Auteur Topic: [Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor  (19429 keer gelezen)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #30 Gepost op: 02 mei 2006 – 22:28:37
Citaat van: "Jacob"
Ga ik zeker niet doen. Had veel liever nog een Caruso actie gezien...


Waarom ben je zo anti-NT? Het lijkt me dat er niet zo veel verschil zit in kwaliteit tussen NvN en NT, en je hebt dozijnen NvN's!
This, madame, is Versailles.

Napoleon

  • Gast
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #31 Gepost op: 02 mei 2006 – 22:36:53
Citaat van: "Jacob"
Ga ik zeker niet doen. Had veel liever nog een Caruso actie gezien...
provo uit de jaren 60, shaggie?!

Huey

  • Gast
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #32 Gepost op: 02 mei 2006 – 22:47:27
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Jacob"
Ga ik zeker niet doen. Had veel liever nog een Caruso actie gezien...
provo uit de jaren 60, shaggie?!

Lijkt het op. Lijkt me gewoon mooie actie weer.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.367
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #33 Gepost op: 02 mei 2006 – 22:54:31
wanneer weer een Caruso actie??

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #34 Gepost op: 02 mei 2006 – 22:58:06
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Nexus"
Of ie nu opgenaaid of ingenaaid is... er zit iig een mouche :)

Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Functioneel gezien is die ingenaaide in de split.. beter.... Zo zie je het ook op de Barba´s Borelli´s etc...
Op Ask Andy of Styleforum spreekt de ultieme shirtmaker, Alexander Kabbaz, zich uit over het gebruik van mouches. Hij stelt dat ze worden ge- of beter, misbruikt om slecht werk te verdoezelen. Hij gebruikt ze zelf uiteraard niet. Ik overdrijf niet, Kabbaz wordt op beide fora beschouwd als de beste shirtmaker die er is en dat wil wel wat zeggen. Ik zal eens gaan zoeken of ik een link kan posten.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitŕ - modern tailors
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #35 Gepost op: 03 mei 2006 – 00:50:38
Is dat niet alleen zoiets als dat échte rijders zeggen dat échte mannen zonder ABS rijden?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitŕ - modern tailors

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #36 Gepost op: 03 mei 2006 – 01:05:05
Ik weet het niet. Kijk, een bespoke Kabbaz vergelijken met een RTW Borrelli, Attolini of Finamore is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Maar een MTM Borrelli of Attolini komt al redelijk in de buurt van een bespoke Kabbaz. (Same voor Finamore.) Maar ik geloof niet dat het jalouzie de metier is in dit geval, want Kabbaz heeft volgens mij niet te klagen over werk. Als je klant wil worden bij hem begin je met een order van 6 hemden a raison de plusminus $ 600 per stuk.
esus saves, George Nelson withdraws!

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #37 Gepost op: 03 mei 2006 – 07:55:24
Vindt NT gewoon een vervelende winkel, denk dat de kwaliteit van N&K Green Label een stukje hoger ligt (maar die koop ik ook niet meer).

Ik heb wel eens laten vallen dat ik best nog een Caruso actie wilde organiseren maar toen was de respons geloof ik dat Nexus "ergens" mee bezig was en dat ik daar maar op moest wachten. Inmiddels heb ik zelf al wat geregeld.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #38 Gepost op: 03 mei 2006 – 09:55:27
Citaat van: "Jacob"
Vindt NT gewoon een vervelende winkel, denk dat de kwaliteit van N&K Green Label een stukje hoger ligt (maar die koop ik ook niet meer).

Ik heb wel eens laten vallen dat ik best nog een Caruso actie wilde organiseren maar toen was de respons geloof ik dat Nexus "ergens" mee bezig was en dat ik daar maar op moest wachten. Inmiddels heb ik zelf al wat geregeld.

Snap eerlijkgezegd niet dat je hier met droge ogen kan beweren dat N&K/NvN shirts kwalitatief beter zijn. Alleen al het feit dat ze double needle stitching (iemand de NL naam hiervan?) hebben, een goedkope manier van massaproductie, schaalt ze al een niveau lager in. En dan noem ik maar één eigenschap.

NT (Emanuel Berg) is qua maakwijze ongeveer gelijk aan een Barba zonder handwerkdetails. Sober, maar super onberispelijk in elkaar gezet. Wil je echter handwerk, zou ik voor bijv. Barba gaan (die 75 E extra bij NT zou ik persoonlijk niet doen). Wil je niet de deur uit, kies je NvN.

Ik bezit zowel N&K MTM, NT MTM als Barba MTM en kan ze dus uit eigen ervaring vergelijken.

Niets ten nadele van het product van Menco, voor het geld is het nog steeds een super optie, en ze komen bij je langs... maar ik denk dat ook hij niet kan ontkennen dat de MTM shirts van Berg/NT gewoon beter gemaakt zijn. Wat je eigen keuze qua prijs/kwaliteit is moet je natuurlijk zelf weten.

Daarnaast vind ik je laatste opmerking nogal laf. Alsof ik jou een plezier moet doen. Graag of niet hoor!

Dit soort gedrag is nou precies de reden dat ik weinig zin heb in dit soort acties. Zelf heb ik er helemaal NIKS aan (ik koop mijn pakken en shirts niet eens meer in NL!) dus ik doe het vooral voor de lol (ik stop hier notabene mijn privétijd in), voor mensen hier die het wél kunnen waarderen. Gelukkig kan de rest van de gebruikers dat wel. Of het fatsoen opbrengen om gewoon te bedanken voor de eer als het product ze niet aanspreekt.

Voor de rest van de gebruikers: Overigens ben ik ook nog bezig met wat andere toffe ideeën, waaronder een actie met pakken. Ik noem alleen nog geen namen en termijnen, precies vanwege bovenstaande reden. Het enige wat ik retour verwacht is wat geduld.

Graag hier verder met evt. vragen over de actie. Discussie over de maathemden zélf liefst in het relevante topic.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #39 Gepost op: 03 mei 2006 – 10:00:57
Weet iemand of de NT-staf in Amsterdam net zo bedreven is in het maatnemen als hun collega's in Utrecht? Of kan ik voor de beste service toch beter naar de Domstad afreizen?

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #40 Gepost op: 03 mei 2006 – 10:09:04
Citaat van: "Fastcruiser"
Geldt dit ook voor lopende bestellingen? ;)

Toch snel verdiend anders :P

Maar mooie actie Nexus! Weet alleen niet of ik er nu nog gebruik van ga maken met net 2 shirts besteld (waaronder een flink prijzige).

Geldt niet voor lopende bestellingen... :cry: Ach had niet anders verwacht ;)

Maar dus vanaf 100 euro een NT-maatwerkshirt... toch maar weer eens de stoffenboeken doornemen  :D

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #41 Gepost op: 03 mei 2006 – 10:20:30
Leuke actie, Nexus (al ga ik er zelf geen gebruik van maken).
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #42 Gepost op: 03 mei 2006 – 10:23:15
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Jacob"
Vindt NT gewoon een vervelende winkel, denk dat de kwaliteit van N&K Green Label een stukje hoger ligt (maar die koop ik ook niet meer).

Ik heb wel eens laten vallen dat ik best nog een Caruso actie wilde organiseren maar toen was de respons geloof ik dat Nexus "ergens" mee bezig was en dat ik daar maar op moest wachten. Inmiddels heb ik zelf al wat geregeld.

Snap eerlijkgezegd niet dat je hier met droge ogen kan beweren dat N&K/NvN shirts kwalitatief beter zijn. Alleen al het feit dat ze double needle stitching (iemand de NL naam hiervan?) hebben, een goedkope manier van massaproductie, schaalt ze al een niveau lager in. En dan noem ik maar één eigenschap.

NT (Emanuel Berg) is qua maakwijze ongeveer gelijk aan een Barba zonder handwerkdetails. Sober, maar super onberispelijk in elkaar gezet. Wil je echter handwerk, zou ik voor bijv. Barba gaan (die 75 E extra bij NT zou ik persoonlijk niet doen). Wil je niet de deur uit, kies je NvN.

Ik bezit zowel N&K MTM, NT MTM als Barba MTM en kan ze dus uit eigen ervaring vergelijken.

Niets ten nadele van het product van Menco, voor het geld is het nog steeds een super optie, en ze komen bij je langs... maar ik denk dat ook hij niet kan ontkennen dat de MTM shirts van Berg/NT gewoon beter gemaakt zijn. Wat je eigen keuze qua prijs/kwaliteit is moet je natuurlijk zelf weten.

Daarnaast vind ik je laatste opmerking nogal laf. Alsof ik jou een plezier moet doen. Graag of niet hoor!

Dit soort gedrag is nou precies de reden dat ik weinig zin heb in dit soort acties. Zelf heb ik er helemaal NIKS aan (ik koop mijn pakken en shirts niet eens meer in NL!) dus ik doe het vooral voor de lol (ik stop hier notabene mijn privétijd in), voor mensen hier die het wél kunnen waarderen. Gelukkig kan de rest van de gebruikers dat wel. Of het fatsoen opbrengen om gewoon te bedanken voor de eer als het product ze niet aanspreekt.

Voor de rest van de gebruikers: Overigens ben ik ook nog bezig met wat andere toffe ideeën, waaronder een actie met pakken. Ik noem alleen nog geen namen en termijnen, precies vanwege bovenstaande reden. Het enige wat ik retour verwacht is wat geduld.

Graag hier verder met evt. vragen over de actie. Discussie over de maathemden zélf liefst in het relevante topic.


* gaap *

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #43 Gepost op: 03 mei 2006 – 10:25:19
leuk initiatief, deze is echter niet aan mij besteed
als er weer een pakken aktie komt ben ik zeker van de partij
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Actie Maatshirts, i.s.m. New Tailor
Reactie #44 Gepost op: 03 mei 2006 – 10:28:09
pfft jacob, iets minder blasé mag ook wel.