Auteur Topic: White tie  (26178 keer gelezen)

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #45 Gepost op: 08 februari 2008 – 18:19:55
Binnenkort mag ik ook weer. Voor hen die stijfsel zoeken voor het rokwit:

www.stijfsel.nl

Groeten,
Don

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #46 Gepost op: 08 februari 2008 – 18:45:40
Citaat van: "Don"
Binnenkort mag ik ook weer. Voor hen die stijfsel zoeken voor het rokwit:

www.stijfsel.nl


Wat kan het leven toch verpletterend eenvoudig zijn soms.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #47 Gepost op: 08 februari 2008 – 18:49:10
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Don"
Binnenkort mag ik ook weer. Voor hen die stijfsel zoeken voor het rokwit:

www.stijfsel.nl


Wat kan het leven toch verpletterend eenvoudig zijn soms.

Ik kan je verzekeren dat -totdat ik deze wanhoopspoging ondernam- het nog best lastig was om het goedje te localiseren.

Het enige adres op het internet dat ik kon vinden was van een niet nader te noemen stugge Zeeuw die alleen nà vooruitbetaling wilde leveren én niet te bewegen was de naam van zijn leverancier te noemen 'omdat hij daar koopman genoeg voor was'. Gezien het feit dat ik het morgen nodig heb, was dat toch wel een deceptie.

Groeten,
Don

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #48 Gepost op: 08 februari 2008 – 18:52:42
Citaat van: "Don"

Ik kan je verzekeren dat -totdat ik deze wanhoopspoging ondernam- het nog best lastig was om het goedje te localiseren.


Dat geloof ik meteen. Dit ligt gewoon té voor de hand.

Citaat van: "Don"

Het enige adres op het internet dat ik kon vinden was van een niet nader te noemen stugge Zeeuw die alleen nà vooruitbetaling wilde leveren én niet te bewegen was de naam van zijn leverancier te noemen 'omdat hij daar koopman genoeg voor was'. Gezien het feit dat ik het morgen nodig heb, was dat toch wel een deceptie.


Kan ik me voorstellen. Dat heeft 'm dus minstens één klant gekost, die geweldige koopman.

W

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #49 Gepost op: 09 juni 2008 – 16:16:50
Citaat van: "Niels"
Helaas wijken mijn maten nogal af en was SuSu niet bereid om te mixen, dus ben ik doorgelopen naar Suitable.

Heb daar een 50 broek en 52 jas gekocht. 100% wol.  € 179 euro.

Al met al is dit de eerste keer dat ik tevreden ben met Suitable. Tevens te spreken over de service.


Een rokkostuum (exclusief wit) van 100% wol voor € 179? Weet je dat zeker?

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #50 Gepost op: 09 juni 2008 – 19:52:12
Citaat van: "W"
Citaat van: "Niels"
Helaas wijken mijn maten nogal af en was SuSu niet bereid om te mixen, dus ben ik doorgelopen naar Suitable.

Heb daar een 50 broek en 52 jas gekocht. 100% wol.  € 179 euro.

Al met al is dit de eerste keer dat ik tevreden ben met Suitable. Tevens te spreken over de service.


Een rokkostuum (exclusief wit) van 100% wol voor € 179? Weet je dat zeker?

Waarschijnlijk met een enkele (black tie) bies op de broek en schoudervullingen waarmee je in de beveiligingswereld geen modderfiguur slaat. Zo zag de white tie eruit die Suitable mij in Groningen wilde aansmeren. Toen daarbij nog fijntjes werd opgemerkt dat het gilet langer behoort te zijn dan de voorpanden van de rokjas, ben ik heel hard weggerend...

Wellicht heb ik het volledig bij het verkeerde eind, maar bij dit soort prijzen ruik ik lont.

Groeten,
Don

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #51 Gepost op: 10 juni 2008 – 14:52:41
Uit het topic 'Morning Coat':
Citaat van: "Storm"
(...)

Gezien het feit dat ik naar alle waarschijnlijkheid over enkele jaren niet meer in Nederland woon, vraag ik me dit erg af. In hoeverre zijn er evenementen waar morning coat, rok of dinner jacket nog als dresscode staan? Ik bezit momenteel enkel een dinnerjacket (met 2 jasjes) en draag deze maar buitengewoon weinig. Zelfs bij een diner of klassiekconcert zie ik niemand volgens de regels gekleed gaan.

Wellicht is dit niet de goede topic om dit te bespreken... :oops:

.Storm

Ook bepaalde leden van de bodedienst van de Tweede Kamer der Staten Generaal dragen nog dagelijks een rokkostuum tijdens de plenaire vergaderingen. Het is weliswaar geen 'evenement' in de zin die Storm hierboven lijkt te bedoelen, maar het is op z'n minst wonderlijk dat het hier een rokkostuum betreft en geen jacquet. Ik meende begrepen te hebben dat het rokkostuum was voorbehouden aan gelegenheden die aanvangen na 18:00, maar dat lijkt dan toch anders te zijn in Nederland.

Wellicht kunnen anderen hier een licht op laten schijnen?

Groeten,
Don

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #52 Gepost op: 10 juni 2008 – 16:37:05
even uit mijn hoofd: volgens mij kan je het ook overdag dragen bij speciale gelegenheden als bijvoorbeeld een bij een promotie tot dr.

wat wel absoluut niet kan is het dragen van een smoking overdag.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #53 Gepost op: 10 juni 2008 – 16:46:33
Citaat van: "Patrick Bateman"
even uit mijn hoofd: volgens mij kan je het ook overdag dragen bij speciale gelegenheden als bijvoorbeeld een bij een promotie tot dr.


Dat gebeurt inderdaad nog steeds, in elk geval door de promovendus.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #54 Gepost op: 10 juni 2008 – 17:00:42
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Patrick Bateman"
even uit mijn hoofd: volgens mij kan je het ook overdag dragen bij speciale gelegenheden als bijvoorbeeld een bij een promotie tot dr.


Dat gebeurt inderdaad nog steeds, in elk geval door de promovendus.

Ik heb inderdaad even een paar promotiereglementen van verschillende universiteiten erbij gepakt en die geven een voorkeur voor het rokkostuum aan waar het de promovendus en de paranimfen betreft.

Groeten,
Don

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #55 Gepost op: 10 juni 2008 – 17:05:29
Mooi, de paranimfen wist ik niet zeker. Misschien zijn er dan nog meer uitzonderingen op de 18:00-'regel'.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #56 Gepost op: 10 juni 2008 – 17:33:42
Citaat van: "Don"
(...)
Wellicht kunnen anderen hier een licht op laten schijnen?

Groeten,
Don



Ik heb het vraagformulier op tweedekamer.nl ingevuld. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.  :D
cyka blyat

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #57 Gepost op: 10 juni 2008 – 17:37:07
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Don"
(...)
Wellicht kunnen anderen hier een licht op laten schijnen?

Groeten,
Don



Ik heb het vraagformulier op tweedekamer.nl ingevuld. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.  :D

Het zal mij benieuwen.

Dorian

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #58 Gepost op: 12 juni 2008 – 20:45:39
Een rokkostuum kan ook overdag gedragen worden, in plaats van een wit rok hoort dan volgens de etiquette een zwart rok gedragen te worden.

Althans in nederland, aldus  "Hoe hoort het eigenlijk" het door Reinildis van Ditzhuyzen (voor wat het waard mag zijn) aan de tegenwoordige tijd aangepaste  boek van Amy Groskamp-ten Have.

Voor promoties wordt idd over het algemeen de voorkeur gegeven aan een rokkostuum, hoewel het bij de meeste universiteiten geen verplichting meer is.

Bij de universiteiten is trouwens Leiden de enige universiteit die bij een promotie (die bijna altijd overdag plaatsvinden) de etiquette officieel volgt en een zwart rok voorschrijft.

Ter illustratie een (behoorlijk beduimelde foto, zal naar goed academisch gebruik eerst als onderzetter voor de nodige biertjes gebruikt zijn  8)  ) een foto van een rok met rokzwart ipv rokwit:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Judith_Bosnak-promo-paranimf_%28Leiden_19-12-2007%29.jpg
Nothing makes one so vain as being told that one is a sinner"

W

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
White tie
Reactie #59 Gepost op: 01 juli 2008 – 11:57:17
Citaat van: "Daedalus"
Ik heb het vraagformulier op tweedekamer.nl ingevuld. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.  :D

En...?