook niet, zeg ik ook nergens, maar waar t mij om gaat is dat ik t jammer vind dat je het nu wel heel erg veel ziet in Nederland.. En dat ze pretenderen exclusief te zijn.. Oger is 1 van de grootste afnemers en dan heb je nog vele zaken binnen Nederland.



niets in deze wereld is nog exclusief ... democratie is de schuldige