Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (795062 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #2700 Gepost op: 26 mei 2010 - 14:31:30
Wel iets meer, ja.

Ben gewoon benieuwd naar wat klassieke plaatjes van de dubbele monk, en wanneer deze zijn intrede heeft gedaan in het modebeeld. Niet dat ik super mijn best heb gedaan, maar ik kan er weinig over vinden.

Edit:
Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Ik ben zeer onwetend in deze
.

Als in zelfs zo'n stoffig, conservatief boek als dat van Roetzel een paragraafje aan deze schoen gewijd is, dan gaat ie wel even mee. De gespjes-los-trend daarentegen....
Laatst bewerkt op: 26 mei 2010 - 14:39:14 door Daedalus

Mediaman

• Gast
Reactie #2701 Gepost op: 26 mei 2010 - 14:48:51
Is het dan zo dan de dubbele monk nog relatief nieuw is? Zo ja, dat heb ik me dat nooit gerealiseerd en ik beschouw het nog steeds als een klassiek model.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2702 Gepost op: 26 mei 2010 - 15:02:14
Me too
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2703 Gepost op: 26 mei 2010 - 15:12:22
Ik heb nog steeds mijn vraagtekens bij de klassieke oorsprong van de dubbele monk. Volgens mij heeft hij pas enkele decennia geleden zijn kop opgestoken, en is-ie sinds kort pas echt in schwung. Mede door Schuman en de zijnen.

Even opgezocht in Roetzel, maar de info is erg summier: 'Monkstrap - de schoen met de gesp. (...) voor wie niet genoeg kan krijgen van gespen, zijn deze schoenen er ook met dubbele uitvoering. Vooral de Fransen waarderen deze stijl, vooral omdat de dubbele gesp de druk op de wreef beter verdeelt en daardoor voor meer gemak zorgt (...)' En dat was het. Google heeft me geleerd dat de William van Lobb de mooiste en meest klassieke schijnt te zijn, maar een datering ontbreekt ook aldaar.

Ik ben pas overtuigd als ik een of andere filmster, politicus of intellectueel (uit de jaren '20-70) in een mooi zwartwit plaatje - desnoods in kleur, maar wel korrelig - op dubbele monks voorbij zie komen.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2704 Gepost op: 26 mei 2010 - 16:20:11
Google heeft me geleerd dat de William van Lobb de mooiste en meest klassieke schijnt te zijn, maar een datering ontbreekt ook aldaar.

Met een verwijzing naar de posts van Leone zeker :mrgreen:
You can buy clothes, but you can't buy style

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #2705 Gepost op: 26 mei 2010 - 17:04:30
Ik heb nog steeds mijn vraagtekens bij de klassieke oorsprong van de dubbele monk. Volgens mij heeft hij pas enkele decennia geleden zijn kop opgestoken, en is-ie sinds kort pas echt in schwung. Mede door Schuman en de zijnen.

Even opgezocht in Roetzel, maar de info is erg summier: 'Monkstrap - de schoen met de gesp. (...) voor wie niet genoeg kan krijgen van gespen, zijn deze schoenen er ook met dubbele uitvoering. Vooral de Fransen waarderen deze stijl, vooral omdat de dubbele gesp de druk op de wreef beter verdeelt en daardoor voor meer gemak zorgt (...)' En dat was het. Google heeft me geleerd dat de William van Lobb de mooiste en meest klassieke schijnt te zijn, maar een datering ontbreekt ook aldaar.

Ik ben pas overtuigd als ik een of andere filmster, politicus of intellectueel (uit de jaren '20-70) in een mooi zwartwit plaatje - desnoods in kleur, maar wel korrelig - op dubbele monks voorbij zie komen.

Dat zal niet gaan gebeuren, Swann. het is gewoon een modieus iets en die Fransosen hebben slechts en enkel verstand van stokbroden.

Ik ben blij dat ze weten hoe ze stokbroden moeten bakken.

Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2706 Gepost op: 26 mei 2010 - 17:56:46
De Parijse schoenmakers weten anders toch behoorlijk van wanten! Vaak een mooie balans tussen Engeland en Italië. Geheel eigen niche in het segment. Denk aan Corthay, Aubercy en anderen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mediaman

• Gast
Reactie #2707 Gepost op: 26 mei 2010 - 21:52:46
De Parijse schoenmakers weten anders toch behoorlijk van wanten! Vaak een mooie balans tussen Engeland en Italië. Geheel eigen niche in het segment. Denk aan Corthay, Aubercy en anderen.

J.M. Weston niet te vergeten.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2708 Gepost op: 27 mei 2010 - 09:56:50
Dat zal niet gaan gebeuren, Swann. het is gewoon een modieus iets en die Fransosen hebben slechts en enkel verstand van stokbroden.

Jaja, jij zou je neus ophalen voor een paar bespoke stappertjes van D. Gomez. Sure.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2709 Gepost op: 27 mei 2010 - 12:00:55
Precies. Op oe oog!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mediaman

• Gast
Reactie #2710 Gepost op: 27 mei 2010 - 21:51:11

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2711 Gepost op: 27 mei 2010 - 22:01:23

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2712 Gepost op: 27 mei 2010 - 22:18:20
Ja, tattoo is cool.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2713 Gepost op: 27 mei 2010 - 22:25:56
Zijn de heren hier fan van tattoo's, en zo ja, wat dragen we dan? (ikzelf heb er geen)
Always have a better answer.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2714 Gepost op: 27 mei 2010 - 22:26:58
Idd goeie tattoo.