Tja, soms zit het mee en soms wat tegen. Een aantal maanden geleden liep ik bij de Oger outlet shop in Haarlem tegen een oog verblindend mooi Attolini pak aan. Bleek dat ze hem nog niet zo lang binnen hadden maar wel al vele malen gepast. Niemand paste hem behalve bij mij natuurlijk! Schitterend jasje en prachtige broek (met ong. 12 knopen!), deze moest wel wat worden ingenomen maar verder leek het alsof het pak voor mij gemaakt was. Dat innemen dacht ik, dat laat ik wel bij Oger op de PC doen. Woon immers in Amsterdam en daar hebben ze wel goede kleermakers in dienst. Na 500 te hebben afgerekend liep ik zo blij als een kind de zaak uit. Wat een koopje!
Weekend daarna op de stoep bij Oger Amsterdam. Normaal neem ik de meest rechter ingang echter dit maal zette ik mijn fiets voor de middelste en ging daar naar binnen. Prompt werd ik door een heerlijk hautaine dame met blond haar geholpen en werd de broekmaat opgenomen. Wat wel leuk was dat de halve zaak (lees: personeel) kwam kijken toen men hoorde dat ik een Attolini pak voor een zacht prijsje op de kop had getikt. Voelde best prima moet ik bekennen

. Een paar dagen later kon ik mijn broek ophalen.
Ik terug, broek mee naar paskamer en passen. Terwijl ik mijn broek uit deed om mijn aanwinst te passen viel mij iets op maar wist niet precies wat. Eenmaal in mijn handen en klaar om mijn been er in te steken viel het kwartje: die broek is veels te kort! Toch aantrekken en ja hoor, kwam tot ongeveer 10 cm onder mijn knie. Half duizelend liep ik de paskamer uit en keek in de spiegel; leek wel een debieltje.
Men probeerde de fout nog te herstellen, kon over een week weer terugkomen (nee sorry meneer, maar een spoedgeval kunnen we er niet van maken). Week later bleek er niets aan de broek gedaan te zijn. Nog een week later kwam men tot de conclusie dat de broek onherstelbaar verknipt was.
Eigenlijk wilde ik een nieuwe broek. Dat was echter niet haalbaar; stof was er niet meer e.d. argumenten. Uiteindelijk heb ik een nieuw pak kunnen uitzoeken in de DFS lijn en had een leuk Attolini jasje voor nop.
Nu, een aantal maanden later ben ik nog steeds tevreden met het pak uit de DFS lijn. Prima pakken, zitten heerlijk. Maar af en toe doe ik dat Attolini jasje aan en voel hoe perfect dat zit (vooral op de schouders) en baal er nog steeds van dat die hautaine blonde van Oger geen maten kan opnemen. Nu vraag ik mij af, gebeurt dit vaker bij gerespecteerde kledingzaken?