Auteur Topic: Voorsteltopic  (1893409 keer gelezen)

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #75 Gepost op: 14 november 2004 – 22:18:53
Citaat van: "Chris"
@ Huey

Ik wil na mijn IO studie gelijk een MBA doen bij INSEAD om goed aan mn carrie te kunnen beginnen...nijenrode heeft mn oom gedaan maar dat vind ik te nederlands  :P
Aangezien jij met iets soortgelijks bezig bent...kun jij me wat meer over insead vertellen? Of raad je LSE aan?


Hoeveel werkervaring heb je? op een MBA course kom je niet binnen namelijk zonder enkele jaren relevante werkervaring.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #76 Gepost op: 14 november 2004 – 22:19:12
Citaat van: "Chris"
@ Huey

Ik wil na mijn IO studie gelijk een MBA doen bij INSEAD om goed aan mn carrie te kunnen beginnen...nijenrode heeft mn oom gedaan maar dat vind ik te nederlands  :P
Aangezien jij met iets soortgelijks bezig bent...kun jij me wat meer over insead vertellen? Of raad je LSE aan?


Zelf zou ik graag IMD willen doen. Maar je kunt geen MBA doen direct na je studie. IMD bekijkt je aanmelding niet eens als je niet minimaal zeven jaar in een leidinggevende positie werkzaam bent geweest.

INSEAD zou ik wel heen kunnen over enkele jaren omdat ik via via de Dean of Admissions ken, maar daar geldt ongeveer hetzelfde voor als voor IMD. Alleen ipv 7 jaar stellen ze een jaar of 4 als eis. Maar dat is eigenlijk voor elke MBA opleiding.

Daarom doe ik nu een MSc opleiding, dat is een Master of Science in plaats van een Master in Business Administration. MBA's zijn over het algemeen véél praktischer ingesteld dan MSc programma's. MSc programma's zijn voor degenen zonder relevante werkervaring en MBA's voor degenen die al een flinke portie ervaring hebben.

Het liefste zou ik trouwens naar Stanford of Wharton gaan.

guest45

  • Gast
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #77 Gepost op: 14 november 2004 – 22:22:04
Ik heb een weekeind baantje waar ik leiding geef aan mensen die NOG sloeberiger zijn dan ik...dus aan die 4 jaar voor INSEAD kom ik wel... :wink:

Huey

  • Gast
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #78 Gepost op: 14 november 2004 – 22:22:46
Citaat van: "Chris"
Ik heb een weekeind baantje waar ik leiding geef aan mensen die NOG sloeberiger zijn dan ik...dus aan die 4 jaar voor INSEAD kom ik wel... :wink:


Mjaa, zo rekenen zij niet ;)

guest45

  • Gast
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #79 Gepost op: 14 november 2004 – 22:25:19
heeh  :cry:  :(

Huey

  • Gast
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #80 Gepost op: 14 november 2004 – 22:27:21
Citaat van: "Chris"
heeh  :cry:  :(


Dit zijn wat profielen van studenten aan INSEAD:
http://www.insead.fr/mba/life/life_profile.htm

guest45

  • Gast
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #81 Gepost op: 14 november 2004 – 22:29:35
hahaah ze hebben geen van alle een matje....tsss :wink:  :wink:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #82 Gepost op: 20 november 2004 – 20:30:51
ik zie net onderin staan 2 online 1 verborgen 2 gast,wat is verborgen nu weer.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #83 Gepost op: 20 november 2004 – 22:10:26
Je kunt in je proefiel ervoor kiezen 'verborgen' te zijn. Dat houdt in dat je naam niet weergegeven wordt in de lijst van online gebruikers. Is iets voor de paranoia fijnproevers dus ;).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #84 Gepost op: 22 november 2004 – 13:02:21
Citaat van: "Elmer"
Hallo allemaal,

Ik kwam gister op jullie forum terecht en heb mij direct geregistreerd.
Ik hoop hier de komende tijd veel te leren en op te steken.

Ik ben op dit moment werk zoekende in de mode, morgen loop ik een dag mee bij John Edward om te kijken of ze mij geschikt vinden. Verder heb ik al gesolliciteerd bij de Society Shop waar ik aangenomen zou worden maar ze bleken toch geen vacature te hebben en bij Being There in Delft maar daar gaven ze echt de voorkeur aan iemand met veel ervaring.

Ik intereseer mij al een flinke tijd in de herenmode, voorheen was dat vooral de bekende Amerikaanse merken (denk aan RL, TH, RW en Gant) Nu begin ik die merken steeds minder te vinden, vooral de afwerking enzo. Ik begin steeds meer interesse te krijgen in de Italiaanse mode.

Ik draag zelf nog veel de Amerikaanse merken. Dus veelal casuals. Maar wil steeds meer echt mooie overhemden. Heb nog niet eens een pak maar draag wel geregeld een blazer of colbert. Wat ik zelf ook altijd mooi vind is een mooi overhemd met dubbele manchet en daar dan een mooie bretels bij.

Ik heb gister mijn eerste das gekocht want wordt morgen verwacht in jasje-dasje.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust!


Mvg, Elmer Koevoets


(Hebben jullie misschien nog tips voor mij omdat ik morgen een dag mee loop bij John Edward. Ik heb zelf nog nooit in de mode gewerkt dus het zal veelal nieuw zijn voor mij)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #85 Gepost op: 22 november 2004 – 14:41:19
Citaat van: "Elmer"
Hallo allemaal,

Ik kwam gister op jullie forum terecht en heb mij direct geregistreerd.
Ik hoop hier de komende tijd veel te leren en op te steken.

Ik ben op dit moment werk zoekende in de mode, morgen loop ik een dag mee bij John Edward om te kijken of ze mij geschikt vinden. Verder heb ik al gesolliciteerd bij de Society Shop waar ik aangenomen zou worden maar ze bleken toch geen vacature te hebben en bij Being There in Delft maar daar gaven ze echt de voorkeur aan iemand met veel ervaring.

Ik intereseer mij al een flinke tijd in de herenmode, voorheen was dat vooral de bekende Amerikaanse merken (denk aan RL, TH, RW en Gant) Nu begin ik die merken steeds minder te vinden, vooral de afwerking enzo. Ik begin steeds meer interesse te krijgen in de Italiaanse mode.

Ik draag zelf nog veel de Amerikaanse merken. Dus veelal casuals. Maar wil steeds meer echt mooie overhemden. Heb nog niet eens een pak maar draag wel geregeld een blazer of colbert. Wat ik zelf ook altijd mooi vind is een mooi overhemd met dubbele manchet en daar dan een mooie bretels bij.

Ik heb gister mijn eerste das gekocht want wordt morgen verwacht in jasje-dasje.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust!


Mvg, Elmer Koevoets


(Hebben jullie misschien nog tips voor mij omdat ik morgen een dag mee loop bij John Edward. Ik heb zelf nog nooit in de mode gewerkt dus het zal veelal nieuw zijn voor mij)

Welkom!
Waarom wilde je bij de Society Shop werken? :?

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #86 Gepost op: 22 november 2004 – 16:38:07
Dat zijn een heel aantal redenen, ik ben zelf 19 jaar en volg nu een MBO BBL opleiding in de richting Verkoopchef. Heel wat bedrijven zijn niet gecertificeerd om BBL-studenten aan te nemen. Daarnaast heb ik nog geen ervaring in de herenmode en is het momenteel gigantisch lastig om een baan te vinden. Wat mij erg aan sprak bij de Societyshop was dat ze een redelijk groot aantal vestigingen hadden waardoor je meer mogelijkheden had.

Verder heb ik nu ook nog iets lopen bij Coutry House in Rotterdam maar hoop echt dat ze me morgen aan nemen!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #87 Gepost op: 22 november 2004 – 18:28:17
Ik duim voor je  :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #88 Gepost op: 22 november 2004 – 19:20:17
Welkom!
Fashion can be bought. Style one must possess.

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel I
Reactie #89 Gepost op: 22 november 2004 – 20:00:37
Dankje,

Ik hoop echt dat ik aangenomen wordt. Dan moet ik direct flink gaan shoppen maar dat is alleen maar gaaf! Ben benieuwd hoe een pak mij staat. Heb al wel mooie schoenen gezien voor eronder en een erg mooie blazer. Mijn pak zal geen maatwerk zijn denk ik want daar is mijn budget niet naar. Denk ook niet dat ik een Italiaans pak wil want in die winkel verkopen ze dat niet.