Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (792067 keer gelezen)

Baccchus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #3135 Gepost op: 04 februari 2011 - 23:31:58
Is iemand het met me eens dat The Sart een beetje achteruit gaat?
Ik volg de blog al een lange tijd maar ik vind de foto's eigenlijk steeds "kunstzinniger" worden.
Niet meer goede mannen/vrouwenmode maar vooral foto's van mensen die er gek uitzien!
"Fashions Fade, Style is Eternal" - Yves Saint Laurent

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #3136 Gepost op: 05 februari 2011 - 00:21:26
Ja, die conclusie had ik vorig jaar al getrokken. :mrgreen:

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3137 Gepost op: 14 maart 2011 - 22:46:47
Die eckte bij elkaar?

Laatst bewerkt op: 14 maart 2011 - 23:26:37 door dennisbal
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Mediaman

• Gast
Reactie #3138 Gepost op: 15 maart 2011 - 01:20:04
Dacht het wel.  :-D

Baccchus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3139 Gepost op: 15 maart 2011 - 01:49:26
Wat een helden!

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #3140 Gepost op: 15 maart 2011 - 16:33:53
Is iemand het met me eens dat The Sart een beetje achteruit gaat?
Ik volg de blog al een lange tijd maar ik vind de foto's eigenlijk steeds "kunstzinniger" worden.
Niet meer goede mannen/vrouwenmode maar vooral foto's van mensen die er gek uitzien!

Ik denk dat dit deel is van verschuiving van het modebeeld. In de tijd dat Sart begon waren diegenen die zich klassiek kleden juist diegenen die een eigen stijl hadden en er positief uitsprongen tussen de grijze muizen, weinig mensen wisten er iets van. Dat dit overeen komt met 'onze' smaak is misschien in dat opzicht meer toeval. Maar tegenwoordig kent iedereen dezelfde blogs en fora en is een klassiek conservatieve stijl niet speciaal meer, van eigen stijl is ook haast niet meer te spreken als je hetzelfde 'uniform' aan hebt als je collega-forumgangers. De meer kunstzinnige uitspattingen zijn dan al snel weer de opvallende mensen met eigen stijl tussen 'ons' grijze muizen.

(Gibson merkte ook in een interview op dat hij tijdens boekentours de invloed van stijlblogs kon zien op de wereldpopulatie - vroeger had elke metropolis z'n eigen stijl, tegenwoordig leest iedereen dezelfde blogs en wordt de wereld idd plat, qua hoe men zich kleedt)

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3141 Gepost op: 15 maart 2011 - 17:37:29
Die eckte bij elkaar?

Misschien dat ik even ga vloeken maar ik zou graag horen wie deze heren zijn aangezien ze blijkbaar bekend zijn op stijlgebied. Erg mooie jas van die rechter trouwens, licht grijs met hoorn achtige knopen.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #3142 Gepost op: 15 maart 2011 - 18:26:30
die rechter is eigenaar van http://www.albazarmilano.it/stile_gb.htm
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Mediaman

• Gast
Reactie #3143 Gepost op: 15 maart 2011 - 18:26:57
Links is Valentino Ricci van Sciamat, rechts is Lino van Al Bazar, google ze maar.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3144 Gepost op: 15 maart 2011 - 18:35:48
Ik denk dat dit deel is van verschuiving van het modebeeld. In de tijd dat Sart begon waren diegenen die zich klassiek kleden juist diegenen die een eigen stijl hadden en er positief uitsprongen tussen de grijze muizen, weinig mensen wisten er iets van. Dat dit overeen komt met 'onze' smaak is misschien in dat opzicht meer toeval. Maar tegenwoordig kent iedereen dezelfde blogs en fora en is een klassiek conservatieve stijl niet speciaal meer, van eigen stijl is ook haast niet meer te spreken als je hetzelfde 'uniform' aan hebt als je collega-forumgangers. De meer kunstzinnige uitspattingen zijn dan al snel weer de opvallende mensen met eigen stijl tussen 'ons' grijze muizen.

(Gibson merkte ook in een interview op dat hij tijdens boekentours de invloed van stijlblogs kon zien op de wereldpopulatie - vroeger had elke metropolis z'n eigen stijl, tegenwoordig leest iedereen dezelfde blogs en wordt de wereld idd plat, qua hoe men zich kleedt)

Mooie observatie.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3145 Gepost op: 15 maart 2011 - 21:16:42

=D>

Baccchus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3146 Gepost op: 15 maart 2011 - 21:23:27
Nu ik er zo over nadenk sla je de spijker op zn kop!
Dit neemt niet weg dat ik blij ben soms op de sart wat pareltjes van foto's te vinden!

Robb

• Bekijk profiel
Reactie #3147 Gepost op: 16 maart 2011 - 10:25:14
Die rechter doet mij ergens denk aan Bassie van Basse en Adriaan haha. Verder vind ik het n leuke blog om zo nu en dan even door heen te spitten.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3148 Gepost op: 16 maart 2011 - 12:54:35
Die rechter doet mij ergens denk aan Bassie van Basse en Adriaan haha. Verder vind ik het n leuke blog om zo nu en dan even door heen te spitten.

Gast #-o. Die kerel is een held! (bassie ook :P) kom op zeg..
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3149 Gepost op: 16 maart 2011 - 13:24:28
Die kerel is een held!

Waarom precies?