Auteur Topic: Draagcomfort+steun Santoni  (4718 keer gelezen)

Otis

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Gepost op: 21 april 2006 – 16:20:44
Even wat anders (ik weet eigenlijk niet of dit de geschikte plek ervoor is maar bij deze); een vraagje over Santoni schoenen. Ik heb 2 paar; een met leren zool en monkstrap de ander oranje zool, broque. Ik vind ze beide zeer mooi en draag ze graag maar ze lopen niet zo lekker. Ik vind ze weinig steun geven aan mijn voeten en qua overal comfort valt het gezien de prijs toch wel tegen. Is dit "de prijs" die je moet betalen voor de schoonheid ervan?

Immanuel

  • Gast
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #1 Gepost op: 21 april 2006 – 16:55:26
Citaat van: "Otis"
Even wat anders (ik weet eigenlijk niet of dit de geschikte plek ervoor is maar bij deze); een vraagje over Santoni schoenen. Ik heb 2 paar; een met leren zool en monkstrap de ander oranje zool, broque. Ik vind ze beide zeer mooi en draag ze graag maar ze lopen niet zo lekker. Ik vind ze weinig steun geven aan mijn voeten en qua overal comfort valt het gezien de prijs toch wel tegen. Is dit "de prijs" die je moet betalen voor de schoonheid ervan?


heb je ze te groot gekocht? vaak kopen en verkopen mensen santoni te groot..

Otis

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #2 Gepost op: 21 april 2006 – 17:10:54
Nee, zitten prima. Maatje kleiner dan je verwacht. Heb een maand geleden in Rome een paar gekocht van... (weet ik nu even niet) voor € 200 en zitten echt veel beter. Vorm en inhoud staan ook in de kleding niet altijd op gelijke voet , denk ik.

Immanuel

  • Gast
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2006 – 17:16:09
Citaat van: "Otis"
Nee, zitten prima. Maatje kleiner dan je verwacht. Heb een maand geleden in Rome een paar gekocht van... (weet ik nu even niet) voor € 200 en zitten echt veel beter. Vorm en inhoud staan ook in de kleding niet altijd op gelijke voet , denk ik.


blijft toch altijd een persoonlijke noot..  idd

Otis

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2006 – 19:59:02
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Otis"
Nee, zitten prima. Maatje kleiner dan je verwacht. Heb een maand geleden in Rome een paar gekocht van... (weet ik nu even niet) voor € 200 en zitten echt veel beter. Vorm en inhoud staan ook in de kleding niet altijd op gelijke voet , denk ik.


blijft toch altijd een persoonlijke noot..  idd


zijn het volgens jou dan de prettigste schoenen om op te lopen?

its

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #5 Gepost op: 22 april 2006 – 12:55:43
Je had nooit genoegen met een DFS pak moeten nemen. Ik snap ook inderdaad echt niet, dat de helft van dit forum dit goed opgelost vind. Ik zou echt helemaal gek worden. Het maakt inderdaad niks uit hoe je aan dit pak gekomen bent. Van zo een winkel, mag je kwaliteit verwachten. En een DFS pak, mijn god, dat is echt heel wat anders dan een Attolini pak.........................
oedkoop is duurkoop!

Napoleon

  • Gast
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #6 Gepost op: 22 april 2006 – 19:20:56
Citaat van: "Otis"
Even wat anders (ik weet eigenlijk niet of dit de geschikte plek ervoor is maar bij deze); een vraagje over Santoni schoenen. Ik heb 2 paar; een met leren zool en monkstrap de ander oranje zool, broque. Ik vind ze beide zeer mooi en draag ze graag maar ze lopen niet zo lekker. Ik vind ze weinig steun geven aan mijn voeten en qua overal comfort valt het gezien de prijs toch wel tegen. Is dit "de prijs" die je moet betalen voor de schoonheid ervan?
heb hetzelfde als jij, mijn santoni's bieden zeer weinig steun en doen na maanden dragen nog steeds een beetje pijn als ik er lang op moet lopen. Daarentegen zitten vB mij veel beter en geven veel meer steun. Het is uiteraard een persoonlijke kwestie, maar goedkoper is duurkoop gaat in casu niet op

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #7 Gepost op: 04 mei 2006 – 22:43:24
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Otis"
Even wat anders (ik weet eigenlijk niet of dit de geschikte plek ervoor is maar bij deze); een vraagje over Santoni schoenen. Ik heb 2 paar; een met leren zool en monkstrap de ander oranje zool, broque. Ik vind ze beide zeer mooi en draag ze graag maar ze lopen niet zo lekker. Ik vind ze weinig steun geven aan mijn voeten en qua overal comfort valt het gezien de prijs toch wel tegen. Is dit "de prijs" die je moet betalen voor de schoonheid ervan?
heb hetzelfde als jij, mijn santoni's bieden zeer weinig steun en doen na maanden dragen nog steeds een beetje pijn als ik er lang op moet lopen. Daarentegen zitten vB mij veel beter en geven veel meer steun. Het is uiteraard een persoonlijke kwestie, maar goedkoper is duurkoop gaat in casu niet op


Dat de meeste mensen Van Bommels beter vinden kopen komt omdat vB een foamlaag gebruikt tussen de loopzool en de binnenzool. Dat geeft een heel plezierig lopend voetbed.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #8 Gepost op: 04 mei 2006 – 23:43:56
Ik zou de volgende keer dat je Santoni's past toch nog een half maatje kleiner proberen. Het is ook erg afhankelijk van de leest. In sommige leesten van Santoni heb ik een volle maat kleiner dan in andere leesten van Santoni. En je voelt het verschil echt als je de juiste maat te pakken hebt. Ik heb gelukkig nooit pijn of andere ellende gehad wat draagcomfort betreft met Santoni. Maar je moet echt, zo heb ik wel geleerd, op je gevoel afgaan bij het passen. Niet bang zijn om net even wat kleiner te kopen. Ze lopen dan waarschijnlijk ook comfortabeler.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #9 Gepost op: 04 mei 2006 – 23:45:45
De leesten en maatvoering bij Santoni zijn onnavolgbaar...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #10 Gepost op: 05 mei 2006 – 08:28:50
Citaat van: "Sergio"
De leesten en maatvoering bij Santoni zijn onnavolgbaar...

Idd...

Ik kiocht m'n Santoni's kleiner dan wat ze in de winkel aandurfden... daarna dus wel goed inlopen. Nu sluiten ze perfect aan en lopen heerlijk.

Immanuel

  • Gast
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #11 Gepost op: 09 mei 2006 – 16:05:33
ik heb normaal maat 42 = 8, santoni heb ik altijd 7, soms 7.5 hangt van leest af.. enkele malen ook de 7 vervangen door 7.5 waardoor mn voet ging schuiven en dat leidde tot vermoeide voeten..

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #12 Gepost op: 09 mei 2006 – 18:08:18
Citaat van: "Immanuel"
ik heb normaal maat 42 = 8, santoni heb ik altijd 7, soms 7.5 hangt van leest af.. enkele malen ook de 7 vervangen door 7.5 waardoor mn voet ging schuiven en dat leidde tot vermoeide voeten..


Idem dito. Ik heb normaal altijd 41=7, maar bij Santoni wordt dit een 6.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Draagcomfort+steun Santoni
Reactie #13 Gepost op: 09 mei 2006 – 18:31:49
Citaat van: "Immanuel"
ik heb normaal maat 42 = 8, santoni heb ik altijd 7, soms 7.5 hangt van leest af.. enkele malen ook de 7 vervangen door 7.5 waardoor mn voet ging schuiven en dat leidde tot vermoeide voeten..

Bij mij precies hetzelfde: C&J is maat 8, Santoni is maat 7.

Winkel dacht dat 7,5 beter zou passen maar daar schoof m'n voet in, dus (gelukkig terecht) voor 7 gekozen.