Auteur Topic: Cashmere  (71167 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Cashmere
Reactie #90 Gepost op: 14 december 2009 - 23:59:36
Dat is volgens mij een fout op de website, ik krijg die melding ook.
Sowieso is bij Portolano erg veel "out of stock" maar misschien kun je het proberen door even contact met ze op te nemen. Wel erg scherp geprijsd!

Ter volledigheid: Repeat heeft ook een herencollectie. De accessoires zijn zowel voor dames als voor heren, alhoewel sommige shawls wel overduidelijk voor de vrouw bestemd zijn, aldus mijn vriendin.
http://www.perfectlybasics.nl/repeat_merino_sjaal_lichtgrijs_melee-02540036521105.aspx
Hier de bijpassende shawl gevonden, hat is niet in de store te vinden, maar het is in ieder geval merinowol en geen cashmere.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 15 december 2009 - 00:01:34
Is zo'n setje (sjaal en muts) niet een beetje lullig? Of hoort dat zo? (Min of meer serieuze vraag.)

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 15 december 2009 - 00:16:25
Is zo'n setje (sjaal en muts) niet een beetje lullig? Of hoort dat zo? (Min of meer serieuze vraag.)
Voor dames (gezien de post van Barry) of heeren? Ergens begrijp ik wel wat je bedoelt, ik vermoed iets in de richting van 'trying too hard!'. Zelf had ik in gedachte om stof en kleur te benaderen, maar niet qua weving/structuur. Maar hoe het hoort weet ik echter ook niet. Hoe vind jij de combi op de foto van LP?
Laatst bewerkt op: 15 december 2009 - 00:18:11 door Luigi

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 15 december 2009 - 00:25:57
Mooi voor op de foto.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 15 december 2009 - 09:35:41
Voor dames (gezien de post van Barry) of heeren? Ergens begrijp ik wel wat je bedoelt, ik vermoed iets in de richting van 'trying too hard!'. Zelf had ik in gedachte om stof en kleur te benaderen, maar niet qua weving/structuur. Maar hoe het hoort weet ik echter ook niet. Hoe vind jij de combi op de foto van LP?

Voor mannen, bedoel ik. Ik zie nu op die LP-foto dat het ook geen echt setje is: andere weving of breisel, maar de stof (en -kleur) is (zijn) denk ik wel identiek; ik heb dan denk ik liever ook een iets andere kleur of kleurtint, maar dit is voor het eerst dat ik daarover nadenk. Volgens mij zijn de echte setjes vooral leuk voor kinderen.

FMS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 15 december 2009 - 10:30:33
Ik heb vorige week een cashmere jasje gekocht van Cucinelli. Zit en voelt heerlijk. Ongevoerd maar toch heerlijk warm en behaaglijk.

Mediaman

• Gast
Reactie #96 Gepost op: 15 december 2009 - 17:48:54
Ik heb vorige week een cashmere jasje gekocht van Cucinelli. Zit en voelt heerlijk. Ongevoerd maar toch heerlijk warm en behaaglijk.

Foto's!  :)

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 15 december 2009 - 18:14:21

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 04 januari 2010 - 11:21:12
TIP:
Ik trof op internet een site aan waar je een kashmir-trui op maat kunt laten maken:
http://www.mahogany-kashmir.nl/pullmes.php?cPath=235

worstcase

• Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 08 maart 2010 - 17:56:22
Ik zou inderdaad een beetje oppassen met 'betaalbare cashmere'...Er kan van alles door zitten. Ik laat zelf kleding maken en als ik dan de stofcompositie moet doorgeven dan kan ik ook van alles doorgeven. Niet dat ik daar misbruik van maak, maar voordat er iemand zou zijn die daar echt werk van gaat maken, dan moet je er al behoorlijk wat verkocht hebben.

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 09 december 2011 - 23:47:18
Gisteren even gemaild naar Repeat Cashmere over waar hun kasjmier wordt geweven - het antwoord is China.
Wellicht is dit kort door de bocht, maar hierdoor lijken hun prijzenmij een beetje steil, om maar een anglicisme te gebruiken.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

TimothyAmsterdam

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 12 augustus 2012 - 16:28:43
Naar mijn ervaring blijft de kleding van Repeat erg lang mooi en draagbaar zonder veel vormverlies.. Alleen wel erg prijzig en bij de Bij doen ze ze nooit in de sale helaas...

Poggioli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #102 Gepost op: 28 december 2013 - 18:07:54
Ik heb een cashmere/zijde jasje van Ermenegildo Zegna. Helaas te klein geworden onder de oksels. Kon ik nou maar al een draadje starten in het koop en verkoop topic, dan kon dit heerlijke jasje een nieuw baasje vinden (wink wink).

Nee maar even on topic:

100% cashmere jasjes voelen heerlijk, maar ze kunnen zo fragiel zijn dat het soms eng is om ze te dragen. Ik heb liever dat het een 30/70 wool blend is ofzo.

Sjaals en dassen daarentegen draag ik graag 100% cashmere. Net nog een mooie sjaal gekocht bij The English Hatter op de heiligeweg. Leuke zaak!

jort

• Gebruiker
  • Nederlandse Dandy met Italiaanse roots
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Cashmere
Reactie #103 Gepost op: 03 januari 2014 - 14:14:51

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #104 Gepost op: 03 januari 2014 - 14:57:47
ksjmr. gruwelijk overrated en tegenwoordig ook intens burgerlijk.
live and let die