de maakwijze van AE, (rondnaaien) wordt hier druk besproken:
http://www.dailyshoes.de/forum/herstellerspezifische-fragen/1858-360-grad-rahmengenaeht.html
Het argument dat ik eruit haal is hetzelfde dat je eerder in deze thread noemt, namelijk een grover uitgevoerde Absätz, ofwel hak. Ook wordt op het Duitse forum gesteld dat dit bij een brogue nog wel te verdragen valt. Ik ben geneigd daarbij aan te haken (en dus) van mening dat dit voor een zwarte wholecut niet is wat ik zoek.
1. C&J Alex (op de 348 leest)
Voor zover ik weet is de Alex in Nederland niet te krijgen (tenminste niet in het zwart). Via The Royal Exchange (de C&J winkel in London), heb ik een indicatie gekregen van €430 (incl. verzendkosten). Dat lijkt me vrij redelijk, gezien de €379 die Manwood vroeg (ze hadden de schoen in een andere kleur).
Hoe dan ook, toch maar even de nieuwe brochure afwachten en kijken of de Alex daarin wordt opgenomen. Dan kan ik wellicht nog scoren bij Plal.com, zij leveren namelijk alleen vanuit de 'Stock Catalogue'. Deze is op dit moment in productie bij Crockett & Jones.
Edit: Plal levert alleen vanuit 'The Stock Catalogue', die al op de site is gepubliceerd. Daarnaast is er ook een 'Mail Order Catalogue', waarin exclusieve modellen staan, welke zij niet kunnen leveren.Groeten,
Don