Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027705 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Voorsteltopic
Reactie #7590 Gepost op: 28 december 2022 - 10:43:06
Jeans, jasje, nette schoenen kan altijd wel vind ik. Maar dress to the occasiom zou ik willen zeggen. In pak en das naar het werk gaan terwijl iedereen in zijn overall loopt gaat je niet helpen.

Eens, echter 'als er één schaap over de dam is'. Mensen spiegelen zich aan hun omgeving, als een collega begint met zich beter te kleden is de kans groot dat anderen zich ook wat beter gaan kleden.

@Genti: wees de eerste op kantoor.

Wel bijzonder trouwens om meteen bij overhemden van Borrelli of Kiton uit te komen. Die zijn over het algemeen toch bij wat specifiekere winkels verkrijgbaar.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7591 Gepost op: 28 december 2022 - 12:31:02
Pauw had uitverkoop. ;)

Genti

• Bekijk profiel
Reactie #7592 Gepost op: 30 december 2022 - 18:54:51
Eens, echter 'als er één schaap over de dam is'. Mensen spiegelen zich aan hun omgeving, als een collega begint met zich beter te kleden is de kans groot dat anderen zich ook wat beter gaan kleden.

@Genti: wees de eerste op kantoor.

Wel bijzonder trouwens om meteen bij overhemden van Borrelli of Kiton uit te komen. Die zijn over het algemeen toch bij wat specifiekere winkels verkrijgbaar.

Ja het is net als een hobby wat dat betreft, het is begonnen met een paar nette magnanni lederen schoenen. Merk dat ik nu meer en meer interesse heb in een nieuwe stijl die net wat meer onderscheidend is dan de rest van de "kudde".

Denk dat ik eerst eens een tussenstap ga doen met een nette chino, niet van kantoen maar een andere mooie stof.

Vandaag 2 paar nieuwe schoenen binnen gekregen de ermenegildo zegna en een paar cucinelli monkstrap

Pygmy

• Bekijk profiel
Reactie #7593 Gepost op: 07 oktober 2023 - 03:32:06
Even voorstellen want net een account aangemaakt.. :-)

47 jaar oud, nooit een flying fuck gegeven om stijl, laat gediagnosticeerd met ADD/ADHD wat achteraf een boel verklaart zoals mijn complete desinteresse in bepaalde zaken en hyperfocus op andere zaken... En die zaken kunnen na verloop van tijd opeens compleet van plaats wisselen.

Kortom, een man van duizend (des)interesses - en nu dus opeens "kleding en accessoires - mits goed gemaakt en/of een goed verhaal".

Ik kom hier eigenlijk via een omweg - mijn vorige hyperfocus was horloges, opbouwend/excalerend binnen 2 jaar van een 10 jaar oude seiko naar een Omega Speedmaster en nu een Oris Aquis Bicolor (Caliber 400)..
..en dan beseffend dat je best een prima horloge kan hebben maar dat de rest er dan ook bij aan moet sluiten :-)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7594 Gepost op: 07 oktober 2023 - 08:01:09
Van harte welkom!

Ik struin weleens rond op Horlogeforum. Het laatste wat je schrijft is wel herkenbaar ja.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7595 Gepost op: 07 oktober 2023 - 09:29:50
Welkom, die hyperfocus is herkenbaar, alleen wissel ik niet maar pak ik er gewoon nog wat hobby's bij.
In ieder geval kun je je hier flink uitleven, want we praten hier tegenwoordig minder over kleding en meer over onze andere hobby's.
En dat maakt het voor mij leuk en interessant en voor je het weet heb je er een pennen-, whisky-, kook- en racefietshobby bij! Dus wees gewaarschuwd.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #7596 Gepost op: 07 oktober 2023 - 09:30:58
Welkom.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7597 Gepost op: 07 oktober 2023 - 09:32:55
Weet waar je aan begint, welkom

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7598 Gepost op: 07 oktober 2023 - 09:41:49
Zoals ze op het internationale vulpennetwerk zeggen: Alvast sorry aan je bankrekening!

IvyLeek

• Bekijk profiel
Reactie #7599 Gepost op: 29 januari 2024 - 11:38:01
Hallo,

42, altijd al wel geinteresseerd in uiterlijk voorkomen en een voorliefde voor uitgesproken stijlvolle en/of excentrieke mensen. Ik lees al wat jaren zo af en toe mee op dit forum. Zo heb ik een paar van mijn favoriete adresjes gevonden. Kleermaker Iffet en schoenmaker Luxa, beiden in Utrecht, bijvoorbeeld.

Zoals de naam al doet blijken neig ik wel een beetje naar de klassieke Ivy league stijl. Heb hier en op andere plaatsen net genoeg gelezen om te weten dat ik eigenlijk net niks weet, vandaar de woordspeling :-)

De zoektoch naar een pak was de concrete aanleiding om me nu te registreren. Daar zal ik netjes een aparte post over maken.

Hoop hier nog veel te leren, maar bij deze alvast bedankt voor alle kennis die ik al heb opgedaan.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7600 Gepost op: 29 januari 2024 - 11:46:25
Hallo,

42, altijd al wel geinteresseerd in uiterlijk voorkomen en een voorliefde voor uitgesproken stijlvolle en/of excentrieke mensen. Ik lees al wat jaren zo af en toe mee op dit forum. Zo heb ik een paar van mijn favoriete adresjes gevonden. Kleermaker Iffet en schoenmaker Luxa, beiden in Utrecht, bijvoorbeeld.

Zoals de naam al doet blijken neig ik wel een beetje naar de klassieke Ivy league stijl. Heb hier en op andere plaatsen net genoeg gelezen om te weten dat ik eigenlijk net niks weet, vandaar de woordspeling :-)

De zoektoch naar een pak was de concrete aanleiding om me nu te registreren. Daar zal ik netjes een aparte post over maken.

Hoop hier nog veel te leren, maar bij deze alvast bedankt voor alle kennis die ik al heb opgedaan.
Welkom!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7601 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:03:03
Welkom!

S.f.S.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7602 Gepost op: 29 januari 2024 - 12:51:11