Helaas gebeurde mij vandaag het onvermijdelijke in de keuken....
FF snel koken, de olijfolie onder een te groot vuurtje, vis erbij en een spattenregen van jewelste.....
En je begrijpt het al, ik had mijn pak nog aan
#-o ](*,) :-k
Nu zitten en dus olievlekjes in mijn broek en ik heb nog geen idee hoe ik die er het beste uit krijg. Het gaat om een lichtgrijze wollen broek.
Ik heb eens ge´googled, maar kom niet verder dan: met een sopje, of wasbenzine, of aardappelmeel..
Kan een stomerij mijn pak redden???
Heeft iemand ervaring en een goede tip??!!
Alvast bedankt!! [-o< 
Ik heb dit voorgehad met een katoenen lichtbeige kostuum (erg gevoelig)
1. Noooit schurende beweging maken over de stof, de stof onder en rond de vlek wordt dan lichter, of gaat glimmen.. (funest)
2 Zorg dat er ergens in huis altijd gedemineraliseerd water is (etos)
3 Idem voor een blok gewone sunlight zeep.
4 idem voor een schone handdoek
ga als volgt te werk;
a Maak een puntje van het stuk zeep nat met het gedemineraliseerde water.
b duw nat puntje paar keer op het plekje tot er een beetje zeep op de vlek lijkt te zitten
c maak nu de punt van de handdoek nat en dep daarmee op de ingezeepte plek, herhaal dit enkele malen, je spoelt als het ware de zeep eruit
d dep daarna met een droge punt van de handdoek de vlek droog en laat hem rustig drogen. geduld
Waarom gedemineraliseerd water? Dit geeft geen kringen, dit geld ook voor de sunlight zeep, dus probeer nou geen andere zeep aub
Eventueel herhaal je dit, kortom, je bent er wel even mee zoet.
nog een tip, zorg dat je handen erg schoon zijn en leg je handpalm ondr de vlek, zodat je de stof niet uitrekt tijdens het deppen, en nogmaals; deppen, niet schuren!
succes